Waarom lees ik dit?

Sim de Dwaler 26 apr 2022

Katja Schuurman, Will Smith, Yvonne, Samantha, Charly, Kim Kardashian, een Mol of drie. Deze namen komen me bekend voor omdat ik niet om ze heen kan.

Ik vraag me regelmatig af of er een manier is om deze namen en deze mensen waar ik eigenlijk niets van hoef te weten of waar ik niets van wil weten, kan ontwijken zonder dat ik ander nieuws mis en een flater sla in mijn omgeving. 

Het lijkt (zeker online) haast een onmogelijke opgave om deze informatie buiten de deur te houden of eigenlijk buiten mijn hoofd te houden. Ze komen ongevraagd naar binnen en ik erger me steeds meer aan deze lui. Maar bij wie ligt de schuld in dit geval? Moet ik het mezelf kwalijk nemen dat ik niet in staat ben om deze onnozele data buiten de deur weet te houden of ligt het aan de media en onze nieuwsvoorziening? Zou er op een elke website van een degelijke krant niet de optie moeten bestaan om deze figuren werkelijk te kunnen weren uit je dagelijkse portie nieuws? 

Mensen waar ik niet naar zocht

De mensen waarover ik lees zijn meestal geen mensen waar ik actief naar op zoek ben, maar ze komen mijn wereld in zonder dat ik hier echt om heb gevraagd. 

Je zou eigenlijk ergens een code moeten invoeren om deze nonsense-kluis te kunnen openen. Het nieuws over Lil Kleine of Glennis Grace moet alleen zichtbaar zijn als ik hier weloverwogen voor kies.  De koppen op de online pagina’s zouden streng moeten worden gescheiden, want als je niet oplet staan ze zo ineens op je netvlies. 

De mensen waarover ik lees zijn meestal geen mensen waar ik actief naar op zoek ben, maar ze komen mijn wereld in zonder dat ik hier echt om heb gevraagd. Elke keer als ik een van hun namen zie, voelt dit als een speldenprikje. Het zijn kleine irritaties die ik toch waarneem en ik ben overtuigd van het feit dat mijn hersenen hier langzaamaan van naar de knoppen gaan. Maar doe ik dit mezelf aan? Of zijn er echt mensen die deze parade van onzinnigheid aan zich voorbij kunnen laten gaan? En hoe doen ze dat?

Ik ben dringend op zoek naar tips!

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.