Showbizz

Camera videoMeidengroep zingt alleen maar over cryptovaluta's

Virtual Currency Girls/ANP

Foto van 'Kasper Hermans'

12 JAN 2018

Cryptocurrencies zijn booming. Zo populair zelfs dat een Japanse meidengroep zich volledig heeft overgegeven aan de betaalmethode. In bijna al hun songs vliegen de bitcoins en ethereums je om de oren.

Ieder een currency

Het gaat om de Virtual Currency Girls. In totaal bestaat de formatie uit acht leden en ieder vertegenwoordigen ze een in Japan populaire cryptocurrency.

Naruse Rara staat voor bitcoin cash, Hinano Shirahama voor bitcoin, Suzuka Minami is neo, Kanako Matsuzawa geldt als cardano, Koharu Kamikawa is nem, Hinata Kozuki is ripple, terwijl de rollen ether en monacoin door respectievelijk Ami Amo en Momo Aisu worden vervuld.

In hun liedjes leggen ze uit hoe een cyptocurrency werkt. „We willen via entertainment uitleggen dat virtuele munteenheden niet een tool zijn om mee te speculeren, maar een technologie bevatten die een geweldige toekomst biedt", zo legt het management uit. Ze zijn bang dat als mensen niet goed voorgelicht worden, er in de toekomst een spectaculaire terugval zal komen en mensen veel geld verliezen.

Cinderella Academy

De groep valt onder de Cinderella Academy en is een afsplitsing van een door hun ontwikkelde meidengroep gerelateerd aan sterrenbeelden. Cinderella Academy scout en leidt al decennia jonge jongens en meiden op om idool te worden. Hierbij trainen ze in haast elk aspect van het beroemd zijn, dus er wordt niet alleen gezongen, maar ook treden ze op in theaters of commercials. Deze tak van showbizz is in Japan en Zuid-Korea uitgegroeid tot een miljoenenindustrie.


Views

100+

635! Niet eerder meldden zich zoveel boeren voor BZV

Foto van 'Constance van Amstel'

2 UUR

Een recordaantal van 635 boeren heeft zich aangemeld voor het tiende seizoen van Boer zoekt Vrouw. Uit deze groep zijn inmiddels 10 boeren gefilterd die op zondag 13 mei worden voorgesteld aan het Nederlandse publiek.

Compliment

Presentatrice Yvon Jaspers noemt het record een compliment: ,,Het is geweldig dat meer dan 600 boeren ons het vertrouwen geven met hen op zoek te gaan naar de liefde. Dat is een prachtig compliment! Het liefst zouden we ze allemaal een plek in het programma geven, maar voor nu hebben we tien heel grappige, verrassende, eigenwijze en mooie boeren uitgekozen.”

Boeren

De boeren variëren in leeftijd van halverwege de twintig tot 60 jaar oud. Ze hebben vee, akkerbouw of een kwekerij en wonen verspreid over het land. Aan de foto te zien zit er in ieder geval weer 1 vrouw bij dit seizoen.

Na 13 mei hebben mannen en vrouwen die wel zin hebben in een boerendate twee weken de tijd om te reageren. In het najaar is vervolgens te zien hoe het de boeren vergaat op liefdespad.


Views

35

Kingsland gaat Avicii herdenken met applaus

Avicii/ANP

Foto van 'Kasper Hermans'

2 UUR

Vier je Koningsdag op een van de Kingsland-festivals? Dan is het goed om te weten dat de muziek om 18.55 even onderbroken zal worden voor een applaus van een minuut.

Zowel in Amsterdam, Groningen, Den Bosch als Twente is er een eerbetoon ingepland voor de vorige week in Oman overleden dj Avicii.

Op dat moment draait Bassjackers in Den Bosch, Blasterjaxx in Groningen, Nicky Romero in Twente en Sunnery James & Ryan Marciano in Amsterdam. Zij zullen na de staande ovatie doorgaan met het nummer Levels van de Zweed.

