Spotten met Reclamespotjes
Het leven van een man met twee linkerhanden gaat niet over rozen. Klussen, dingen opknappen en repareren; niet bepaald ‘my cup of tea’. Ik kijk dan ook op tegen alle klussers die van niets, iets kunnen maken. Laatst las ik een artikel over een man die de grootste boomhut ter wereld had gebouwd. Getuige de foto’s van zijn boomhut kan niets anders worden geconcludeerd dan dat de man wel een gevorderd klusser moet zijn. Geen karwei voor iemand met twee linkerhanden dus.
Niet als het aan Mars Incorporated ligt! Zij stellen iedereen in staat een eigen boomhut te bouwen. Geen krakkemikkig boomhutje hoor! Een boomhut voorzien van een roltrap en al! Hoe gaat dit dan in zijn werk hoor ik velen van jullie zich afvragen? Het concept is eenvoudig. Nuttig één Mars chocoladereep en je bent hard op weg naar het realiseren van de boomhut die je altijd al zo graag hebt willen bouwen. Want behalve energie, geeft Mars je blijkbaar ook het vermogen ineens heel goed te kunnen klussen, willen we één van hun meest recente reclamespotje geloven. Snel naar de winkel dus!
En als jullie dan toch in de winkel staan, adviseer ik jullie ook maar meteen wat AXE deodorant in te slaan. Je wilt immers niet dat het zweet je uitbreekt als je straks eenmaal begonnen bent met klussen. Het goedje van Unilever doet wonderen. Als na het eten van een flinke hap wasabi het zweet niet van je lichaam gutst, dan zal het ook vast reuze meevallen als je straks met al die planken aan het sjouwen bent. Tevens zou het geen straf zijn om straks met een overvloed aan bloedmooie vrouwen te chillen in de boomhut die je zelf gebouwd hebt. Of zou die AXE gedachte inmiddels al achterhaald zijn?
Behalve Mars Incorporated en Unilever zijn er nog vele andere producenten die ons dagelijks een helpende hand bieden bij het worden van dé ideale man. In de praktijk vallen deze zo goed bedoelde hulppogingen vies tegen. Die boomhut gaat er niet komen, de bloedmooie vrouwen ook niet. Wat wel gaat komen zijn de calorieën, het zweet en de irritaties rondom de meest trieste reclamespotjes. Misschien dat ik ook maar voor een reclamebureau moet gaan werken. Betaald krijgen om onzin aan de man te brengen, wie wil dat nou niet? Het reclameblok begint weer en ik neem nog maar een Mars; het aanschouwen van al die onzin kost veel energie.