Lisa Vermeij
Lisa Vermeij Nieuws 11 dec 2017
Leestijd: 1 minuut

Kerstreclame PLUS met gescheiden ouders pijnlijk?

Kerst vieren met gescheiden ouders blijkt niet altijd even makkelijk. Supermarktketen PLUS gebruikte het thema voor zijn nieuwe kerstreclame. In de commercial zie je kerst door de ogen van een meisje met gescheiden ouders en dat veroorzaakte positieve maar ook veel negatieve reacties.

Niemand hoeft alleen te zijn

„Zet je deur en je hart open zodat niemand met kerst alleen hoeft te zijn. Goed eten is samen eten”, luidt de nieuwe campagne van PLUS. In de reclame zien we een meisje dat haar gescheiden ouders toch bij elkaar weet te brengen, waardoor ze met kerst met zijn allen aan de eettafel zitten.

Sommige mensen noemen de reclame prachtig en hopen dat andere ouders een voorbeeld nemen aan de reclame. Toch kan de commercial ook op wat kritiek rekenen en de reclame lijkt voor gescheiden ouders juist te mooi om waar te zijn. „Wat verdrietig zeg. Als je het thema gescheiden ouders gebruikt in je reclame, laat dan zien dat kerst gezellig is ook al vier je het gescheiden. Ik hoop dat kinderen van gescheiden ouders deze reclame niet zien”, is een van de reacties op YouTube.

Mensen inspireren om er een bijzondere kerst van te maken

PLUS reageert op zowel de negatieve en positieve reacties. „We gunnen iedereen een Kerst met de mensen die hen lief zijn, daarom hebben we voor deze insteek gekozen. We begrijpen echter heel goed dat onze commercial emoties oproept. De bedoeling van de commercial is dat hij mensen raakt en hopelijk inspireert om er, ondanks alles, toch een bijzondere Kerst van te maken. Dat gunnen we onze klanten van harte”, laat de supermarktketen weten in een van de reacties. Wat vind jij?

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.