Metro is de enige gratis krant van Nederland. Ruim 1,1 miljoen mensen lezen Metro dagelijks aan het begin van de dag in de trein, tram of bus. De krant opent met nieuwspagina's, en in de regio’s Amsterdam en Rotterdam wordt dit aangevuld met regionaal nieuws. Naast dagelijks sportnieuws bevat Metro ook entertainmentrubrieken waarin experts lezers bijpraten over nieuws, achtergronden gossip uit de wereld van showbizz, media, film, games, muziek, mode en lifestyle.

Metro biedt adverteerders diverse mogelijkheden om extra attentiewaarde te genereren, middels:

  • Branded content pagina’s / column;
  • Outsert;
  • Cut-out;
  • Glossy-outsert;
  • Sampling op stations

De bezoekersaantallen van Metronieuws.nl zijn explosief gegroeid met inmiddels 4 miljoen unieke bezoeken per maand. Het aantal pageviews loopt om naar 11 miljoen per maand (bron: Google Analytics september 2017).

De mediaconsumptie van Metro lezers vindt voor een groot deel plaats op en via social media. Facebook, Twitter, Instagram en Snapchat zijn voor Metro daarom belangrijke traffic generators. Metro kent substantiële aantallen vaste volgers in diverse kanalen:

  • Facebook.com/Metro 445.000 volgers
  • Twitter.com/Metro 40.000 volgers
  • Instagram.com/Metro 20.000 volgers

Meer info: https://www.tmg.nl/nl/metro