START

Zo sleep jij vandaag die toffe baan binnen

Foto van 'metronieuws'

4 JUN 2018

Elke maandag helpt Metro jouw carrière op weg met verhalen over de arbeidsmarkt. Vandaag: Ga op zoek naar de klik in een sollicitatiegesprek. „Jouw gesprekspartner wil niet alleen weten of je goed bent in je werk, maar ook hoe jij bent als collega.” 

Wat zijn de meest gemaakte fouten tijdens een sollicitatiegesprek? Experts Freek van Kraaikamp en Sabine Pieters vertellen wat het vaakst fout gaat en hoe je dat zelf kunt voorkomen.

1. Vragen uit je hoofd leren

Een gesprek dat stroef loopt is de nachtmerrie van elke sollicitant. Je komt ten slotte met een doel: die baan binnenhalen. „En dat is juist een grote valkuil”, vertelt loonbaanadviseur Freek van Kraaikamp. „Hoe meer je erin gaat alsof het een wedstrijd is, hoe groter de kans dat het gesprek moeizaam verloopt.”

Van Kraaikamp werkte tien jaar als recruiter en maakte talloze sollicitaties mee. Hij vertelt dat kandidaten vaak vergeten dat een sollicitatie een gesprek is, geen ondervraging. „Die fout heb ik zelf ook weleens gemaakt”, geeft hij toe. „Je bereidt moeilijke vragen voor en voert een soort toneelstukje op. Maar zodra de vragen veranderen, loop je vast.”

Hij traint sollicitanten het gesprek aan te gaan. „Ga er niet heen alsof je koste wat kost die baan wilt bemachtigen, maar zie het als een gesprek om te ontdekken of jij en de organisatie goed bij elkaar passen”, vertelt hij. „Bedenk vooraf wie jij bent, wat je kunt en wat je wilt. Lees de vacature goed, verdiep je in de website en stel daarna vragen waar jij een antwoord op wilt.”

Vragen stellen helpt je ook in die goede mindset te komen, vertelt sollicitatietrainer Sabine Pieters van Sollicitego. Zij ziet vaak genoeg dat mensen niet durven door te vragen. „Terwijl je op die manier een streepje voor hebt. Door vragen te stellen krijg je niet alleen informatie over je toekomstige werk, maar laat je ook blijken dat je oprecht geïnteresseerd bent in het bedrijf.”

2. Onpersoonlijke introductie

De voorstelronde van een sollicitatiegesprek is voor veel mensen ongemakkelijk, merkt Pieters. Volgens de coach zijn er drie dingen waarover je moet vertellen: je ervaring, je motivatie en iets persoonlijks. „Veel mensen laten één van de drie weg, soms zelfs opzettelijk. Vaak is dat het persoonlijke deel.”

Waarom zou je vertellen dat je hardloopt en drie kinderen hebt? Het gaat toch om de baan, denken veel mensen. Daarom hebben ze het in de introductie alleen over hun professionele ervaring. Toch zijn persoonlijke details erg belangrijk. „Jouw gesprekspartner wil niet alleen weten of je goed bent in je werk, maar ook hoe jij bent als collega. Hij wil weten of jullie een ’klik’ hebben en is op zoek naar overeenkomsten in persoonlijkheid of interesses. Dat kan bijvoorbeeld een gezamenlijke hobby zijn.”

Behalve het persoonlijke, vergeten sollicitanten vaak hun motivatie. Ze vertellen wel dat ze de functie graag willen uitvoeren, maar niet waarom ze dat juist in die organisatie willen doen. „Dit is vaak zo bij mensen die gewoon zo snel mogelijk een baan willen”, vertelt Pieters. „Het maakt ze niet uit bij welk bedrijf. Ook dan helpt het weer om vragen voor te bereiden. Als je laat zien dat je geïnteresseerd bent, heb je een sterkere sollicitatie.”

3. Te weinig onderbouwing

Een andere veelgemaakte misser is gebrek aan onderbouwing van je kwaliteiten. Van Kraaikamp: „Als jij vertelt dat je een teamspeler bent, wil een recruiter weten waar dat uit blijkt. Klinkt simpel, maar dit gaat zo ongelooflijk vaak fout.”

Je kunt dus beter vertellen over situaties waar jouw sterke punten uit blijken. Beweer jij dat je besluitvaardig bent? Noem dan een project waarin jij snel moest beslissen. Klantgericht? Vertel hoe jij een klant hebt geholpen en hoe hij daarop reageerde.

