Showbizz

2 miljoen bezoekers Soldaat van Oranje

Diepe buiging deskundigen voor Soldaat van Oranje

Scenebeeld uit Soldaat van Oranje - De Musical. / Joris van Bennekom

Foto van 'Erik Jonk'

17 MEI 2016

Deskundigen over het onwaarschijnlijke succes van de musical Soldaat van Oranje. Want: op een voormalige vliegbasis in Katwijk in een landje van 17 miljoen inwoners, zijn nu 2 miljoen bezoekers afgekomen. Dat had niemand bij het begin van Soldaat van Oranje – De Musical in 2010 durven hopen of verwacht. Die toen nog onwerkelijke mijlpaal is sinds gisteren een feit.

Weer verlengd

Hoe komt dat toch, dat het succes van ‘Soldaat’ nog altijd niet afneemt? Dat elke voorstelling steevast uitverkocht is? Dat het publiek kaarten blijft kopen en als gevolg de musical – nú tot en met december – keer op keer wordt verlengd. En kun je dat afzetten tegen de grote buitenlandse successen waar toeristenmarkten voor, in New York zelfs 67 procent, van de bezoekersaantallen zorgen? Zo is Les Misérables op West End Londen al 31 jaar te zien (Engeland heeft 53 miljoen inwoners) en The Phantom of The Opera op Broadway New York 30 jaar (in de VS wonen 318 miljoen mensen). Deskundigen laten hun licht op het succes schijnen.

2 miljoen bezoekers Soldaat van Oranje

Dorian Bindels speelt Soldaat van Oranje op dit moment. / Joris van Bennekom

Frits Sissing

Frits Sissing, radio- en tv-presentator: „Soldaat van Oranje is het verhaal van een bekende verzetsstrijder over een nog steeds belangrijke en aansprekende periode in de vaderlandse geschiedenis. Daardoor spreekt het een zeer brede doelgroep aan.” Wat Sissing betreft heeft de voorstelling iets toegevoegd aan een avondje musical, dat er nog niet was. Wat in Londen en New York kan, kan daarom ook in de ‘Hollandse polder’. „De locatie – alleen het parkeren op de taxibaan van het vliegveld al! – en draaischijf waardoor je steeds in een andere wereld komt. Dit visuele spektakel zorgt voor fantastische mond-tot-mond-reclame, waardoor je het gevoel krijgt dat je iets hebt gemist als je niet bent geweest.”

2 miljoen bezoekers Soldaat van Oranje

Willemijn Verkaik. / Freek van Asperen | ANP

Willemijn Verkaik

Musicalster Willemijn Verkaik heeft ervaring met grote successen op Broadway en West End (Wicked). Soldaat van Oranje prijst ze graag bij mensen aan: „Laatst zei ik nog tegen mensen ‘daar móet je heen’. Door het prachtige Nederlandse verhaal komt de Tweede Wereldoorlog heel dichtbij. De combinatie met het spektakel en de TheaterHangaar maakt dat je overweldigd naar buiten komt. Ik denk dat veel mensen vaker dan één keer gaan kijken en ik overweeg zelf ook nog een keer te gaan.”

Mensen geraakt

„Je kunt het succes van Soldaat van Oranje niet zomaar naast buitenlandse successen leggen. Succes kun je niet voorspellen, maar het gebeurt als mensen geraakt worden. Dat kan in New York, Londen en Katwijk. Wat we meemaken bij Soldaat van Oranje noem ik een wonder, maar wel een wonder dat ik begrijp. Omdat de show me overweldigde. En liet huilen.”

2 miljoen bezoekers Soldaat van Oranje

Soldaat van Oranje Erik Hazelhoff Roelfzema.

