E.Westland
E.Westland Relaties & seks 5 mrt 2018
Leestijd: 2 minuten

Date-etiquette: vijf nieuwe datetermen

In de snelheid waarop innovatie voortdendert, is het soms moeilijk om bij te blijven. Ook op gebied van internetdaten zijn er behoorlijk wat termen die wellicht niet bekend zijn bij het grote publiek.

Gelukkig maakte The Guardian een handig lijstje van de nieuwste datetermen. Zo verschenen eerder al de termen breadcrumbing (iemand aan het lijntje houden) submarining (na weken van stilte ineens weer iets van je laten horen alsof er niets gebeurd is) en shaveducking (bang zijn dat je iemand enkel aantrekkelijk vindt vanwege zijn baard). En nu kunnen er weer vijf nieuwe termen aan dit lijstje toegevoegd worden.

Sunday Night Fever

Het fenomeen dat singles – met name mannen – zich op zondagavond wanhopig en eenzaam voelen. Het zou het drukste moment zijn op veel datingapps.

Freeclimbing

Eindelijk dan toch een leuke match gevonden? Dan wil je natuurlijk in de krochten van het wereld wijde web vinden wat je allemaal over hem of haar kunt vinden. Een gevaarlijke missie, te vergelijken met klimmen zonder verzegeling: voor je het weet like je een Instagram-foto van vijf jaar geleden.

Printing

Als je het freeclimbing niet echt goed onder de knie hebt, dan kan het dus gebeuren dat je jouw digitale afdruk achterlaat op het social media-account van je Tindermatch. Bijvoorbeeld door per ongeluk zijn of haar oude Instagramfoto’s te liken of niet anoniem door het LinkedInprofiel van je potentiële nieuwe liefde te gaan. Oeps.

Sexting the waters

Dit wordt vooral gebezigd door mensen die graag pikante sms’jes willen sturen, maar net niet bedreven genoeg zijn in ‘sexting’. Je kunt vragen verwachten als: ‘Hoe ziet jouw kamer eruit?’ of ‘Waar ben je?’. Nét niet spannend genoeg, zeg maar.

Cryptomancer

De ‘cryptomancer’ is vaak een man en zal je al snel in het gesprek proberen te overtuigen om te investeren in bitcoin. Ze zouden vrouwen vaak willen overhalen, onder het mom: ‘Het is nooit te laat om het alsnog te proberen.’

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.