4. Verkeerde sturing

Elke sollicitant heeft wel een onderwerp waar hij liever niet over praat. Die studie die je niet hebt afgemaakt, de baan waar je bent ontslagen. Of misschien ben je nog wat onzeker over je vaardigheden als leider, maar weet je zeker dat je genoeg inhoudelijke kennis hebt. „De fout die veel sollicitanten maken, is die lastige onderwerpen meteen maar op tafel gooien”, vertelt Van Kraaikamp. „Dan ben ik er maar vanaf, denken ze. Het tegendeel is waar. Als jij begint over je leiderschapskwaliteiten, dan weet je haast zeker dat de recruiter daarop doorvraagt.”

Dat inzicht kun je gebruiken om het gesprek te sturen. „Begin juist over de zaken waar je graag over vertelt”, tipt Pieters. „Dat mag kort zijn, zo geef je de recruiter aanleiding om door te vragen. Noem bijvoorbeeld positieve eigenschappen waar je mooie voorbeelden bij hebt of begin over ontwikkelingen in jouw vakgebied waar je makkelijk over praat.”

5. Kleding

Het verschilt per branche en organisatie wat je het best aan kunt naar een sollicitatie. Sabine Pieters (Sollicitego): „Een accountant moet vaak in een driedelig pak verschijnen, maar solliciteer je bij bijvoorbeeld een gezondheidsorganisatie dan is een spijkerbroek met een jasje voldoende.”

Zorg dat de kleding schoon, netjes en ongekreukt is. Denk ook na over de kleur. Pieters: „Zwart en grijs zijn veilig. Wil je wat meer opvallen, kies dan voor ’betrouwbaar’ donkergroen of blauw. Pas op met rood en paars: de kleuren zijn nogal heftig. En in lichtroze kom je gauw ’soft’ over.”


Stickers als promotiemateriaal: tips & tricks

Stickers als promotiemateriaal: tips & tricks

Foto van ''

10 FEB 2020

Wil je een merk of je bedrijf promoten? Gebruik stickers. Stickers zijn een effectief marketingmiddel als je ze op de juiste manier inzet. Bovendien hoeft een reclamecampagne met stickers niet veel te kosten.

Stickers kun je op meerdere manieren inzetten. Je kunt ze zelf opplakken of uitdelen. Wil je stickers laten drukken om deze zelf op te plakken? Houd dan rekening met de plek waar je ze wilt plakken. Niet elke ondergrond is hetzelfde. Zo zijn er speciale autostickers, raamstickers, vloerstickers, et cetera. Informeer bij je stickerleverancier naar de mogelijkheden. Wil je stickers uitdelen? Dan kun je ze meegeven aan je klanten en relaties. Of ze op een openbare plek neerleggen, zodat mensen ze mee kunnen nemen. Of deel ze uit op straat en bij evenementen waar je doelgroep aanwezig is.

Wel of geen vergunning?


Waarom afleiding op kantoor de productiviteit schaadt

Waarom afleiding op kantoor de productiviteit schaadt

Foto van ''

9 FEB 2020

Onbewust maken we ons er allemaal schuldig aan: afleiding op kantoor. Met een simpele vraag kun je een ander al gauw opzadelen met flink meer benodigde tijd voor een taak. En dat komt de productiviteit niet ten goede.

Een interruptie zorgt er namelijk voor dat je uit je werk wordt gehaald en meer tijd nodig hebt om er weer in te komen, blijkt uit wetenschappelijk onderzoek. Zo kun je bij een taak van één uur, die veel concentratie vereist, een uitloop hebben van 24 minuten als er tussendoor twee keer wordt gevraagd of je koffie wilt.

Afspraken of flexplek tegen afleiding


Dit zijn de kantoortrends van dit moment

Dit zijn de kantoortrends van dit moment

Foto van ''

5 FEB 2020

Met een nieuw jaar een maand onderweg zien we alweer nieuwe trends, want de wereld is altijd in ontwikkeling. Dat zijn trends die betrekking hebben op zaken in het dagelijks leven, maar ook trends voor op kantoor.

Waar de behoeftes veranderen, moeten bedrijven immers ook daarin meegaan. Niet alleen om werknemers tevreden te houden, maar natuurlijk ook voor klanten en voor het imago van het bedrijf. Ook in 2020 zijn er weer een hoop kantoortrends die mogelijk invloed op jouw werkplek zouden kunnen hebben.