Ongelooflijk stempel

„Avicii heeft een ongelooflijk stempel gedrukt op de wereldwijde dance", vertellen James en Marciano. „Hij was een buitengewoon getalenteerde collega, maar bovenal een lief mens. Het minste wat wij kunnen doen, is hem een staande ovatie geven en daarna een van zijn nummers draaien. Dat doet op geen enkele manier recht aan zijn gehele muzikale carrière, maar we willen op deze Koningsdag niet zomaar voorbijgaan aan dit feit. We kunnen gelukkig tot in lengte der jaren zijn muziek laten horen en dat zullen wij ook zeker blijven doen."

Foutje gezien? Mail ons, we zijn je dankbaar

LEES OOK


Views

26

Madonna’s gedragen onderbroeken onder de hamer

De pop icoon verliest de rechtszaak tegen voormalig vriendin Darlene Lutz / Ezra Shaw | AFP

Foto van 'Damla Kaygusuz'

VANDAAG, 07:00

Het zal je maar gebeuren: iemand anders heeft zeer persoonlijke spullen van jou in bezit en besluit naar een veilinghuis te stappen om er geld aan te verdienen. Voor Madonna is dit schrikbeeld werkelijkheid geworden. Haar vormalige vriendin Darlene Lutz legde de hand op 22 artikelen, toen ze de Queen of Pop jaren geleden hielp tijdens een verhuizing.

Juridische stappen

Toen ze kenbaar maakte de onderbroeken, foto’s, juwelen en liefdesbrieven in juli via veilinghuis Gotta Have Rock and Roll te willen verkopen, ondernam Madonna juridische stappen. Nu heeft de rechter van New York echter beslist dat de zangeres te lang heeft gewacht met het terughalen van haar spullen en dat ze vanwege de verjaring niet meer de rechtmatige eigenaar van de artikelen is. Bovendien tekenden de vrouwen in 2004, toen ze hun vriendschap verbraken, een contract waarin werd opgenomen dat Madonna de spullen in de toekomst niet kon claimen.

Het gaat om een enkele gedragen satijnen onderbroeken, een borstel met haren, foto’s, een cassette met onuitgebrachte liedjes, een persoonlijk chequeboek, gedragen witte pumps, juwelen, een korset, een niet-verstuurde brief aan toenmalige vriendje en acteur John Enos en als kers op de taart een uitmaakbrief van toenmalige vriend Tupac. Op het laatste item werd een bod van 100.000 dollar gedaan, voordat Madonna de veiling in eerste instantie tegenhield.

Geheime relatie

De brief van Tupac is een bijzonder item. Dat de twee in 1995 een relatie hadden, werd pas in 2015 bekend. In de brief waarmee de relatie werd verbroken komt naar voren dat ras een grote rol heeft gespeeld in hun relatie. ,,Als jij gezien wordt met een zwarte man zou dat op geen enkele manier je carrière in gevaar brengen, het zou je veel opener en opwindender maken. Maar voor mij, tenminste in mijn vorige perceptie als gevolg van mijn ‘imago’, zou het voelen alsof ik de helft van de mensen die mij hebben gemaakt tot wie ik ben teleurstel’’, valt te lezen in de brief.

Nu de rechter Lutz in het gelijk heeft gesteld kan de veiling alsnog doorgaan. Gotta Have Rock and Roll heeft aangegeven dat de veiling in juli van start gaat.

Foutje gezien? Mail ons, we zijn je dankbaar

LEES OOK


Views

80

Iedere artiest wil Ruben Verhagen

credit: Nanda Hagenaars.

Foto van 'Jeroen Haverkort'

VANDAAG, 07:00

Sterren als Scooter Braun, Martin Garrix en Oliver Heldens dragen graag de kleding van de jonge talentvolle Nederlandse designer Ruben Verhagen. ‘Het is zo’n vet gevoel dat iemand iets aandoet wat ík heb ontworpen.’

