Klantenservice van de NS is het spoor bijster

A.Brabander 12 nov 2015

Zaterdag wilde ik met mijn dochter naar een open dag in Breda. Een retourtje Arnhem Breda bleek 34,90 te kosten. Met een smalle beurs dacht ik meteen aan de treinkkaartenactie’s om financieel niet al te veel te lijden. Gelukkig was er nog de Hema. Behalve een fikse korting op de treinreis trakteerde de hema ook nog op een hotdog en frisdrank. Snel 2 kaarten gekocht. 38 eurotjes. Thuisgekomen direct de instructies uitgevoerd. Dat liep in ieder geval wel als een trein. In afwachting van onze plaatsbewijzen die we per mail toegezonden zouden krijgen deden we even een bakkie. Het kon een half uur duren voordat onze plaatsbewijzen zouden arriveren. Na een half uur echter niets en ook na een uur en na 2 uur geen mail. Ook niet in de spambox. Ook de volgende morgen -7.00 uur bleef onze mailbox verstoken van de verlossende tickets. Een telefoontje naar de klantenservice leverde een wakker antwoordapparaat op, De rest van de ns was nog in diepe rust. Misschien bent u wel eens van Arnhem naar Breda gereisd want dan weet u dat vroeg vertrekken geen overbodige luxe is. Aan het loket konden ze ons ook niet helpen en voor ons hemaprobleem moesten we maar naar de spoordeelwinkel die op ons vertrektijdstip nog steeds gesloten was. Gewoon kaartjes kopen dus. 2 keer 34,90. Inmiddels hadden we 107, 80 uitgegeven en we hadden nog niets ! 8 uur vertrokken en om 12.10 waren we in Breda. We kregen in ieder geval waar voor ons geld. Zelf maar een broodje en wat te drinken gehaald want de hotdog met een drankje bleek een utopie. De teller liep op naar naar 117, 80 Maandag, na telefonisch contact met de spoordeelwinkel werd verteld om per mail uit te leggen wat er gebeurd was en dat de manager dan wel contact zou opnemen. Een mail gemaakt en verzonden, tickets gefotografeerd en meegestuurd hopend op een sympathieke reactie van de NS en een schadevergoeding maar niets was minder waar. Het antwoord was teleurstellend. Ze konden niets voor ons betekenen, vertelde dat de mail wel verstuurd was, vertelde dat de kaarten nog geldig zijn (verzilveren kan niet) en dat we zaterdag 08.00 contract hadden moeten opnemen (toen we in de trein zaten) De mail zou wel verstuurd zijn op 6 november en is nog een keer nagestuurd. (niets ontvangen terwijl alle andere mail wel binnenkomt) Dit alles omkleedt met uiterst vriendelijk ogende woorden. De NS en treinbonnen zijn voor ons een gepasseerd station want bij de klantenservice van de spoordeelwinkel zijn ze het spoor bijster. Ton de Brabander