Showbizz

Likeability of 5

Camera videoHet ultieme VoD-overzicht: van Netflix tot Cinetree

Regisseur David Ayer en acteurs Will Smith, Joel Edgerton en Noomi Rapace bij de première van Netflix-film Bright vorige maand in Japan./EPA

Foto van 'Mario Wisse'

9 JAN 2018

Eerst werd de muziekindustrie opgeschud door de Spotify’s van deze wereld en vervolgens was de tv- en filmindustrie aan de beurt. Hoog tijd voor een ‘ik wil ondanks de bomen het bos zien’-overzicht van in ons land beschikbare video on demand-diensten.

Videoland

Wat is het?
Ooit een vermaarde videotheek-keten en sinds 2010 aan de weg timmerend als video on demand-speler. Kwam in 201 in handen van RTL Nederland, vandaar de wisselwerking met de tv-tak van RTL.

Prijs
8,99 euro per maand.

Aanbod
De meeste film- en seriesrecensenten waren het met elkaar eens: de beste titel van 2017 was The Handmaid’s Tale, en die is – je voelt ‘m al een beetje aankomen – te zien bij Videoland. Verder veel Nederlandse films en series zoals Soof, Zwarte Tulp, De 12 van Oldenheim en – onontbeerlijk voor de kleintjes – Woezel & Pip.

Kijken op
Tablets, smartphones, smart tv’s, settopboxen en gameconsoles.

Pathé Thuis

Wat is het?
Video on demand-dienst van bekende bioscoopketen die via internet films uitbrengt die drie of vier maanden eerder nog in de bioscoop draaiden.

Prijs
2,99 euro tot 5,99 euro per film. Wanneer je een film huurt, blijft deze gedurende 30 dagen in je account staan totdat je de film start. Na starten kun je deze gedurende 48 uur kijken. De prijs van een koopfilm is afhankelijk van de titel.

Aanbod
Recente films dus. Op dit moment kun je bijvoorbeeld je via Pathé Thuis bijvoorbeeld Baby Driver, Logan Lucky, The Hitman’s Bodyguard of Dunkirk kijken.

Kijken op
Smartphone, tablet, consoles, smart tv en pc/laptop.

Amazon Prime Video

Wat is het?
Streamingdienst van Amazon, een e-commercebedrijf dat zich steeds meer op zaken buiten het verkopen van goederen via internet richt. Sinds kort in Nederland.

Prijs
Als je per maand betaalt dan kost dat 5,99 euro per maand. Voor een jaarabonnement betaal je 49 euro per jaar.

Aanbod
Onbeperkt films en series kijken waaronder populaire titels als The Grand Tour (presentatoren van Top Gear), The Marvelous Mrs. Maisel, Fleabag en McMafia. Opvallend: veel Bollywoodfilms. Nadeel: aanbod is als je Netflix gewend bent (nog) niet héél groot.

Kijken op
Smart tv’s, smartphones, laptops en tablets.

Netflix

Wat is het?
De populairste aller video on demand diensten die momenteel rond de 2.5 miljoen Nederlandse huishoudens bereikt.

Prijs
Het basisabonnement, waarmee je op 1 scherm films en series kunt kijken, kost 7,99 euro per maand (niet in HD). Wil je op twee schermen tegelijk kijken, dan betaal je 10,99 euro. Voor vier schermen ben je 13,99 euro kwijt (beide wel in HD).

Aanbod
Bijna 900 recente en vrij recente series waaronder immens populaire titels als Stranger Things, Narcos, The Crown, Riverdale, Dark en Peaky Blinders. Netflix biedt ook veel films waaronder Netflix-originals; eind december verscheen bijvoorbeeld Bright, een fantasythriller met Will Smith.

Kijken op
Consoles, smart tv's, tablets, smartphones en pc/laptop.

Cinetree

Wat is het?
Videoverhuurplatform dat zich richt op liefhebbers van films en documentaires die ‘net iets verder gaan dan enkel entertainment’. Cinetree is een initiatief van actrice Hanna Verboom en het wil dit jaar ook zelf films en documentaires gaan produceren.

