Queen B is miljoen per social media-post waard

5 april 2017 om 21:00 door Jessica Heijmans
Queen B is miljoen per social media-post waard
Foto: AFP PHOTO / VALERIE MACON

Who runs the world? Als we onderzoeksbureau D'Marie Analytics moeten geloven is het de Run the World-zangeres zelf. Beyoncé is namelijk uitgeroepen tot de invloedrijkste ster op social media.

Cristiano Ronaldo heeft in totaal 264.487.316 volgers op social media, Justin Bieber meer dan 226.200.000 en ook Selena Gomez gaat over de 200 miljoen volgers heen. Toch is het Queen B (177 miljoen volgers) die is bekroond tot de meest (commercieel) waardevolle ster op social media. Aan de hand van een analyse, waarin onder meer bereik, clicks en interactie een rol speelden, concludeerde D' Marie Analytics dat een enkele post van Beyoncé maar liefst een miljoen dollar kan opleveren.

De 24-jarige Selena Gomez, die alleen al op Instagram meer dan 116 miljoen volgers heeft, eindigde als tweede op de lijst. Haar posts zouden 775.000 dollar per stuk waard zijn.

Waarom is Beyoncé zoveel waard?

Als Beyoncé niet de meeste volgers heeft, waarom is zij dan zo invloedrijk? Volgens D'Marie ligt dat aan de schaarse hoeveelheid commerciële content die de zangeres deelt. „Haar spaarzame primeurs van exclusieve content veroorzaken zo'n gekte onder haar publiek”, verklaart Frank Spadafora, directeur van D'Marie tegenover Moneyish. „In deze dagen is minder echt meer.”

Daarnaast groeit het aantal volgers van Beyoncé gestaag. „Ze is consistenter gaan posten in de laatste twee maanden", stelt Spadafora. Bovendien pakte ze onlangs nog een Instagramr-ecord van Gomez af met een post waarin zij haar zwangerschap aankondigde. Dit bericht werd bijna 11 miljoen keer geliket. 

 

Wil je op de hoogte blijven van de belangrijkste en leukste nieuwtjes?
Like ons dan even op Facebook. Dat is zo gepiept!
 

d