E-divisie?
Geen balgevoel door klompvoeten? Problemen met koppen wegens een plaat voor je kop? Geen hoekschop kunnen nemen door afwijking met de coördinatie dankzij flaporen? De kans is dan klein dat je het ver schopt als voetballer! Ronaldo beschikt over het perfecte voetballichaam en traint dagelijks vele uren. Messi is geboren met een uniek talent en speelt veelal op gevoel. Tegen deze topspelers kan geen robot op! Of wel? De wereld verandert snel en zeker de voetbalwereld. We dachten dat de grootste verandering zou komen uit China waar veel spelers naartoe zijn vertrokken, verleid door enorme salarissen! Of misschien zou de verandering komen door Marco van Basten, die ons overspoelt met technologische ideeën om het spel aantrekkelijker te maken, en zelfs buitenspel en de penalty wil afschaffen. Maar nee niets van dit alles! De grootste verrassing is het ontstaan van de E-divisie! En zelfs voor spelers met klompvoeten valt hier glorie te behalen! Virtuele voetbalwedstrijden gespeeld door E-sporters op de PlayStation. Computerspelletje dus! De meeste betaald voetbal organisaties hebben inmiddels al één of meerdere E-spelers aangenomen. De E-spits of E-verdediger kan op deze manier zijn droom verwezenlijken en deel uit maken van een betaald voetbalclub. Endemol en FOX Sports zien er financieel heil in en de nieuwe divisie zal spoedig losbranden. Straks spelen pukkelige E-nerds met petjes scheef op de kop vanuit hun luie stoel wedstrijden die achter de PC of met de smartphone via YouTube of Facebook bekeken kunnen worden door het zgn. E-publiek!! Nog meer redenen voor jongelui om binnen te blijven hangen met één hand in de broek en dertig blikjes E-nergydrink binnen handbereik om “virtueel” kampioen te worden. Roda JC verslaat Ajax met dubbele cijfers terwijl in het “echte” voetbalwereldje de club uit Kerkrade geen bal in het net weet te krijgen! Go Ahead Eagles is koploper in deze divisie terwijl het momenteel in de Eredivisie rode lantaarn drager is. Clubs en commercie zien serieus geld in deze nieuwe E-competitie. Clubs bereiken op deze manier een grote jonge doelgroep die zich graag met de club wil associëren. Tegelijkertijd komen sponsoren virtueel in beeld en in deze reclame zit ‘m de winst. Ze zullen ongetwijfeld gelijk hebben. Alles wat geld in het laatje brengt is het proberen waard. Ik zal door de E-spelers en E-kijkers wel een sentimentele ouwe zak worden genoemd als ik zeg dat je voetbal echt ervaart in het stadion. Ik heb al moeite met een E-ticket!!!!