Aanbod
Oudere en recente arthousefilms en bekroonde documentaires. Op dit moment zijn bijvoorbeeld Toni Erdmann, Eraserhead, Layla M, Son of Saul en Nieuwe Tieten te zien.

Prijs
Cinetree kost 5,99 euro per maand, een bedrag waarvoor je maandelijks tien nieuwe films krijgt. Je kan van 2,99 euro (‘zonder verborgen kosten’ ook losse films huren.

Kijken op
Op PC en laptop kijk je via je browser of download de apps voor iOS, AppleTV en Android. Streamen kan via Apple Airplay of Chromecast.

Lumièreseries.com

Wat is het?
Zogenoemd electronic sell-through platform waarop je Lumière series digitaal kunt kopen en onmiddellijk in HD kwaliteit kunt bekijken.

Aanbod
Vrijwel alle – in Nederland zeer populaire – Scandinavische detectiveseries zoals The Bridge (het vierde seizoen is net geupload) en Italiaanse kwaliteitsreeksen als 1993 en Gomorra.

Prijs
De prijs van een seizoen varieert van 14,99 euro (oude seizoenen) tot en met 19,99 euro (nieuwe seizoen The Bridge).

Kijken op
Vanuit de Lumière app kun je mobiel series kijken op je tablet of smartphone. Daarnaast kun je vanuit de app ook Airplayen of Chromecasten naar je televisietoestel.

Ziggo Movies & Series XL

Wat is het?
Een abonnement met onder meer films en series van HBO waarvan de uitzendrechten door Ziggo zijn overgenomen.

Aanbod:
Series als het onmetelijk populaire Game of Thrones, Westworld en de - volgens velen een van de beste series van dit moment - The Deuce zijn alleen bij Ziggo te zien. Aanbod films – Intouchables, The Wolf of Wall Street, Frozen - is niet om meteen steil van achterover te vallen.

Prijs:
Voor 11,95 euro ben je abonnee en als je al Ziggo-klant bent kijk je via het Movies & Series-abonnement voor een euro of 7 extra.

Kijken op
Tv, smartphone en tablet.

Film1

Wat is het?
Filmservice die tegen betaling is af te nemen bij de meeste tv-aanbieders. Biedt films en series via de decoder op de tv, via de browser en via een app.

Aanbod
Films die vaak nog niet heel lang – maar ook niet héél kort - uit de bioscoop zijn. Op dit moment kan je – mits je betaalt uiteraard – bijvoorbeeld Fifty Shades Darker, La La Land en The Fate of the Furious via Film1 zien. Series zijn er ook, maar die zijn niet heel recent.

Prijs:
Ongeveer 15 euro per maand.

Kijken op:
Normale en smart tv's, telefoons en tablets, (tv-aanbieder noodzakelijk).

BEKIJK OOK


lol
user_b1e72ad32d61ad2442d28d6af6f94c1c6b3b87ba_avatar

Views

100+

De enige Nederlander op Coachella: wie is San Holo?

San Holo tijdens zijn optreden op Coachella. / Privébeeld

Foto van 'Daisy Heyer'

VANDAAG, 17:21

In Nederland doet hij misschien niet direct een belletje rinkelen, in Amerika is hij nu één van de grootheden van dit moment: San Holo. Hij stond zelfs als enige Nederlander dit jaar op Coachella Festival. Maar wie is deze nuchtere Hollander die zo groot is in the States?

Hij loopt ergens buiten op straat in Los Angeles als we hem aan de telefoon krijgen: de 27-jarige Sander van Dijck, die door het leven gaat als San Holo. „Ik ben nu voor de vierde maand op rij in Los Angeles, want ik vind het heel vervelend om telkens heen en weer te reizen. Die jetlag…” zegt hij, terwijl de wifi-verbinding meerdere keren een beetje wegvalt. „Eind deze maand kom ik weer even terug in Nederland, dan begin ik aan een korte tour in Europa. En daarna gaan we weer terug naar Amerika. Eigenlijk ben ik meer van huis dan thuis.”

