Andrea Peelen
Andrea Peelen Good vibes 20 mrt 2016
Leestijd: 1 minuut

37 keer retourneren bij deze webshop? Doe maar niet

Greg Nelson krabde op zijn achterhoofd toen hij zag dat Amazon zijn account had geblokkeerd. De reden? Greg had door de jaren heen 37 keer producten geretourneerd, en daar is de webshop klaar mee.

„Als een voormalig loyale Amazon-fan en klant sinds 2002, snap ik dat Amazon haar business probeert te beschermen”, vertelt hij aan The Guardian. „Maar in dit geval vind ik de actie totaal onbegrijpelijk.” Ook zegt hij: „Ik zou er begrip voor hebben als er bewijs is dat ik op een of andere manier zou hebben geprobeerd om misbruik te maken van de webshop. Maar dat is niet zo.”

Giftcard ongeldig

Niet alleen Greg’s account, maar ook zijn giftcard is buiten werking gesteld. „Het is toch niet legaal om de waarde van een giftcard te innen of betaalde producten niet meer te verzenden?” vraagt hij zich af. „Dat is toch oneerlijk?”

Reactie

Amazon heeft inmiddels bevestigd dat het account van Greg, waarmee hij in totaal 343 aankopen heeft gedaan, is geblokkeerd. Ze willen niet verder ingaan op de achterliggende reden.

„De beslissing om een account te blokkeren wordt pas gemaakt als het account in kwestie nauwkeurig onderzocht is”, brengt een woordvoerder naar buiten. „En als we met de klant meerdere keren hebben gecommuniceerd over een oplossing voor het probleem.”

Of ze Greg meerdere keren een waarschuwing hebben gestuurd, is onbekend.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.