Kleurrijk

Hij is kleurrijk in wat hij doet en dat zie je ook terug in zijn ontwerpen. Maar zelf draagt Ruben Verhagen altijd zwarte kleding. „Zwart is mijn stijl”, zegt de 21-jarige designer. „Maar ik compenseer dat met mijn sneakers. Die moeten wel een printje of iets anders geks hebben.” Hij steekt zijn been de hoogte in en laat zijn schoenen met luipaardprint zien. „Vans in ’collab’ met Supreme.”

Verhagen is bevriend met de Nederlandse dj Oliver Heldens die door het prestigieuze DJ Mag vorig jaar op plek 13 werd gerangschikt in de top 100 van ’s werelds beste dj’s. Verhagen doet zijn hele merchandise en ook verzorgt hij het gehele merchandise fulfilment voor artiesten zoals: Sam Feldt, Chocolate Puma, Mr. Belt & Wezol, Vinai, Jay Hardway en Sander Van Doorn.

Beetje gek

„Oliver komt net zoals ik uit Rotterdam, we zijn allebei een beetje gek en zijn samen constant aan het werk”, zegt Verhagen. „Zijn eerste single die hij uitbracht was Gecko, dat was heel toevallig dezelfde naam als mijn t-shirtlijn Gekko. We kwamen in contact via Twitter en hij zei dat hij mijn werk vet vond. We zijn toen een keer gaan chillen. ’Wat nou als jij voor mij een shirt ontwerpt die we dan verkopen op jouw webshop?’ vroeg hij me. Dat heb ik gedaan en toen postte hij wat op social media en gaf hij ook wat shirts weg, zoals aan de manager van Justin Bieber. DJ’s als Martin Garrix en Sander van Doorn volgden. Toen werd het ineens wereldwijd besteld. Het was zo’n gaaf gevoel om al die mensen in een t-shirt van mij te zien. Dat was voor mij het teken om ermee door te gaan. Ik ben toen Olivers webshop gestart en inmiddels mag ik mij zijn ’art director’ noemen. Door dat eerste shirtje heb ik een stijl ontworpen voor hem dat we nu overal terug laten komen. Niet alleen op zijn kleding, maar ook op de festivalposters met zijn naam erop en op al zijn albumcovers. Ik maak eigenlijk al zijn content, variërend van wat hij post op social media en zijn radioshow Heldeep tot aan zijn visuals tijdens zijn optredens.”

Compliment

Maar het mooiste vindt Verhagen de gedachte dat iemand ’s ochtends zijn kast opendoet en besluit een kledingstuk van hem te dragen. „Het is zo’n vet gevoel dat iemand iets aandoet wat ík heb ontworpen. Een groter compliment kun je niet krijgen.” Wie naar zijn ontwerpen kijkt op zijn site ziet kleurrijke tekeningen die alle kanten opschieten. Neem nu die gele vogel in een blauwe spencer: Hij lijkt een drol op zijn kop te hebben, maar het kan ook een toefje slagroom zijn. Een pijl, waarop een rups loopt, doorboort het hart van het beestje. Op de achtergrond wordt een kopje met scheermesjes leeggegooid. Appels en een schop waarvan een geel goedje afdruipt zweven rond door de lucht. De vogel heeft een mensenhand en lijkt een waarschuwend vingertje te heffen. Overigens mist dat vingertje een kootje en is de pols doorgesneden met een scheermesje.

'Raar'

„Mijn hele leven heb ik al een vreemde tekenstijl. Als ik in de klas een tekening maakte zeiden mijn klasgenoten dat ik raar was. Mijn tekeningen zijn kleurrijk, maar soms ook wel luguber. Soms is het moeilijk om een gedachte achter een van mijn kunstwerken te verzinnen. Ik ben heel druk in mijn hoofd, heb ADD. Dat zie je terug in mijn tekeningen. Ik begin en terwijl ik bezig ben schieten mijn gedachten alle kanten op. Er ontstaan dan hele gave effecten. Tenminste dat vind ik.”