Zoetermeer

Dat thuis, is een appartement in Zoetermeer. Maar voorlopig zijn er nog geen plannen om ook daadwerkelijk naar Amerika te verhuizen, ondanks het vele reizen. „In het begin was dat heen en weer vliegen ontzettend heftig. Steeds een andere plek, steeds andere personen. Nu ik eraan gewend ben voel ik mij juist heel erg vrij. Mijn geluk hangt niet af van de plek waar ik ben, maar van wat ik aan het doen ben: muziek maken en optreden. Tuurlijk mis ik mijn vrienden en familie, maar als je dit beroep doet moet je eigenlijk een tikkeltje egoïstisch zijn en voor jezelf kiezen. Later ga ik mij wel een keer settelen op een vaste plek waaruit ik makkelijker kan reizen.”

Ontploft

De dj begon op zijn 13e met gitaar spelen en bleek behoorlijk goed: hij belandde op het Conservatorium. Maar al snel raakte hij uitgekeken op ‘gewoon’ gitaar spelen en begon hij elektronische muziek te produceren. „Ik had nooit het doel om dj te worden of het te gaan maken. Maar ik maakte remixen van klassiekers uit de hiphop en dat was iets dat niemand tot dan toe durfde. Dat is in Amerika – per ongeluk - compleet ontploft.”

Zijn tracks, die je kon vinden op Soundcloud en YouTube, werden onwijs veel gedraaid op de radio en festivals in Amerika. Voor de dj het gouden tickets naar succes in de VS. „Het was raar: ik had nog nooit gedraaid in mijn leven, maar ik werd voortdurend door andere dj’s in Amerika gedraaid. Toen pas besefte ik dat mensen het waarschijnlijk wel vet vonden.”

Nuchter in Nederland, een god in Amerika

De dj werd gekoppeld aan een management en voor hij het wist vlogen drie jaar vol optredens in de VS voorbij. Waarom het in Nederland nog niet ontploft is rond San Holo, dat weet hij zelf ook niet. Erg rouwig is hij er overigens niet om. „Ik word af en toe wel gedraaid op de radio in Nederland en ik sta dit jaar bijvoorbeeld wel op Lowlands. Dat is ook niet niks! Ik denk dat het komt omdat je in Amerika altijd een groot publiek aanspreekt, al draai je nog zo specifiek. Spreek je een bepaalde doelgroep aan, dan zijn dat vaak alsnog heel veel mensen. In Nederland zijn dat er dan maar een paar honderd.”

Dat wil trouwens niet zeggen dat Van Dijck niet herkend wordt in Nederland: „Laatst stond ik net met een bak Chinees in mijn handen bij de Randstadrail, werd ik herkend door iemand die met mij op de foto wilde. Maar dat gaat alsnog heel nuchter hoor. Dan is het van ‘Bedankt, leuk je gesproken te hebben!’ In Amerika ben je opeens een God als je ergens op het grote podium staat.”

Meer begrip

En een groot podium, daar stond hij zeker op: in april draaide hij op een enorme stage op Coachella. Dat optreden legde hem sowieso geen windeieren. „Na Coachella is iedereen opeens één en al oor. Ik denk dat het een van de grootste en belangrijkste optredens is geweest die ik ooit heb gedaan. Hoe het ging? Fantastisch. En als ik dan achteraf opeens op Shownieuws te zien ben en mijn moeder heel enthousiast een foto van de televisie maakt, is dat natuurlijk helemaal leuk. Dan snapt mijn moeder ook hoe groot het eigenlijk allemaal is wat er gebeurt. Mijn ouders waren zich daar niet echt van bewust. Eerst had ik maar een gekke switch ‘van gitaar spelen naar knopjes draaien’ gedaan. Nu begrijpen ze dat het meer is.”

