Leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker!

marti_cactus 14 nov 2015

Als 30-jarig persoon heb ik er eigenlijk niks tegen om mijn privé zaken digitaal te kunnen regelen. Een afspraak bij de Gemeente online mogen maken zodat we niet in die lange wachtrij hoeven te staan vind ik echt goed bedacht MAAR tot nu toe was het mijn eigen keuze …

Vanaf vandaag is mijn persoonlijke mail adres dat aan mijn DigiD verbonden is niet slechts de inbox waar ik mijn afspraak bevestigingen ontvang tussen eventuele spam berichten die door de filter heen zijn gekomen en … oowwww ja alle Facebook notificaties die al lang geleden uitgezet zouden moeten worden. Het wordt nu een onderdeel van een site/app waar ik mijn officiële Belastingdienst toeslagen informatie ga ontvangen! Vanaf nu wordt er van mij verwacht dat ik regelmatig, zelfs dagelijks daar ga inloggen " incase " er berichtje van MijnOverheid binnen is gekomen om mij te informeren dat ik ( wie weet ) nog geld aan Belastingdienst terug zou moet betalen … geweldig! Vaarwel mijn onschuldige, zorgeloze e-mail checken …

Maar ok ok … ik ga dit niet "all over myself" maken. Waar mijn nummer 1 twijfel ligt, is hoe mensen, oudere niet up-to-date levende mensen, die geen e-mail adres of zelf niet eens een computer hebben dit moeten gaan doen? Serieus ? Heeft iemand daar aan gedacht?

Jaaaa ik heb al gehoord over het idee om eigen buurvrouw te machtigingen. DigiD mag je niet uitlenen dus hebben ze andere machtiging bedacht maar MANNNN is onze Belasting het thema dat we met onze buren, vrienden willen delen? Straks komt het er nog van dat we bang zijn om onze mobiel op te nemen als ze bellen omdat …

Ik moet eerlijk zijn dit soort post op mijn deurmat ontvangen vind ik ook niet leuk maar dat was tenminste wel duidelijk. Het is binnen, open en "deal with it". Nu alleen hopen dat Ziggo geen storing heeft, mijn abonnement niet op is …

Zelf vind ik het wel ongelofelijk dat Belastingdienst het aan durft? Met het aantal storingen dat ze hebben, overbelasting op hun eigen servers en een werk systeem waar "sorry mevrouw wij kunnen niks voor U betekenen, de computer zegt" in zijn mening voldoende antwoord aan de belastingbetalers is dan kan ik alleen nog sterke aan onszelf toe wensen!

Dank je wel Belastingdienst "You made my day".