Op zijn zestiende leerde Verhagen zichzelf aan hoe hij zijn tekeningen kon digitaliseren. „Hierdoor kon ik met mijn tekeningen alles doen. Met een paar ontwerpen ben ik naar een drukker gegaan. Ik kreeg veel leuke reacties en mensen wilden mijn shirt dragen. Ik liet vervolgens bij een professionele zeefdrukker vier ontwerpen vijftig keer afdrukken. Daarna ben ik met een tas vol shirts naar Gorilli in Rotterdam, helaas bestaat die kledingwinkel niet meer, gelopen. En zo is Gekko geboren. Mijn ouders noemden me altijd zo, vandaar.”

Mooie dingen

In vijf jaar tijd is het snel gegaan. Vanuit Los Angeles is er dagelijks veelvuldig contact met het management van Heldens en andere agencies, vanuit Azië mailt en telefoneert Verhagen de gehele dag met zijn leveranciers. Zo wordt veel van zijn kleding in het buitenland geproduceerd. Verhagen ontwerpt eigenlijk alles: stropdassen, vlaggen, sokken en onlangs is hij ook in de zonnebrillen gedoken. „Het werd op een gegeven moment zoveel dat ik met Gekko ben gestopt. De merchandise die ik deed, werd supergroot. Veel artiesten vonden de kwaliteit die ik voor de Oliver Heldens Shop leverde helemaal te gek en nu heb ik zestien dj’s, twee YouTubers onder mijn naam zitten en de MMA’er Gökhan Saki. Ik heb voor hem een t-shirt in het buitenland laten maken, op zijn webshop gezet, hij postte het en binnen een uur was het uitverkocht. We zijn nu dan ook bezig met een tweede ronde.”

Verhagen houdt kantoor in Rotterdam, in het reclamebureau van zijn vader. Hier staat ook zijn magazijn. Ooit hoopt hij zijn eigen business in LA te runnen, want ’daar zit alles en iedereen’. „Ik probeer twee dagen in de week op kantoor te zijn. De rest werk ik online en ben ik veel onderweg en in het buitenland. Ik heb grote plannen met mijn webshop en kom binnenkort met een eigen label die Ruben Verhagen gaat heten. Ik kan niet stilzitten, lig niet op de bank om een film te kijken. Ik moet constant bezig zijn. Er gaan hele mooie dingen gebeuren.”

Foutje gezien? Mail ons, we zijn je dankbaar

LEES OOK


Views

35

Tim en Deborah waren voor Temptation al uit elkaar

Tim en Deborah. Bron: RTL

Foto van 'Metro'

VANDAAG, 06:54

Schokkend nieuws of toch niet... Tim en Deborah - we kunnen wel zeggen het meest spraakmakende 'stel' van Temptation Island 2018 - blijken voor het programma begon al geen stel meer te zijn geweest.

In het Belgische showbizz weekblad Dag Allemaal deed Deborah een boekje open over het gedrag van haar ex. Zo noemt ze hem mentaal nog een puber, zou Tim hun hele huis hebben leeggehaald en haar psychisch mishandelen. Ook vertelde de dame in dit interview openhartig dat de twee voordat Temptation Island begon al uit elkaar waren.

Smoorverliefd

Wie alleen de eerste aflevering van het nieuwe seizoen heeft gekeken zou denken dat Tim en Deborah een superverliefd stelletje zijn. En dat klopt ook wel. De tortels waren toen namelijk net weer een paar uur samen. Pas in het vliegtuig naar Thailand sloeg de vonk weer over en besloten de twee dat Temptation de ware relatietest zou worden.

Drie maanden voor de opnames van het programma zetten de twee een punt achter hun relatie. Op dat moment hadden ze zich al wel opgegeven. Het was zelfs zo officieel uit dat het appartementje dat ze samen hadden, werd opgezegd. Waarschijnlijk dus de reden dat Tim 'nog' bij zijn moeder woont.

