Imre Himmelbauer
Imre Himmelbauer Nieuws 11 jan 2018
Leestijd: 1 minuut

Moeder van ‘H&M-jongetje’ vindt commotie overdreven

De moeder van het gekleurde jongetje dat in een reclame van de H&M een T-shirt met het opschrift „Coolest monkey in the jungle" aanhad, vindt de commotie die daarover is ontstaan overdreven. Zij zegt begrip te hebben voor de visie van mensen die het racistisch vinden, maar deze niet te delen.

De ophef ontstond toen de wereld lucht kreeg van een advertentie van H&M, waarin een zwart jongetje het eerdergenoemde T-shirt aanhad, terwijl het blanke jongetje naast hem het oranje shirt met het opschrift „Survival expert" tentoonstelt.

Niet bestaand probleem

Op Facebook schrijft de moeder in een post: „Mijn zoon heeft als model honderden outfits gedragen. Dit is een niet bestaand probleem. Stap eroverheen."

Als haar in de comments wordt gevraagd of ze begrip heeft voor de woede en verwarring van sommigen, antwoordt ze: „Nee, maar niet omdat ik ervoor kies om het niet te begrijpen, maar omdat het niet mijn manier van denken is. Sorry."

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.