Isabella van den Berg
Isabella van den Berg Geld & Carrière 11 apr 2022
Leestijd: 2 minuten

Bijzondere werving door NS: arcadekast moet IT’ers aantrekken

Vandaag start de NS met een wervingscampagne op station Eindhoven Centraal. En dat doen ze niet met stoffige praatjes of aantrekkelijke goodies, maar met een heuse arcadekast. TechTracks, zo heet het spel, kan alleen gespeeld worden als je een beetje vaardig bent in coderen. Op deze ludieke manier hoopt de NS meer IT’ers te werven.

Het spoorbedrijf biedt de komende drie jaar 180 IT-vacatures bij verschillende bedrijfsonderdelen aan. Een baan met impact op de maatschappij, zo omschrijft de NS de IT-functies. Met de nieuwe wervingscampagne hopen ze dat de doelgroep de NS zal overwegen als werkgever.

https://twitter.com/NS_online/status/1513430406577770496

NS introduceert: arcadekast TechTracks

Vijf IT’ers van NS bouwden mee aan de kast, onder wie iOS-developer Dennis Vermeulen. Hij deelt zijn motivatie over het werken bij het spoorbedrijf: „Het mooie vind ik dat miljoenen mensen gebruik maken van onze app. Veel Nederlanders komen dagelijks ongemerkt met onze code in aanraking.”

In één van de games die op de arcadekast te spelen is, is de uitdaging om reizigers te helpen met het plannen van hun reis. Voor Colin Groot, android-developer bij NS, is dit dagelijks werk. „Ik schrijf code om reiswensen van mensen uit te drukken.” Samen met een team van developers werkt hij ook aan toekomstige wensen. „Op termijn willen we deelvervoermiddelen als deelscooters en deelauto’s aanbieden in de NS-app. Ik huur zelf vaak deelscooters en vind het mooi om zo’n dienst digitaal beschikbaar te maken voor onze reizigers.”

De arcadekast zelf in volle glorie bekijken? Dat kan! Vanaf vandaag staat ‘ie op station Eindhoven Centraal. Over een paar dagen reist de arcadekast door naar Delft, en daarna zal ‘ie op Utrecht Centraal te bewonderen zijn. Voor de liefhebbers is het arcadespel ook online te spelen.

Hbo’ers vinden makkelijk werk na afstuderen, weinig werkloosheid

 

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.