Flexibele werkplekken en multifunctionele ruimtes


VCA-diploma steeds belangrijker op het werk

VCA-diploma steeds belangrijker op het werk

Foto van 'Metro'

24 DEC 2019

We staan veel minder vaak stil bij veiligheid op het werk dan zou moeten. Jaarlijks vinden er in Nederland namelijk 200.000 bedrijfsongevallen plaats.

In zo’n zestig gevallen valt daarbij een dodelijk slachtoffer. Een goede stap op weg naar verbetering van veiligheid in werksituaties is het volgen van een VCA-cursus en het behalen van het bijbehorende certificaat.

Wat is VCA?


Loodgieter heeft ruime keuze in banen en opdrachten

Loodgieter heeft ruime keuze in banen en opdrachten

Foto's: Colourbox

Foto van 'Metro'

23 DEC 2019

Nog steeds is er in Nederland sprake van een krappe arbeidsmarkt. Goed nieuws voor de loodgieters: zij hebben werk genoeg. Maar ook in deze beroepsgroep is er sprake van een tekort.

Steeds meer branches hebben te maken met personeelstekort. In de ICT is er bijvoorbeeld veel aanbod, maar zijn er maar weinig mensen die volledig zijn opgeleid voor het werk wat er gevraagd wordt. Ook in de branche van loodgieters is er meer werk dan dat er mensen zijn te vinden. Hoewel het aantal installateurs en loodgieters in de afgelopen tien jaar gestegen is, is dit nog steeds niet voldoende om al het werk te dekken. Kort gezegd: een beetje een goede loodgieter heeft anno 2019/2020 nog steeds ruim een keuze in banen en opdrachten. Toch kiezen mensen niet massaal voor deze technische beroepsopleiding. Hoe zit het met dit vakmanschap in de hedendaagse maatschappij?

Wereld Loodgietersdag in maart


SEO, zo val je op in 2020

SEO, zo val je op in 2020

Foto's: Colourbox

Foto van 'Metro'

22 DEC 2019

Bedrijven in Nederland kunnen er niet meer omheen: het aantal ondernemers in ons land groeit. Dus… moet je opvallen!

In tien jaar tijd steeg het aantal mkb-bedrijven in Nederland, waarvan een groot deel creatief aan de slag is gegaan als bijvoorbeeld vlogger, freelance schrijver of bierbrouwer. Het aantal bierbrouwers in Nederland is de afgelopen tien jaar bijvoorbeeld alleen al vertienvoudigd. Het is daarom belangrijker dan ooit om als bedrijf op te vallen. Je wilt immers dat potentiële klanten jouw bedrijf kiezen en niet gaan voor de charmes van de concurrent. Hierbij is SEO een belangrijk onderdeel van marketingstrategieën die werken. Kort gezegd: wil je opvallen, dan moet je onder andere SEO voorrang geven binnen je bedrijf.

Daarom: dit zijn de SEO-trends zijn voor 2020. Een seo bureau inschakelen om je te helpen bij het behalen van deze trends is zeker aan te raden.


Tekstschrijvers en SEO in 2020: dit zijn de trends

Tekstschrijvers en SEO in 2020: dit zijn de trends

Foto's: Colourbox

Foto van 'Metro'

17 DEC 2019

Wanneer je als freelance tekstschrijver je brood verdient, is het wel zo prettig om op de hoogte te zien van de ins en outs omtrent SEO. Hoe val je op en ben je online vindbaar?

Met het groeiende aanbod zzp’ers in Nederland is het van groot belang om te weten hoe je kunt opvallen. Waarom moet een klant voor jouw diensten kiezen en niet van die van een ander? Dat is simpel: omdat jij net iets anders en beters te bieden hebt dan je concurrent. Zorg er daarom voor dat je altijd up to date bent wat de SEO-trends van dat moment zijn. Ook voor 2020 zijn er enkele verwachtingen omtrent trends in de SEO-branche. Hier lees je de belangrijkste trends voor tekstschrijvers, waarmee ook jij een succesvol freelance leven kunt opbouwen en klanten kunt scoren in het nieuwe jaar.

Waarom SEO toepassen als tekstschrijver?


