G. Reinards
G. Reinards Openbaar vervoer 12 dec 2016 / 10:40 uur

Haat en lof voor nieuwe dienstregeling NS

Het was zondag de eerste dag van de nieuwe NS-dienstregeling. Maar maandagochtend was de echte vuurdoop. Volgens de NS was het wennen voor de reizigers en het spoorbedrijf zelf. Vooral via de social media kwamen er veel vragen en klachten binnen.

Beheersbaar

„We hebben iedereen ingezet. Het is heel erg druk. Uitgelopen werkzaamheden en de mist en gladde sporen zorgden voor problemen. Maar het was wel beheersbaar”, laat een woordvoerster van de NS weten. Rond 09.15 uur had de NS zevenhonderd klachten binnengekregen.

Op Twitter steken reizigers niet onder stoelen of banken wat ze van die nieuwe dienstregeling vinden. De reacties zijn zowel positief als negatief.

Maar reizigers uiten uiteraard ook kritiek.

https://twitter.com/Smooth__Caramel/status/808223554835714048

https://twitter.com/Rili2013/status/808225278359195649

Reisadvies

Het is de vierde keer in de geschiedenis, de laatste keer was in 2007, dat de dienstregeling zo rigoureus op de schop is gegaan. Op NS.nl en de NS Reisplanner zijn zondag zeven miljoen reisadviezen opgevraagd. Op een normale zondag zijn dat er 3,8 miljoen.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Haat en lof voor nieuwe dienstregeling NS
Sluiten