Metro en ANP
Metro en ANP Nieuws 22 nov 2019 / 21:39 uur

Peuter overlijdt na val in pan met hete stoofpot

Een 3-jarig jongetje is in India overleden door brandwonden die hij opliep nadat hij in een pan met eten was gevallen, meldt CNN vrijdag.

Het gebeurde in de zuidelijke stad Shabad, waar de winkel van zijn ouders op een feestelijke wijze geopend zou worden. De peuter was daar maandag aan het spelen toen hij in een pan met hete Sambar, een traditioneel Indiaas gerecht, viel.

Tegen de deksel

De peuter stootte per ongeluk de deksel van de pan, waarna hij zelf in de stoofpot terechtkwam. Hoe dat precies kon gebeuren is onduidelijk. Het jongetje werd naar het ziekenhuis gebracht, maar overleed uiteindelijk aan zijn verwondingen.

Eerder deze maand overleed in India een zesjarige kleuter op exact dezelfde manier. De jongen viel, net als het kind in Shabad, in een pan met Sambar. Dat gebeurde op een kleuterschool in het dorpje Panyam, ten noorden van de stad Bangalore. Twee mensen, onder wie de directeur van de opvang, zijn opgepakt. Zij zouden nalatig zijn geweest.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Peuter overlijdt na val in pan met hete stoofpot
Sluiten