En dat is wat San Holo ook aan de rest van de wereld duidelijk zou willen maken: „Dat ik meer doe dan aan knopjes draaien. Dat het echt om muzikaliteit gaat in mijn leven. Op dit moment ben ik dan ook hard bezig om mijn album af te maken zodat ik ook die kant van mezelf kan laten zien. Maar dat duurt nog even hoor. Ik ben heel perfectionistisch. Mijn doel is om het nu zo snel mogelijk af te krijgen, omdat ik weet dat de perfecte tracks anders zo lang blijven liggen dat ik ze toch niet meer leuk vind. Dus eerst dat album af, dan toeren. En wie weet komen er dan ook wel meer optredens in Nederland…”

BEKIJK OOK


Views

400+

HAEVN: de wereld aan je voeten in 30 seconden

Foto van 'metronieuws'

VANDAAG, 14:30

30 seconden muziek. Meer had dreampopduo HAEVN niet nodig om the next big thing in de Nederlandse muziekwereld te worden. Nu hun debuutalbum Eyes Closed er is, ligt de weg naar Europa open.

Noem het een jongensboek, het lot of gewoon een onwaarschijnlijk verhaal. Geen scriptschrijver had de manier waarop popgroep HAEVN ontstond kunnen bedenken. Film- en reclamecomponist Jorrit Kleijnen (31) is al een aantal jaar bezig met het maken van muziek voor films, commercials en tv-series als hij door een reclamebureau wordt ingehuurd om de muziek te maken voor een commercial. Nadat hij de emotierijke pianomuziek heeft aangeleverd, wordt hij gebeld door het reclamebureau. ‘De muziek is hartstikke mooi, maar het moet een popliedje worden, met zang. Nu hebben we hier een collega die voortreffelijk kan zingen’, kreeg Jorrit te horen. Jorrit: „Ik dacht: yeah right. Nu krijg ik een vriendje van de opdrachtgever in de maag gesplitst.”

Uitzinnig

Die zanger is Marijn van der Meer (35), op dat moment copywriter bij het reclamebureau en in zijn vrije tijd singer-songwriter. Hij hoort de muziek van Jorrit en krijgt kippenvel. Thuis zingt hij wat zinnen in over de muziek en stuurt het resultaat, de dertig seconden muziek die Where The Heart Is zal worden, naar Jorrit. „Toen ik hoorde wat hij met mijn muziek had gedaan, werd ik gek. Ik was al zes jaar componist en had met talloze musici gewerkt, maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Ik was compleet getriggerd en belde hem uitzinnig op.”

De twee hebben elkaar dan nog nooit ontmoet. Dat volgt niet lang daarna, als diezelfde 30 seconden muziek ook onder een Europese reclame van Volvo komen, is duidelijk dat hun samenwerking potentie heeft. „Daarop zijn we samen in een huisje in de Ardennen gaan zitten met een laptop, piano en gitaar en om elkaar maar eens wat beter te leren kennen” grinnikt Marijn.

Kapiteins

Dat de twee ieder een andere achtergrond in de muziek hebben met eigen expertise en ervaring, is de kracht van het duo. Jorrit is de man van de sound, orkestraties en de producties, Marijn is verantwoordelijk voor de teksten, de zang en de songwriting. Jorrit: „We zijn twee kapiteins op één schip, met ieder een eigen helft van de boot. Doordat we elkaars expertise niet helemaal beheersen en begrijpen, kunnen we intuïtief op elkaar reageren. Af en toe lopen we over elkaars dek. Samen zoeken we naar het gevoel van een vliegtuig dat opstijgt. Het enige criterium dat telt, is dat je er kippenvel van krijgt. Dat is de graadmeter.”

