Daisy Heyer
Daisy Heyer | LinkedIn Nieuws 18 nov 2016 / 21:50 uur

Tiener laat telefoon op bed laden, kamer brandt af

Een tiener uit Wales kreeg de schrik van haar leven toen haar hele slaapkamer in brand stond. De reden van de brand? Ze had haar telefoon ’s nachts laten laden op haar bed.

De 15-jarige Caitlin Rae Durant wist te ontsnappen uit de vuurzee, maar al haar eigendommen zijn vernietigd door de brand. Bovendien moest haar gezin het huis zes maanden verlaten voordat het opgeknapt was.

Op bed

De lader van de iPhone van Caitlin was die nacht in brand gevlogen. Volgens Metro UK ging het om een echt Apple product. Caitlin had haar telefoon tijdens het laden op bed gelegd, waardoor de telefoon oververhit raakte en uiteindelijk in brand vloog. De hele kamer stond binnen de kortste keren in brand.

Brandweermedewerkers hebben recentelijk foto’s vrijgegeven van de kamer van Caitlin, als een waarschuwing naar andere mensen. „Doe je lader uit en haal hem uit het stopcontact voordat je naar bed gaat”, zegt Stuart Millington van de politie in Wales. ,,Laat items nooit zonder op te letten voor een langere periode aan de lader liggen.”

https://twitter.com/i/status/799709853887459329

Hoe je brand door een telefoonlader kunt voorkomen

  • Koop alleen laders van betrouwbare en gerenomeerde fabrikanten.
  • Volg altijd de instructies en richtlijnen van de fabrikant op.
  • Laad je telefoon altijd op op een harde ondergrond.
  • Laad je telefoon nooit op op een zachte ondergrond zoals een matras, dekens of een andere brandbare ondergrond.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Tiener laat telefoon op bed laden, kamer brandt af
Sluiten