Kasper Hermans
Kasper Hermans Tech 3 dec 2018
Leestijd: 1 minuut

YouTube volgt concurrentie en voegt ook Stories toe

En de originaliteitsprijs op het gebied van technische vernieuwingen gaat naar…. Nou, in ieder geval niet naar YouTube. Het videodeelplatform is de Spuit 11 onder de sociale media en komt nu ook met een stories-functie.

Na Snap, Insta en FB

De Stories-functie bestaat al jaren op Snapchat en is inmiddels ook al een tijdje te gebruiken op onder andere Instagram en Facebook. Vooral op die eerste twee zijn ze uitermate succesvol en dus heeft YouTube ze ook beschikbaar gemaakt.

Alhoewel, lang niet iedereen mag zich aan de Stories wagen. Pas vanaf 10.000 abonnees krijg je toegang tot de functie. Verder blijven de verhalen een stuk langer zichtbaar. Snapchat, Instagram en Facebook hanteren allemaal een zichtbaarheid van 24 uur, waar YouTube ze zeven dagen zal laten staan.

Opleuken

Uiteraard heeft YouTube ook allemaal elementen bedachten om je verhaal op te leuken, maar megacreatief zijn ze daarin eerlijk gezegd ook niet geweest. Je krijgt de mogelijkheid om tekst, muziek, filters en YouTube-stickers te embedden.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.