Zoë Boven
Zoë Boven Nieuws 25 jan 2016 / 19:54 uur

Ontevreden klant maakt HelloFresh met grond gelijk

Gezond eten, handig en snel in een leuke foodbox aan de deur bezorgd: HelloFresh is een ding. Bij de versleverancier is het echter niet alleen maar rozengeur en maneschijn, volgens klanten. Afgelopen weekend ontplofte er een bom op social media door een ontevreden klant die HelloFresh op zijn blog met de grond gelijkmaakte.

Sidney Vollmer, een Nederlandse copywriter, is de man die zijn beklag deed over HelloFresh. Het bedrijf levert naar eigen zeggen gezond eten in dozen bij mensen thuis af, vol met ‘aangepaste lekkere groenten van het moment’.

Blog

Afgelopen weekend kwam het bedrijf onder vuur te liggen door Vollmers blog ‘Fuck you HelloFresh, foodjehova’s’. Het eten is volgens hem niet van goede kwaliteit, want er zou schimmel op de groenten zitten en het pakket zou vaak gevuld zijn met ‘goedkope’ voorraden, zoals kool en eieren.

Daarnaast zou het een ramp zijn om van het abonnement, je hebt als klant een vaste foodbox per week, van HelloFresh af te komen. Als je dan eindelijk van het abonnement af bent, zou de versleverancier klanten op een extreme manier met e-mailtjes en telefoontjes bestoken.

De reacties

Door alle commotie reageerde HelloFresh als volgt op het blog van Vollmer: „Dankjewel voor het delen van jouw ervaring. Het zit mij niet lekker. Wij werken aan een verbetering van de klantervaring. Denk hierover ook gerust met ons mee. We gaan graag met je in gesprek. Bellen durven we niet meer. Kom je een kop koffie drinken bij ons in Amsterdam?"

Op Twitter en Facebook regende het vervolgens reacties:

Bril-jant. De hel is waar de voedseljehova's van HelloFresh regeren. Net als de schrijver heb ik hen verteld dat als het niet stopt ik voor de deur kom liggen.

Gepostet von Kim van Velzen am Samstag, 23. Januar 2016

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang donderdag de beste tips in je mailbox!

Reageer op artikel:
Ontevreden klant maakt HelloFresh met grond gelijk
Sluiten