Streamingkoning

Zo wordt HAEVN een echte popgroep. De dertig seconden muziek in de Volvo-reclame worden uitgewerkt tot een compleet liedje, net als de muziek die ze voor een BMW-commercial maken. Zonder dat ze live hebben gespeeld, wordt Finding Out More een hit. Op basis van de twee singles verkopen ze drie keer Paradiso uit, krijgen ze een nominatie voor een Edison en groeien in rap tempo uit tot vaste waarde in de Nederlandse muziekwereld. De track Love Is A Game verschijnt in zeventien landen in Spotify’s New Music Friday, single Back in the Water in zestien. Op Spotify hebben ze anderhalf miljoen luisteraars, bijna net zoveel als streamingkoning Ronnie Flex. En dan moet het debuutalbum nog verschijnen.

IJslandse berg

Eyes Closed heet het debuut, dat morgen verschijnt. Een titel als een credo, een instructie voor de luisteraar. Jorrit: „Doe je ogen dicht en luister. Het gaat om jou. Marijn en ik zijn slechts degenen die je in een bus zetten, of in het vliegtuig, om je ergens neer te zetten. Op straat in middernachtelijk New York, op een dansvloer, of op een berg in IJsland. Hoe je het verder invult, is aan jou. Onze rol is dienend”.

Het album zou in februari verschijnen, met een releaseshow in een uitverkocht Carré. Dat het album drie maanden werd uitgesteld, komt door de interesse vanuit het buitenland. Het album verschijnt niet alleen in Nederland, maar ook in Rusland, Polen, België, Luxemburg, Italië, Duitsland, Frankrijk en Japan. De wereld ligt voor ze open. Maar wel op eigen voorwaarden. Jorrit: „We willen graag succesvol zijn op een manier waarbij we trouw blijven aan onszelf. En dat is precies wat we nu doen.”


Views

400+

Ben jij net zo grappig als de vier Gabbers?

Win! Ben jij net zo grappig als de vier Gabbers?

De vier Gabbers met vlnr Ali B, Najib Amhali, Martijn Koning en Roué Verveer. / Vincent van Dordrecht

In samenwerking met Gabbers

VANDAAG, 05:30

We dagen je uit: probeer net zo grappig te zijn als Gabbers. Of grappiger!

Roué Verveer, Martijn Koning, Najib Amhali en Ali B zullen op 29 en 30 juni de ene na de andere grap de Ziggo Dome in slingeren. Zij doen dat in een nieuwe formatie tijdens de derde Gabbereditie. Koop je kaarten met 20 euro korting via Metro.

koop gabber tickets

Maar… zijn Metrolezers misschien wel net zo grappig of zelfs grappiger dan deze vier comedians? Wij twijfelen daar uiteraard niet aan, maar we dagen de lezer wel uit. Vorige week kondigden we het in een interview met het kwartet heren al aan: er komt een wedstrijd ‘Ben jij net zo grappig als Gabbers?’

Stel, Gabbers voor je neus

„Geef de lezers een opdracht mee, dat werkt het beste. Donald Trump bijvoorbeeld”, zegt Martijn Koning. En met een lach: „Of Gabbers zelf natuurlijk. Pak ons maar hard aan.” De opdracht daarom deze keer: stel, de vier Gabbers staan voor je neus. Welke grap óver hen (of over een van de vier) zou je vertellen?

Inzenders van een onvervalste Gabbersgrap maken kans op 5x2 vrijkaarten voor een van de Ziggo Dome-shows. Maar, misschien nog wel belangrijker, bij plaatsing van je grap in Metro of op Metronieuws.nl verdien je uiteraard eeuwige roem!

Meedoen? Mail dan je grap naar marketing@metronieuws.nl.

Kaarten met korting

Metrolezers kunnen naast de prijsvraag profiteren van een speciale kortingsactie van deze krant en Gabbers. Kaarten voor de shows op 29 en 30 juni in Ziggo Dome bestel je via www.gabbers.nl. Metrolezers krijgen 20 euro korting voor elke rang! Dit door de vouchercode metro (met kleine letters) in te voeren.

koop gabber tickets

Lucky hour

Elke Gabber-donderdag wordt tussen 12.00 en 13.00 uur bovendien het Gabbers Lucky Hour gehouden. Wie vandaag tijdens dat uur kaarten met de metrocode bestelt, maakt kans op een gratis fastlane bij Ziggo Dome.