Waarom je in 2020 als bedrijf kiest voor nearshoring

‘Verplaats in 2020 bedrijfstaken naar het buitenland’

Foto's: Colourbox

Foto van 'Metro'

16 DEC 2019

Je bedrijfscapaciteit vergroten voor een lage prijs is een droom van iedere ondernemer. Toch is nog niet elk Nederlands bedrijf bekend met dit concept en hoe het toegepast moet worden.

Het heeft in ieder geval te maken met het verplaatsen van bedrijfstaken naar het buitenland. Dat gebeurt steeds vaker: ruim 6 procent van de Nederlandse bedrijven met meer dan 50 werknemers verplaatste in de periode 2014–2016 diverse bedrijfsactiviteiten naar het buitenland, volgens cijfers van het CBS. Hierbij ging het voornamelijk over administratieve en managementtaken. Het uitbesteden van dergelijke zakelijke activiteiten aan een organisatie in het buitenland waar relatief lagere lonen zijn heet nearshoring, mits dit een land dicht bij Nederland betreft. Waarom wordt nearshoring alsmaar belangrijker?

Wat is nearshoring precies?


Groot tekort aan ICT’ers: invloed op ontwikkeling bedrijven

Groot tekort aan ICT’ers: invloed op ontwikkeling bedrijven

Foto: Vincent Jannink / ANP

Foto van 'Metro'

15 DEC 2019

Het is anno 2019 helaas niets nieuws: het personeelstekort in diverse branches blijft groeien. Met name in de ICT-wereld is er al een hele tijd een groot tekort aan opgeleid personeel.

Omdat er specifieke opleidingen en diverse kennis nodig is om als kwalitatief goede ICT’er aan de slag te kunnen gaan, is dit tekort niet zomaar op te lossen. Sterker nog: kijken we naar de afgelopen jaren dan lijkt dit tekort alleen maar te zijn toegenomen. Daarom is het tijd om nu echt eens te kijken naar de mogelijkheden en oplossingen voor dit tekort aan personeel in de ICT. Gelukkig is een deel van de Nederlandse bedrijven al aan de slag gegaan met het aannemen en opleiden van personeel.

Minder winst door minder personeel


Laat je je bedrijf groeien? Maak je strategie toekomstbestendig

Laat je je bedrijf groeien? Maak je strategie toekomstbestendig

Foto's: Colourbox

Foto van 'Metro'

12 DEC 2019

Iedere beginnende ondernemer heeft als doel om met zijn of haar bedrijf te groeien. Wat vaak onderschat wordt, zijn de extra uitdagingen die erbij komen als je je groei gerealiseerd hebt.

Het laten groeien van je onderneming is een goede start van een succesvol bedrijf. Om succesvol te blijven, moet je naar de toekomst kijken. De basics voor een toekomstbestendige strategie:

• Groei verder: ga internationaal met goede vertalingen en een goede content-marketing-strategie.


Waarom duurzame relatiegeschenken belangrijk zijn
Likeability of3

Waarom duurzame relatiegeschenken belangrijk zijn

Misschien is een geschenk met zonnepaneel wat overdreven, maar... / Foto's: Colourbox

Foto van 'Metro'

21 NOV 2019

Duurzaamheid is een belangrijk onderwerp op de agenda van de Nederlandse overheid. Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om duurzaam te ondernemen met oog op een betere wereld. Wat houdt dat in voor de feestdagen?

Met de feestdagen voor de deur is er nóg een punt waar ondernemers rekening mee moeten houden wanneer ze groen willen werken: duurzame relatiegeschenken. Dergelijke geschenken passen goed bij verantwoord werken. Waarom relatiegeschenken met een groen karakter anno 2019 zo belangrijk zijn? Een tipje van de sluier: je kunt ze in ieder geval gebruiken als strategisch product voor marketing binnen je bedrijf. Iedere ondernemer wil immers klanten binnenhalen én houden, toch?

Samen voor een beter milieu


dislike
user_ea54b30544394f14d8c1bd9b380c7cf0ff182d02_avatar

Miljoenen vrijgemaakt voor vrouwelijke durfondernemers

Colourbox

Foto van 'Metro en ANP'

31 OKT 2019

Vrouwelijke ondernemers met groeiambities kunnen aankloppen bij een nieuw fonds voor durfinvesteringen.

Het Borski Fonds, vernoemd naar een van de eerste Nederlandse vrouwelijke investeerders Johanna Borski, heeft daarvoor 21 miljoen euro opgehaald. Het fonds voorziet volgens de oprichters in een behoefte omdat vrouwelijke ondernemers nu nog vaak misgrijpen bij het zoeken naar investeerders.

