Daisy Heyer
Daisy Heyer Reizen 19 jan 2018
Leestijd: 2 minuten

Deze tool bespaart reisjunks wellicht heel wat geld

Ben jij een verfent reiziger? Dan heb je wellicht al één of meerdere keren meegemaakt dat jouw vlucht vertraging heeft gehad. Erg vervelend, maar veel mensen weten niet dat het heel goed kan zijn dat jij best een leuk bedragje terug kunt krijgen voor die vertragingen. En er is nu een tool die jou daarbij kan helpen!

Met AirHelp kun je je trips van de afgelopen drie jaar visueel in kaart brengen en tegelijkertijd zien voor welke vluchten je compensatie kunt claimen. Daarmee is het de eerste tool ter wereld waarbij dit zo makkelijk kan.

Kaart met routes

De tool werd 17 januari gelanceerd en brengt voor jou in kaart op hoeveel compensatie je recht hebt vanwege vertraagde en/of geannuleerde vluchten in de afgelopen drie jaar. De tool toont ook een kaart met vliegroutes die jou als reisjunkie zijn afgelegd. En die kun je dan weer direct delen op social media. Door historische vluchtgegevens en geboekte vluchten te analyseren, creëert de tool een kleurrijke kaart met daarin de meest recente trips, tijd doorgebracht in de lucht, aantal bezochte landen en nog veel meer weergegeven.

De technologie die de organisatie gebruikt moet consumenten bewust maken van hun rechten, waarvan ze wellicht niet wisten dat ze ze hadden.

Vliegveld ter illustratie
Wachten op het vliegveld… waarschijnlijk niet onbekend voor de reisjunkies onder ons. / Unsplash

Automatisch nieuw bericht

De tool is beschikbaar op de AirHelp website en de mobiele app, Wie de functie eenmaal heeft gebruikt krijgt automatisch een melding wanneer zich een nieuw recht op compensatie wegens een verstoorde vlucht voordoet.

„Vliegpassagiers meer bewust maken van hun rechten en nieuwe mogelijkheden aanboren om op te komen voor de rechten van vliegpassagiers is altijd al onze prioriteit geweest,” zegt AirHelp CEO en mede-oprichter Henrik Zillmer.

„Meer dan negen miljoen vliegpassagiers wereldwijd hebben jaarlijks recht op compensatie wegens een verstoorde vlucht. Helaas weten de meeste reizigers niet wat hun rechten zijn of hoe ze hun recht kunnen halen. Onze nieuwe tool produceert daarom niet alleen deelbare content voor social mediagebruikers, maar meldt ook automatisch wanneer zich nieuwe opeisbare claims voordoen. We verheugen ons erop om nog meer reizigers te informeren over hun rechten op een leuke, interactieve manier met de laatste technologie.”

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.