Julia Osendarp
Julia Osendarp Opvallend 30 mrt 2022
Leestijd: 2 minuten

Vrouw vindt muis in een maaltijdbox en HelloFresh reageert opmerkelijk

De maaltijdpakketten van HelloFresh zijn bij menig huishouden populair. In zo’n doos vind je alle ingrediënten om een makkelijke snelle maaltijd op tafel te zetten. Maar de Belgische Nele Saey ontdekte wel een heel bijzonder ‘ingrediënt’. In haar maaltijdbox zat namelijk een muis.

Niet echt smakelijk als je net wilt gaan koken. Een aantal weken geleden ontdekte Saey na het openen van doos het knaagdier, dat zich al een weg door haar producten had gevreten. Nog snel lukte het haar om foto’s te maken, als bewijs van haar ontdekking.

Muis in HelloFresh-maaltijdpakket

Ze besloot de leverancier te contacten, maar kreeg nogal een karige reactie terug. In haar bericht schrijft Saey dat HelloFresh de boel afdeed met: „Probeer toch nog iets te recupereren om op te eten.” Daarmee was de kous af en toen moest de Belg opnieuw contact zoeken met de leverancier. Uiteindelijk concludeerde het bedrijf dat ze meer muizenvallen moesten zetten. Met als afsluiter: „Excuses voor het ongemak.” Ook een terugbetaling bleef uit.

Saey besloot haar bericht te delen op Facebook en tienduizenden mensen reageerden op haar verhaal. Waar sommigen schrikken van deze smakeloze ontdekking, vliegen ook de sarcastische opmerkingen je om de oren. „Tja, die muis was tenminste vers”, „lief van HelloFresh, een knuffelig huisdiertje erbij” en „ook wat voor de familiekat inbegrepen”, lees je tussen de reacties. Overigens reageren ook veel mensen dat muizen in zo’n beetje ieder pand voorkomen, maar dat HelloFresh de boel anders had moeten afhandelen.

Excuus en terugbetaling

Saey laat aan RTL Nieuws weten dat ze haar abonnement bij HelloFresh heeft opgezegd. Zij had naar eigen zeggen nooit dit bericht op Facebook gedeeld, als de leverancier de maaltijdbox had terugbetaald.

Inmiddels heeft de Belg een excuus gekregen en heeft het bedrijf toch het bedrag teruggestort. „Maar dat het pas lukte na drie weken zeuren en een post op Facebook, vind ik heel jammer. De manier waarop ze dit aanpakken is echt niet goed”, vertelt ze.

Naar aanleiding van dit artikel ontving Metro een reactie van HelloFresh: „Voor HelloFresh heeft voedselveiligheid de hoogste prioriteit. Daarom nemen wij incidenten aangaande dit onderwerp heel serieus. HelloFresh heeft een langdurige samenwerking met een gerenommeerde ongediertebestrijder. Samen met hen onderzoeken wij de situatie diepgaand om een situatie als deze in de toekomst te voorkomen. Wij betreuren de situatie ten zeerste en hebben onze welgemeende excuses aangeboden aan de klant. De klant heeft het gehele aankoopbedrag van de box teruggekregen.”

Mocht je trouwens wat hulp nodig hebben bij het koken? De recepten van Metro’s Culy bieden ook uitkomst.

Na zomers maart… is er nu opeens een flink pak sneeuw op komst

 

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.