Ieder vijf miljoen


Een mbo-diploma met een ‘waterdicht keurmerk’? Die kun je online kopen

Een mbo-diploma met een ‘waterdicht keurmerk’? Die kun je online kopen

Een mbo-diploma met een ‘waterdicht keurmerk’? Die kun je online kopen / Unsplash

Foto van 'Tosca de Jong'

28 OKT 2019

Websites waar je nepdiploma’s kunt kopen doen goede zaken. De sites maken misbruik van de krapte op de arbeidsmarkt door voor een paar honderd euro diploma’s te verkopen. De MBO Raad luidt de noodklok.

Heb je geen opleiding afgerond maar wil je wel aan het werk? Dan koop je ‘gewoon’ een diploma. Je hoeft alleen maar een mailtje te sturen en binnen twee dagen ontvang je het diploma per post, zo vertelt de website diplomakopen2019.nl. En nog belangrijker: het diploma wordt ‘netjes bij DUO geregistreerd’. Waterdicht en zonder consequenties. Verschillende websites bieden deze opmerkelijke dienst aan. De MBO Raad spreekt er schande van. „Het is vooral de schaamteloosheid van deze websites die ons zorgen baart. Je wordt zo makkelijk in de val gelokt. Dit is echt ernstig, het is georganiseerde handel”, vertelt voorzitter Ton Heerts.

Hoeveel websites er actief zijn kan de raad (nog) niet zeggen. Wel zijn er de afgelopen maanden door zowel werkgevers als mbo-opleidingen aangiftes gedaan. „Het gaat hier om tientallen aangiftes, maar het zijn er waarschijnlijk wel meer.” De valse diploma’s duiken vooral op in de sectoren zorg en techniek. Volgens Heerts spelen de aanbieders handig in op de krapte op de arbeidsmarkt.


Verplicht onbereikbaar zijn kan ook stress opleveren

Verplicht onbereikbaar zijn kan ook stress opleveren

Verplicht onbereikbaar zijn kan ook stress opleveren. / Foto: Unsplash

Foto van 'Metro'

23 OKT 2019

Dachten we dat het goed voor ons was om af en toe die telefoon aan de kant te leggen, blijkt ook dát stress te kunnen veroorzaken. Uit Brits onderzoek volgt: ook verplicht onbereikbaar zijn kan stress opleveren.

De hele dag ben je aan telefoneren, appen en mailen. Lichtpuntje is dat je werkdag ooit een keer ten einde loopt en dat je dan niet meer voortdurend bereikbaar hoeft te zijn. Morgen weer een dag. In Nederland en de rest van Europa heerst namelijk het idee dat de hele dag door bereikbaar zijn stress oplevert.

Recht op onbereikbaarheid


Eerder stoppen met werken? 8 tips!

Eerder stoppen met werken? 8 tips!

Foto van 'Metro'

23 OKT 2019

Uit de Pensioenmonitor blijkt dat maar liefst 72 procent van de beroepsbevolking in ons land liever eerder dan de AOW-leeftijd zou willen stoppen met werken.

Misschien omdat ze al op jonge leeftijd zijn begonnen met werken, of omdat ze meer tijd willen doorbrengen met familie en vrienden. Of doordat hun partner ouder is en ze tegelijkertijd willen stoppen met werken. Je moet toegeven dat het aantrekkelijk klinkt om niet meer eerdere ochtend vroeg op te hoeven staan, om in de file of het drukke openbaar vervoer naar je werk te moeten gaan. Daar komt nog eens bij dat de AOW-leeftijd de afgelopen jaren opgeschoven is, en dit nog verder zal gebeuren. Maar dit betekent niet dat je niet eerder kunt stoppen met werken. Hoewel veel mensen graag eerder zouden willen stoppen met werken, heeft de helft hier nog geen stappen voor genomen. Lees hier hoe je met een goede voorbereiding alsnog vervroegd met pensioen kan.

1 Onderneem zo vroeg mogelijk actie


Wat drijft de AFAS-salesmanager? ‘Ik dacht: Gladde jongens!’

Wat drijft de AFAS-salesmanager? ‘Ik dacht: Gladde jongens!’

Gerry Laagland: Ik ben binnen AFAS mijn eigen ondernemer en bouw aan eigen succes.