BEKIJK OOK


Views

700+

Katy Perry bereikt eenzame hoogte

Foto van 'metronieuws'

VANDAAG, 13:30

Het is alweer tien jaar geleden dat Katy Perry doorbrak met haar eerste hitsingle I Kissed A Girl. Ze timmerde ver daarvoor al aan de weg als een puberende gospelzangeres. Daarvan herkennen we nog maar weinig terug, maar tijdens haar huidige tournee reikt ze nog steeds naar de sterren.

Komend weekend staat Katy Perry tweemaal op het podium van de Ziggo Dome. Nieuwsgierige fans die al beelden van eerdere optredens uit deze concertreeks hebben gezien, weten dat de Amerikaanse hitmachine voor een ruimtethema heeft gekozen. Ze opent de shows van haar Witness-tournee zingend op een grote ster, gehuld in een glimmende rode outfit die menig Star Wars-fan aan de gewaden van de Imperial Guards uit Return Of The Jedi laat denken. Wat volgt is een bijna twee uur durende ruimtereis waarbij Katy een aantal keer van outfit wisselt en van de ene kleurrijke fantasiewereld in de andere tuimelt.

Puber

Dat was wel anders toen de zangeres als zeventienjarige puber voor het eerst de spotlights opzocht, toen nog onder haar eigen naam: Katy Hudson. Het titelloze debuutalbum uit 2001 is van een vergelijkbaar kaliber als de platen die Michelle Branch en Natalie Imbruglia rond die tijd uitbrengen, zij het met zeer religieuze teksten. „The Man upstairs does His work on me, it’s a job that may take an eternity to complete”, zingt Katy als expressieve tiener in de relirocksong Growing Pains. Gedurende optredens verschuilt ze zichzelf nog ietwat schuchter achter haar gitaar, al verraadt haar blik een grotere ambitie.

Na het floppen van Katy Hudsons debuutplaat lijkt de zangeres in de vergetelheid te verdwijnen. Met het aannemen van haar nieuwe artiestennaam neemt ze afscheid van de christelijke boodschappen in haar muziek. Zo staat het bewust provocerende I Kissed A Girl uit 2008 in schril contrast met het repertoire waarmee ze zeven jaar eerder nog haar rotsvaste geloof bezingt. Katy refereert eraan wanneer ze tijdens een van haar recente concerten een ongemakkelijke grap maakt terwijl ze haar moeder aan de lijn heeft. „Ik ga nu verder met I Kissed A Girl, dat liedje dat jij niet echt leuk vindt”, besluit ze het telefoongesprek. De ironie wil dat er ook vanuit de LGBT-community kritiek klonk op haar doorbraakhit, omdat ze een lesbische zoen daarin afdoet als een exotische curiositeit.

Sexy

Van de altokleding uit haar pubertijd zijn geen sporen meer zichtbaar wanneer ze ten tijde van haar eerste internationale tournee in 2009 zowel de Melkweg als Pinkpop aandoet. Ze profileert zich dan nog steeds als rockchick, nu stoer zwaaiend met haar witte gitaar. Ze draagt keurige jurkjes en ze heeft d’r haar volledig zwart geverfd. Dankzij de verenigde krachten van de Zweedse topproducers Max Martin en Dr. Luke blijft Katy het predicaat onehitwonder bespaard en volgen er nog tal van hits. In het jaar dat ze haar 26e verjaardag viert, verschijnt Teenage Dream, waarmee Katy aantoont dat ze nog lang niet uitgepuberd is.

Dat komt tot uiting tijdens de bijbehorende tournee, zoals ze in maart 2011 te zien is in de HMH in Amsterdam. Met een groot scala aan sexy jurken, mimespelers, als zuurstokken verklede achtergrondzangeressen, acrobatische hoogstandjes van haar dansers en talloze soft-erotische toespelingen doet haar show niet onder voor een avondje Eurovisie Songfestival. Een jeugddroom komt uit wanneer ze een record van Michael Jackson evenaart met vijf Amerikaanse nummer 1-hits van één album. De brave, godvrezende songteksten van een decennium eerder worden ruimschoots gecompenseerd wanneer ze zingt over een vrijpartij op de achterbank van een auto, het hebben van een triootje en het mannelijke geslachtsdeel.

