Joost mag het weten!

joann_e 18 aug 2016

Je hebt net lange tijd in de trein gezeten, een beetje op je mobieltje gespeeld, een boek gelezen of lekker uit het raam gekeken. Eenmaal op je bestemming aangekomen loop je nietsvermoedend de trein uit. Alles lijkt normaal tot de deuren van de trein sluiten en deze wegrijdt; op dit moment besef je dat de tas nog in het bagagerek ligt.

Zo overkwam het ons ook. We hadden de laatste trein genomen richting Venlo en waren uitgestapt in Eindhoven. Bij ons hotel aangekomen werd het duidelijk dat de koffer nog in de trein lag. Blinde paniek sloeg toe, want de volgende ochtend vertrok het vliegtuig al om 07:00.

Tja, wat doe je dan? NS bellen en daar lang wachten op een telefonist? Boos worden? Huilen? Om 22:30 heeft dat allemaal niet zoveel zin meer. Op zo’n tijdstip heb je iemand nodig die van een directe aanpak weet en begrijpt hoe het systeem in elkaar zit. Voor ons was deze redder in de nood de NS-medewerker genaamd Joost.

Joost is een grote Brabantse man, sympathiek, direct en gezellig. Wij deden ons verhaal, wanhopig als we waren, en Joost hielp meteen. Eerst belde hij naar het hoofdkantoor in Utrecht waar hij een telefonist te spreken kreeg. Er moesten verschillende formulieren ingevuld worden en meer van dat gedoe, maar dit duurde onze redder Joost allemaal te lang. Bovendien zouden we op die manier niet onze koffer op tijd terug krijgen. Hij nam het heft in eigen handen. Snel werd onze koffer gelokaliseerd en met een paar snelle belletjes regelde hij dat onze koffer zonder al te veel moeite terug werd gebracht met een andere trein.
Een half uur later konden we gelukkig (en ook een beetje moe) de koffer ophalen op het station.

Hij omzeilde het bureaucratisch systeem en zette zich meteen voor ons in zonder daar ook maar iets voor terug te vragen. Zelfs de kop koffie die we hem aanboden sloeg hij af. Kortom, Joost was een hedendaagse held!
Zo heeft Joost onze vakantie gered en hij mag weten hoe dankbaar wij zijn. We hopen dan ook dat dit bericht hem bereikt. Want dit zonnetje heeft Joost wel verdiend!

Met vriendelijke groet,
Asor en Joanne