Kasper Hermans
Kasper Hermans Tech 5 mei 2018
Leestijd: 1 minuut

‘Klant heeft recht op zak geld telefoonaanbieder’

Veel klanten van (bijvoorbeeld) T-Mobile hebben recht op misschien wel honderden euro’s, dat is het oordeel van de claimorganisatie ConsumentenClaim.

De organisatie stond de voorbije periode een klant van T-Mobile bij, die een ‘gratis’ toestel had gekregen. Het gaat daarbij om de bekende abonnementen. Je krijgt het toestel mee zonder een directe betaling, maar je betaalt maandelijks een hoger tarief.

Oeps vergeten…

Echter ‘vergat’ T-Mobile om dit bedrag terug te schroeven op het moment dat het toestel af was betaald, waardoor de klant heel veel meer betaalde dan eigenlijk nodig was. In de rechtszaak heeft de kantonrechter nu bepaald dat T-Mobile de klant maar liefst 1.100 euro moet betalen, dat meldt RTL Nieuws.

Twee jaar geleden oordeelde de Hoge Raad al dat telefoonaanbieders de wet overtreden op deze manier. Het toestel wordt aangeboden als gratis, terwijl klanten het niet alleen terugbetalen, maar ook een soort onbenoemde rente erover moeten bijrekenen.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.