Irritante klanten

Ze zeggen dan wel ‘de klant is koning’, maar dat betekent niet dat sommige zich zo irritant mogen gedragen. Iedereen die een (bij)baan heeft kent vast wel een paar situaties waarin de klant heel vervelend is. Ja, de klant is koning, maar een koning kan niks zonder zijn dienaars.

Ik heb zelf een bijbaan. Ik werk in een restaurant als serveerster. De meeste klanten zijn aardig, maar zo nu en dan komen er klanten die moeilijk doen.
Een keer was er een klant die luidruchtig door bleef praten over dat de smaak van de saus was veranderd vergeleken met de vorige keer dat hij kwam. Moest dat nou zo hard? Toen ik hem zo luid hoorde praten ging ik er naartoe en vroeg wat er aan de hand was. Ik heb er echt spijt van dat ik dat vroeg. De meneer begon hard te roepen dat de saus vies was, ondertussen at hij het gerecht rustig op, inclusief de saus.

Een andere keer was toen er een groep jongens kwamen eten. Ze bestelden hun gerechten en zaten vrolijk te kletsen. Toen ze weer vertrokken, zag ik wat een bende ze hadden gemaakt! Ze hadden restjes voedsel en saus op de grond geknoeid en op de tafel was het ook smerig. Wie moest het schoonmaken? Je raad het al: mijn collega!

Ook waren er eens twee moslimmeisjes. Ze bestelden een gerecht met varkensvlees. Toen ik het naar hun toebracht vroegen ze wat voor vlees het was. Ik antwoordde varkensvlees. Ze begonnen toen te eisen dat ik hun iets anders bracht en wilden er niet voor betalen. Als zij de gerechten zelf fout bestelden is het toch niet onze schuld? Je hoeft dan niet zo onbeleefd te zijn. De chefkok was wel zo aardig om iets anders te koken.

Dan heb je nog die keer toen er een jongen erg onbeleefd was en begon te schelden. Hij was met een groepje vrienden en begon zelfs op de tafel de slaan en roepen dat het voedsel te langzaam aankwam. Uiteindelijk kwam de manager en stuurde hem eruit.

Dit waren een paar van mijn ervaringen. Dus aan iedereen die dit leest, ben jij zoals de personen die ik beschreef, stop dan alsjeblieft je zo te gedragen. Het is erg vervelend voor de werknemers. Stel je voor dat jij zo’n persoon als klant had, dan zou je het ook niet fijn vinden.