Redactie Metro
Redactie Metro Nieuws 19 jan 2020
Leestijd: 1 minuut

Reclames voorafgaand aan Op1 starten weer

De NPO en de STER hervatten vanaf maandag de reclames voorafgaand aan de nieuwe talkshow Op1. Na twee weken is het niet langer nodig om het reclameblok weg te laten om kijkers te laten wennen aan de nieuwe talkshow, redeneert de STER.

Ter promotie van de talkshow van de NPO werd twee weken lang geen reclameblok uitgezonden, waardoor Op1 vroeger begon dan het geplande tijdstip van 22.30 uur.

Concurrentiestrijd

De NPO hoopte door het weglaten van de reclames sneller een vast publiek op te bouwen in de concurrentiestrijd met de nieuwe talkshow Jinek op RTL 4. „We stemden dit op dagelijkse basis af met de NPO, wat gebruikelijk is bij het introduceren van een nieuw programma. Door tijdelijk een reclameblok weg te laten konden kijkers meteen doorkijken”, zegt een woordvoerster van de STER. „Op1 heeft een goede start gekregen. Het is tijd om de reclameblokken weer in te zetten.”

De talkshowstrijd tussen Op1 en Jinek valt na twee weken in het voordeel uit van de NPO. Op zeven van de tien avonden trok Op1 meer kijkers dan Jinek op RTL 4. De afleveringen op maandag, met het presentatieduo Willemijn Veenhoven en Erik Dijkstra, blijken het populairst. Beide BNNVARA-uitzendingen op maandag wisten meer dan een miljoen kijkers aan zich te binden.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.