Diepgang

Op haar volgende plaat, Prism, zoekt ze meer de diepgang op. De tournee waarmee dit album gepaard gaat, is visueel verbluffend. In de Ziggo Dome zien fans hoe Katy Dark Horse zingt terwijl ze is uitgedost als Elizabeth Taylor in haar iconische rol van Cleopatra. Later verschijnt Kanye West als fata morgana op een scherm bij E.T. en een van haar dansers is gekleed als een Romeinse keizer gedurende Legendary Lovers. Alle registers worden opengetrokken voor de Prism Tour, dus de vraag die op de ieders lippen brandde toen Katy een nieuwe concertreeks aankondigde, was: hoe zal het er nu weer uitzien?

De huidige tournee is vernoemd naar haar meest recente album Witness. De futuristische fotografie is een eerbetoon aan de platenhoes van het David Bowie-meesterwerk Aladdin Sane en is een voorbode van wat fans te wachten staat. Dezelfde fascinatie die de zanger van Starman en Life On Mars? voor de kosmos had, zie we terug bij Katy Perry; of ze nu wordt achtervolgd door een buitenaardse reuzenspin of zittend op Saturnus een lieflijk akoestisch liedje zingt. Daarnaast zijn er overduidelijke verwijzingen naar sciencefictionklassiekers als Blade en Tron. Voor wie niet zoveel geeft om alle intergalactische fratsen zijn er ook dansende haaien en gigantische flamingo’s. We hadden niet anders verwacht van deze wereldster.

Voor beide shows, op zaterdag 26 en zondag 27 mei, zijn nog kaarten beschikbaar.


Views

600+

Filmproducent houdt audities voor 'lelijke kinderen'

,,Volgens ons is iedereen lelijk op zijn eigen manier en is dat juist iets om trots op te zijn," aldus de filmproducent. Foto: ANP

Foto van 'Lisa Vermeij'

VANDAAG, 09:50

,,Ben je de gelukkige eigenaar van een prachtig stel flaporen, vrolijke sproeten, enorme pluizebol, beugelbekkie, een heel saai of juist een mooi gezicht? Dan zoeken we jou”, stelt Casper Eskes van producent Umami. Voor de verfilming van het boek De Club van Lelijke Kinderen vindt de komende tijd een grote online casting plaats.

We horen je denken is dit wel verantwoord, jonge kinderen casten op basis van lelijkheid? Maar volgens de filmproducent, moeten we er niet te zwaar aan tillen, want wat is lelijk? ,,Volgens ons is iedereen lelijk op zijn eigen manier en is dat juist iets om trots op te zijn.”

Geen acteerervaring

Alle kinderen die ooit een keer willen mee spelen in een echte bioscoopfilm kunnen zich vanaf donderdag 24 mei melden op de website van de film. Volgens de filmmakers is het voor het eerst dat er voor een grote Nederlandse film auditie wordt gedaan via een website. Kids die zich aanmelden moeten drie opdrachten doen en acteerervaring is niet nodig.

In 2012 verscheen er al een korte versie van de film. Foto: ANP

'De Club van de Lelijke Kinderen'

In de familiefilm moet de 11-jarige Paul, een jongen met grote flaporen, plotseling mee op schoolreisje. Hij komt er al snel achter dat hij in werkelijkheid samen met honderden andere kinderen wordt opgesloten omdat hij lelijk is. Paul weet te ontsnappen en richt samen met een aantal andere kinderen ‘De Club van Lelijke Kinderen’ op.

De regie is in handen van Jonathan Elbers, hij maakte in 2012 op de Filmacademie al een korte versie van het verhaal.

