Jelmer Visser
Jelmer Visser Nieuws 8 sep 2018
Leestijd: 2 minuten

Gratis pizza-actie Domino’s escaleert volledig

„Een tattoo in ruil voor 10.000 pizza’s!", zo noemde een Russische Domino’s Pizza haar actie. Met deze actie kon iedereen een leven lang gratis pizza bij het restaurant komen afhalen.

Om hiervoor in aanmerking te komen, moesten mensen een permanente tattoo van het logo van Domino’s op een ‘zichtbare plek’ laten zetten. De BBC, meldt dat de actie volledig uit de klauwen liep.

Друзья! Мы видим, что у вас возникло много вопросов, поэтому хотим дать более детальную информацию по условиям акции…

Posted by Domino's Pizza Россия – Доставка 30 минут on Monday, September 3, 2018

Massale belangstelling

Honderden gulzige Russen zij haastten zich naar de dichtstbijzijnde tattoo-toko om een dominosteen op hun lijf te zetten. De eindresultaten deelden zij massaal op het sociale medium VKontakte. De onverwachte populariteit zorgde ervoor dat Domino’s enkele spelregels moest toevoegen.

De pizzaketen stelde dat alleen de eerste 350 liefhebbers die een afbeelding op sociale media zouden zetten hun hele leven lang gratis maaltijden zouden krijgen. Ook moest de tattoo minimaal 2 centimeter hoog zijn, anders zou iedereen natuurlijk een microscopisch klein plakplaatje laten zetten. Tot slot moest de tattoo op een ‘zichtbare plek op het lijf’ worden gezet. De zichtbare plekken volgens Domino’s werden toegelicht met een afbeelding.

https://www.instagram.com/p/BndrVSZhjRc/

Stop nu!

Toen de 350ste gegadigde zich had gemeld, liet Domino’s weten via Facebook dat ze genoeg deelnemers hadden en geen nieuwe verzoeken in behandeling meer namen.

Toch kwam deze boodschap niet voor iedereen op tijd. Ook na de deadline kwamen er nog vele verzoeken binnen. Op sociale media zijn honderden foto’s geplaatst van mensen die dachten dat ze nog mee konden doen. Alleen op VKontakte werden al 80 van dit soort pechvogels gespot en op Instagram staan honderden foto’s van mensen met een Domino-tattoo.

De pizzaketen lijkt zich echter wel van haar sportieve kant te tonen. Zij hebben de laatkomers benaderd in een privé bericht om ‘over de prijs te praten’.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.