Toch meedoen

Tim overtuigde Deborah ervan toch mee te doen aan het programma. Hij zou op deze manier hebben willen laten zien dat hij nu echt voor hun relatie zou gaan vechten. Deborah liet zich ompraten en in het vliegtuig sprongen de vonken er vanaf. In de eerste aflevering zijn ze dan ook echt gewoon verliefd.

Deborah had op dat moment goede hoop voor de relatie. Ze wist wel dat haar Tim op een bepaalde manier zou willen opvallen, maar dat zou hij dan waarschijnlijk doen door naakt op de tafel te dansen of iets dergelijks. Niet door zo ontzettend vreemd te gaan. Inmiddels heeft Tim zich inderdaad bewezen, maar niet als potentiële levenspartner voor Deborah.

Foutje gezien? Mail ons, we zijn je dankbaar

LEES OOK


Views

100+

Bierquiz slaat aan, wat weet jij van speciaalbier?

Bierquiz slaat aan, wat weet jij van speciaalbier?

In samenwerking met Beer in a Box

19 APR 2018

De Grote Bierquiz van Metro en Beer in a Box is een doorslaand succes.

Duizenden mensen hebben de afgelopen twee weken meegedaan aan de Grote Bierquiz. Omdat de quiz nog tot en met 1 mei te maken is, hebben Beer in a Box en Metro alvast een reeks interessante uitkomsten op een rijtje gezet. Doe uiterlijk 1 mei ook mee, want er zijn mooie prijzen te winnen. Ga naar www.beerinabox.nl/quiz.

Meer brouwerijen dan in 'bierland'

Je moet echt onder een steen geleefd hebben om niet te zien dat speciaalbier een trend is in Nederland. Het aantal nieuwe brouwerijen dat er jaarlijks bijkomt is duizelingwekkend te noemen (ons land heeft inmiddels meer dan vijfhonderd geregistreerde brouwers, dat zijn er meer dan in ‘bierland’ België). Maar waar krijgt speciaalbier nu zijn bijzondere smaak van? En hoe lang brouwen we eigenlijk al bier? Van hele simpele vragen tot supermoeilijke, je test je eigen kennis in een paar minuten op www.beerinabox.nl/quiz.

Bierquiz slaat aan, wat weet jij van speciaalbier?

„Of je nu net komt kijken of al heel veel weet, de Grote Bierquiz is bedoeld om je kennis te testen. Wij willen mensen vooral op een leuke manier meer leren over speciaalbier. Daarom krijgen alle deelnemers na 2 mei een persoonlijke pagina met alle informatie over de vragen die ze goed of fout hadden”, zegt Victor Kuppers, chef quiz bij Beer in a Box, de startup die op basis van jouw smaak de beste speciaalbieren voor je selecteert.

Feiten en getallen

Alles goed. Slechts 16 bierkenners hebben álle antwoorden goed. Dat is veel minder dan 1 procent. Er zijn 31 deelnemers die maar 1 fout hebben, 95 quizmakers hebben er 2 fout. „Dat is echt heel goed”, zegt de chef quiz. De gemiddelde score is 10 punten van de maximale 15.

Onze Belgische vrienden. Voorheen liep België mijlenver voorop in bierland. Maar die tijd is geweest. Van alle zuiderburen zit er geen één in de categorie die alles goed heeft.

Zuid-Holland nadrukkelijk aanwezig. Met 40 procent van de deelnemers heeft de provincie Zuid-Holland het hoogste aantal deelnemers (maar of zij ook het meeste van bier weten…). Noord-Holland komt op plaats 2 (30 procent), Noord-Brabant op plek 3 (24 procent van de quizmakers).

Bierquiz slaat aan, wat weet jij van speciaalbier?

Bierkennis omschrijven

Wat denken we van onszelf? Meer dan de helft van de mensen vulde bij de vraag ‘hoe zou jij je bierkennis omschrijven?’ met ‘best wel wat’. Slechts 2 procent van de deelnemers durfde het aan om ‘ik ben de beste speciaalbierkenner ever’ aan te klikken.