In samenwerking met AFAS

14 OKT 2019

Wat drijft je? Die veelomvattende vraag stelt AFAS bij het werven van consultants en salesmanagers. Wie is die salestijger precies?

AFAS Software biedt op dit moment tweejarige traineeships sales en consultancy aan (zie kader), waarbij je direct op de loonlijst staat. Het bedrijf met 450 medewerkers en 11.500 klanten stelt daarbij vragen als: wie is die salestijger nou en wie is de gemiddelde consultant? „Het bleken de millennials te zijn. De gedragstypes die bij die generatie horen, hebben we in kaart gebracht”, legt Jortijn Bijl van AFAS uit Leusden uit. „Wat AFAS hen allemaal kan bieden, hebben we toegevoegd en daaruit is de campagne Wat drijft je? voortgevloeid. Daarbij zoeken we bij mensen naar de dieperliggende reden ‘waarom hij of zij precies doet wat hij of zij doet?’ Waarom beland jij in de software, terwijl je misschien iets heel anders hebt gestudeerd?”

Wie is die salesmanager dan?


Wat drijft de consultant van AFAS Software?

Wat drijft de consultant van AFAS Software?

Babette van Olphen: Werk is voor mijn generatie een verlengstuk van jezelf.

In samenwerking met AFAS Software

7 OKT 2019

Wat drijft je? Die veelomvattende vraag stelt AFAS bij het werven van consultants en salesmanagers. Ze mogen bést een beetje gek zijn.

AFAS Software biedt op dit moment tweejarige traineeships sales en consultancy aan (zie onder), waarbij je direct op de loonlijst staat. Het bedrijf stelt daarbij vragen als: wie is die salestijger nou en wie is de gemiddelde consultant? „Waar ligt hij of zij ’s nachts van wakker? Waar wordt hij enthousiast van?”, legt Jortijn Bijl van AFAS uit Leusden uit. „Hoe oud is die persoon, welke kanalen worden gelezen? Enzovoort. Het bleken de millennials te zijn en de gedragstypes die bij die generatie horen hebben we in kaart gebracht. Wat AFAS hen kan allemaal kan bieden hebben we toegevoegd en daaruit is de campagne Wat drijft je? voortgevloeid. Daarbij zoeken we bij mensen naar de dieperliggende reden ‘waarom hij of zij precies doet wat hij of zij doet?’ Waarom beland jij in de software terwijl je misschien iets heel anders hebt gestudeerd?”

Een soort bedrijfsdokter


Jongeren wisselen tegenwoordig sneller van baan

Foto van 'Claartje Vogel'

7 OKT 2019

Wereldwijd wisselen jongeren sneller en vaker van baan, blijkt uit onderzoek. Nederlandse jongeren zijn relatief loyaal, maar ook dat verandert.

Nederlandse jongeren blijven langer hangen in een bijbaan of startersfunctie dan hun internationale collega’s. Gemiddeld blijven zij 2,5 jaar bij een bedrijf, wereldwijd ligt het gemiddelde op 1,2 jaar. Dat blijkt uit onderzoek van CVster, een bedrijf dat mensen helpt een curriculum vitae op te stellen. De onderzoekers namen 500.000 cv's van werkzoekende starters uit 39 landen onder de loep.

Naast Nederlanders, blijken ook jongeren uit België (2 jaar), Zweden (1,89 jaar) en Denemarken (1,79 jaar) zijn loyaler dan gemiddeld aan hun eerste werkgever. Jongeren uit Maleisie, Indonesië en Hong Kong blijken de grootste ‘jobhoppers’. Als het gaat om bijbanen of opstartfuncties, blijven ze gemiddeld zo’n 10 maanden bij een werkgever. Dat bevestigt een onderzoek van Robert Half, een wereldwijd recruitmentbureau met twee vestigingen in Nederland.


Gezocht: professioneel knoflookbroodtester

Gezocht: professioneel knoflookbroodtester

Gezocht: professioneel knoflookbroodtester / Colourbox

Foto van 'Metro'

26 SEP 2019

Heb je je droombaan nog niet gevonden? Nu wel. De Australische domino's is namelijk op LinkedIn op zoek naar een professioneel knoflookbroodtester.

Ja, echt. Ze zoeken iemand die een beetje krokant is, maar vooral warm en zacht aan de binnenkant (hee komt die beschrijving je bekend voor?). Je houdt je dan dagelijks bezig met het testen van knoflookbrood op het hoofdkantoor in Brisbane.

De perfecte kandidaat