BEKIJK OOK


Views

800+

Goodiebag Harry en Meghan verkocht voor 25.000 euro

Goodiebag Harry en Meghan verkocht voor 25.000 euro

Goodiebag Harry en Meghan verkocht voor 25.000 euro. Foto: ANP.

Foto van 'metronieuws'

GISTEREN

Een goodiebag die afgelopen zaterdag werd uitgedeeld bij het huwelijk van prins Harry en Meghan is op eBay voor 21.400 pond (bijna 25 duizend euro) verkocht. Op het linnen tasje met de initialen van de hertog en hertogin van Sussex was 83 keer geboden, schrijft Sky News.

Flesje water

De koper krijgt onder meer het programma van de huwelijksceremonie, een koelkastmagneet, chocola, een flesje water en kortingsbonnen voor winkels. Ook zitten er een polsbandje, briefkaart en een parkeersticker in de goodiebag.

De tasjes werden uitgedeeld aan de ’gewone’ mensen die op Windsor Castle waren uitgenodigd om de aankomst en vertrek van het bruidspaar en de gasten van dichtbij te zien.

50 duizend pond

Op eBay worden nog diverse andere tasjes aangeboden. Een van de genodigden biedt zijn tasje zelfs voor 50 duizend pond aan.

BEKIJK OOK


Views

1k+

Peter R. de Vries biedt 20 euro voor jouw applaus

Psst... 20 euro verdienen? ©SBS6

Foto van 'Jelmer Visser'

GISTEREN

Heb jij wel eens een aflevering van de Raadkamer met Peter R. de Vries gezien? Nee? Dan ben je niet de enige. Sterker nog: het praatprogramma heeft moeite om de studio te vullen met publiek.

Wat te doen? Een beetje smeergeld kan wellicht helpen. STENT Casting, het bedrijf dat het publiek voor de show regelt, biedt iedereen die wil applaudisseren voor Peter R. de Vries nu 20 euro.

Makkelijk verdiend

Wat moet je doen om deze 20 euro te verdienen? De opnames van het programma zijn op donderdagavond. Je wordt om 20:00 verwacht op het Mediapark in Hilversum en zal tot half elf onder de pannen zijn. Omgerekend zul je dus ongeveer acht euro in het uur verdienen met deze job.

Reis- en parkeerkosten worden niet vergoed. Dit is echter ook geen probleem, want in een nabije woonwijk kan gratis geparkeerd worden. Geïnteresseerden dienen 18 jaar of ouder te zijn en zich bij aanvang te legitimeren.

Wat krijg je hier - naast de 20 euro - voor terug? Een hoogwaardige avond uit waarin 'de misdaadverslaggever op het scherpst van de snede debatteert met drie hotshots uit de strafrecht- en mediapraktijk.' Ook zul je met een beetje mazzel als achtergronddecor in beeld verschijnen wanneer deze scherpe debatten plaatsvinden. Het is wel aan te raden dat je vrienden en familie hier op voorhand van in kennis stelt, aangezien het niet zo goed gaat met de kijkcijfers van de Raadkamer.

De Raadkamer

De wekelijkse misdaadtalkshow van crimefighter, misdaadverslaggever, mediapersoonlijkheid en allround-deskundige Peter R. de Vries moest hét kijkcijferkanon op de donderdagavond van SBS6 worden. Dit valt echter bijzonder tegen. Na een tegenvallende eerste uitzending daalden de kijkcijfers verder en verder.

Vorige week donderdag hadden slechts 180.000 mensen het alibi: 'Ik keek naar De Raadkamer op SBS6 met Peter R. de Vries'. Dit is vergelijkbaar met de kijkcijfers van de herhalingen van Huizenjacht en Marktplaats: Heel Holland Handelt. 'Een soort van Voetbal Inside over de misdaad', zo typeerde de immer bescheiden en markante Amsterdammer zijn nieuwe prestigeproject.

Geïnteresseerden moeten wel snel beslissen. De uitzending waar publiek voor wordt gezocht is op donderdag 24 mei.

BEKIJK OOK


Views

2k+