Meest gedronken drank. 95 procent van de deelnemers denkt dat bier na water (inclusief koffie en thee) de meest gedronken drank in Nederland is.

Waar staan de brouwerijen? 63 procent van de mensen die hun bierkennis testen, denkt dat Noord-Brabant de meeste brouwerijen heeft. 40 procent van hen denkt dat Nederland vorig jaar ongeveer 520 brouwerijen had.

Die middeleeuwers toch. 28 procent van de deelnemers denkt dat in de middeleeuwen jaarlijks makkelijk 800 liter bier per persoon naar binnen geklokt werd. En jawel – wat een kenners zijn we toch met z’n allen -  66 procent van hen denkt te weten wat cenosillicafobie is.

Wat valt er te winnen?

Ben jij de beste bierkenner? Dan maak je kans op een verrassingspakket van Beer in a Box ter waarde van 250 euro (geen bier, want dat mag niet!). Onder alle deelnemers wordt een aantal kleinere prijzen verloot, zoals een workshop bierbrouwen, rondleidingen bij spraakmakende brouwerijen en allerhande bierdingen. Snel naar Beerinabox.nl/quiz dus. Ga je nog meedoen? Veel succes en proost!


Views

400+

YouTuber Jeroen (18) uit de kast in L’HOMO.

Credits: Ernst Coppejans

Foto van 'Constance van Amstel'

GISTEREN

Interview. YouTuber Jeroen van Holland (18) komt uit de kast in de nieuwe editie van het tijdschrift L’HOMO. ‘Zo lang ik er niet open over ben, blijft het een ding.’

Voor wie jou niet kent, wie ben je?

Ik denk dat de meeste mensen mij kennen van YouTube. Daar zit ik nu drie jaar op en de video’s die ik maak laten zich het best om schrijven als comedy. Maar dan in de alle breedste zin van het woord. Van sketches tot liedjes; net waar ik zin in heb.

Voor je coming-out koos je voor een interview in de L’HOMO. Waarom?

Sowieso is Linda de Mol een vrouw waar ik ongelooflijk veel respect voor heb. Dat zij elk jaar een heel blad maakt en ook een platform wijdt aan homoseksualiteit, vind ik heel goed. Daarom dacht al eerder; als ik publiekelijk uit de kast kom, dan daarin. Gelukkig vonden zij dat ook een goed idee, en zo is het gekomen.

Credits: Ernst Coppejans

Waarom is het belangrijk voor je dat mensen weten dat je gay bent?

Ik heb altijd gezegd dat het me niet zoveel uit maakt of mensen het weten of niet. Als mijn familie en naaste vrienden het weten, is het goed, vond ik. Maar toen dacht ik: zolang ik er niet over praat, blijft het een ding en onbesproken. Waarom zou je dat doen, als ik er misschien ook mensen mee kan helpen of inspireren?

Vanaf donderdag ligt het blad ook in de winkel, spannend?

Ja, toch wel. Vlak voor de onthulling voelde ik opeens toch wel gezonde zenuwen. Heb er wel een half jaar naartoe geleefd en nu is het dan zo ver. Tegelijkertijd met L’HOMO. komt er trouwens ook een video online waarin ik het aan mijn volgers ga vertellen.

Wat verwacht je van hun reactie?

Ik durf het je niet te zeggen. Maar ik sta er met zo’n open blik in dat als mensen negatief reageren ik kan denken: dat is dan ook hun goed recht. Veel van mijn volgers (ruim 200.000) zullen absoluut verrast zijn, maar een deel weet het misschien al. Ik denk dat als je er zelf mee worstelt dat je het wel herkent als iemand anders ook zo is.

Gaan je video’s nu veranderen?

Dat is niet de bedoeling. Mijn hele familie en mijn vrienden weten het al zo lang, dus ik zal me niet anders gaan gedragen. Misschien dat ik het nu weleens benoem, maar in feite verandert er niks.

Lancering 10e editie L'HOMO. /ANP


Views

100+