Bregje Simons
Bregje Simons Nieuws 2 dec 2018
Leestijd: 1 minuut

Pakketbezorger mishandeld door ongeduldige man

In de Utrechtse wijk Leidsche Rijn heeft een man een pakketbezorger mishandeld toen bleek dat die bezorger zijn bestelling niet bij zich had. De politie heeft de aanvaller gearresteerd.

De man sprong in de laadruimte van de bus om te kijken of zijn pakket er echt niet bij zat en haalde daarbij alles overhoop. Daarbij gaf hij de pakketbezorger een paar rake klappen.

Koopjesdagen

De sorteercentra en de pakketbezorgers maken overuren in de dagen voor Sinterklaas en sommige mensen krijgen hun pakketje niet op tijd. Dat komt vooral doordat Black Friday en Cyber Monday net achter de rug zijn. Veel mensen hebben op die koopjesdagen niet alleen cadeaus voor Sinterklaas besteld, maar ook producten voor zichzelf en kerstcadeaus.

Twee keer zo veel

RTL Nieuws meldde al eerder dat bij de Consumentenbond drie tot vijf keer meer klachten zijn binnengekomen over vertraging van de bezorging dan vorig jaar. De meeste klachten gaan over PostNL en DHL. PostNL legt uit: „Normaal gesproken bezorgen we 700.000 pakketjes per dag, nu zijn het er meer dan twee keer zo veel”, aldus voorlichter Ellen Talsma. „We kunnen er iets langer over doen, maar zetten alles op alles om zo snel mogelijk te bezorgen.”

Foto: ANP

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.