Wouter van Loon
Wouter van Loon Nieuws 30 jan 2017
Leestijd: 2 minuten

YouTubers storten paardenmest bij Mandemakers

Twee YouTubers hebben vrijdag zestien kuub paardenmest voor de deur van De Mandemakers Groep in Waalwijk gestort. De YouTubers wilden wraak nemen vanwege de verkooppraktijken van Mandemakers, van keukenwinkels als Brugman, Keuken Concurrent en Keuken Kampioen. „Wie stront verkoopt, kan stront verwachten”, aldus de YouTubers.

Annuleringsregeling

Joep en Thijs noemen zichzelf de Bucket Boys, en geven winkels vaker een ‘koekje van eigen deeg’. De YouTubers storen zich aan de annuleringsregeling van de keukenwinkels. De verkopers zouden klanten laten tekenen om een keuken aan te schaffen, terwijl ze zelf denken dat ze voor een verlenging van de actieprijs tekenen, zodat ze nog even kunnen nadenken. Wie de verkoop daarna wil annuleren, moet 30 procent van de aanschafwaarde betalen.

„Eigenlijk verkopen ze gewoon stront. En dat is precies wat wij vandaag ook gaan doen”, aldus Joep en Thijs in het filmpje. Het duo laadt een vrachtwagen vol paardenmest, en rijdt ermee naar Waalwijk. Daar laten ze een secretaresse tekenen voor het ontvangst van een pakketje – dat een grote lading mest blijkt te zijn.

Annuleringskosten

Bij Mandemakers weet het personeel niet zo goed wat het met de lading mest aanmoet; het wil de levering graag annuleren. Maar daar rekenen Joep en Thijs 30 procent annuleringskosten voor – zoals de keukenwinkels dat zelf ook zouden doen.

Omdat de levering van het ‘pakketje’ – 55 kuub paardenmest – wordt geannuleerd, besluiten de YouTubers 30 procent van de mest toch te storten – voor de hoofdingang van het kantoor.

Geld terug

De Mandemakers Groep stelt tegen Omroep Brabant dat klanten hun geld wel terug kunnen krijgen als er ingetekend is op een actie. „Mensen die bijvoorbeeld uit emotie hebben ingetekend, moeten gewoon kunnen annuleren. Dat geldt ook voor oude klanten.”

Maar als een keuken daadwerkelijk is gekocht, blijft de annuleringsregeling wel gelden. „De keuken is dan helemaal ingemeten, het keukenblad op maat gemaakt. Dan kunnen we zo’n keuken niet terugnemen, dus moet de klant wel die 30 procent betalen.”

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.