Sommige reclames zijn uitgesproken kut
Ik krijg zo langzamerhand een beetje een punthoofd van reclame. En dan bedoel ik met name reclame met betrekking tot ‘de natte groep’. De Tena’tjes, de was-emulsies en schimmeldoders voor de regio Down Under in Ladies Land zijn niet meer weg te denken van het scherm.
Mijn pré-puber van 12 (met beginnende waas boven z’n mondje) vroeg me van de week tussen Het Klokhuis en Spangas door, of ik ook wel eens last had van jeuk en een branderig gevoel. Zie je het voor je? Hier in huis is alles bespreekbaar en lang leve het reclameblok.
Ik stond in de keuken en de espresso-in-de-maak werd acuut een dubbele. Klassiek geval van met de bek vol tanden. Gelukkig bleek z’n vraag retorisch. Nog geen 5 seconden later hoor ik hem tegen zijn broertje van 10 zeggen: ‘Lijkt me echt ruk hoor, een vrouw zijn, die hebbuh van alles’. Hij heeft de eerste biologielessen in de brugklas achter zijn koud gewisselde kiesjes en weet inmiddels precies waar dat soort reclames over gaan.
Vorige week kwam de firma Lactacyd met het briljante idee een videootje te maken en mannen te vragen hoe zij De Doos het liefst zintuiglijk waarnemen.
Het resultaat was om te janken: een zeer vrouwonvriendelijk filmpje waarin jongetjes van net 20 aangeven het liefst met hun snufferd boven een vers geschoren caviaruggetje te hangen, ontdaan van onwelriekende luchten.
Voordat het Lactacyd-filmpje viraal gaat* (de firma Lactacyd zou zelf 100% biologisch afgebroken moeten worden, net als hun ph-waarde opleukende doekjes) of voordat mijn kind me weer een keer zo’n vraag stelt, en niet retorisch, of mij binnenkort aankijkt met een gezicht alsof vrouwen wandelende GFT-bakken zijn, heb ik een goed gesprek met hem. Komt het vast goed voor ‘ie 20 is.
*Het is filmpje is wijselijk door Lactacyd verwijderd