Gijs Staverman

Radio-dj en musicalliefhebber Gijs Staverman: „Het succes verklaren kan ik niet. Gelukkig maar, want anders zou iedereen zo’n voorstelling kunnen maken. Toch denk ik dat het komt door het avontuurlijke, vaderlandse verhaal in combinatie met het prachtige theater dat optimaal wordt gebruikt. Je krijgt ‘totaaltheater’ en waar voor je geld. Iedereen die is geweest blijft erover praten.” Staverman vindt het succes misschien nog wel knapper dan grote successen in het buitenland. „Dan heb je het vaak over universele voorstellingen als The Lion King en Beauty and the Beast. Naar Soldaat van Oranje komen bijna alleen maar Nederlanders kijken. Weet je? Ik heb altijd geleerd dat alle energie die je ergens in stopt, een keer terugkomt. Dat heeft men bij Soldaat heel erg goed begrepen.”

2 miljoen bezoekers Soldaat van Oranje

Soldaat van Oranjemokken zijn inmiddels een verzamelitem. / Samuel van Leeuwen

Esther Kleuver

Esther Kleuver, theaterspecialist van De Telegraaf: „Kwaliteit verloochent zich niet. Bij Soldaat van Oranje wordt op spectaculaire, doch integere wijze een ontroerend, spannend en nog altijd relevant verhaal verteld op een al even bijzondere locatie. En zijn mensen best bereid daar wat kilometers voor af te leggen.”

„De Nederlandse theaterwereld laat zich lastig vergelijken met die van Broadway of West End. Het systeem is hier totaal anders ingericht en er wordt op een andere manier geprogrammeerd met al die theaters. Als je als producent een eigen vaste locatie hebt, kun je een stuk laten draaien zolang er publiek voor is. En in het geval van Soldaat van Oranje is men zo slim geweest om niet op grote namen in te zetten die na een paar maanden al nieuwe verplichtingen hebben.”

2 miljoen bezoekers Soldaat van Oranje

Staande ovatie Tweede Pinksterdag tijdens de 1830e voorstelling. / Lex van Lieshout | ANP

Maxim Bezembinder

Maxim Bezembinder, auteur, regisseur en musicalkenner: „De bron van het succes van Soldaat van Oranje is volgens mij dat het een helden-epos is. Wij Nederlanders houden van helden. Denk maar aan de heroïsche verrichtingen van ‘onze’ sporthelden als Johan Cruijff en Max Verstappen en ‘onze’ ruimteheld André Kuipers. Het zijn mensen met wie we ons willen vereenzelvigen. Dankzij zijn autobiografie geldt dat ook voor verzetsstrijder Erik Hazelhoff Roelfzema.” Al vond hij zelf dat hij helemaal geen held was, ‘je deed het gewoon’.

Bezembinder ziet een wezenlijk verschil tussen ons land en Broadway en West End: „Ik denk dat geen enkele voorstelling het in Nederland moet hebben van toeristen. In Londen en New York ‘moet’ je als toerist een theater bezoeken, in Amsterdam ‘moet’ je naar het van Gogh en het Rijksmuseum, een grachtentocht maken en naar de Wallen. Maar het verhaal dat Soldaat van Oranje te bieden heeft vanaf het moment dat je het voormalig vliegveld bereikt en je over de landingsbaan naar je parkeerplaats rijdt, nodigt uit om er over door te praten. Ik denk dat de mond-tot-mond reclame van Soldaat van Oranje van onmetelijk groot belang is. Dit is een voorstelling die je de volgende dag op je werk nog een keer met al je collega’s bespreekt en dan zal de meest gestelde vraag zijn: hoe ben je in vredesnaam aan kaartjes gekomen?”

2 miljoen bezoekers Soldaat van Oranje

Celinde Schoenmaker. / Levin den Boer | ANP

Celinde Schoenmaker

Celinde Schoenmaker speelt momenteel de hoofdrol in The Phantom of the Opera in Londen (en eerder in Les Misérables): ,,Naast het belangrijke verhaal is het bij Soldaat van Oranje – De Musical alsof je letterlijk op een filmset bent. Ik probeer het hier in Londen weleens uit te leggen, maar je moet het eigenlijk gewoon zelf zien. Ik kwam in elk geval als trotse Nederlander de TheaterHangaar uit gewandeld. Ik denk dat veel mensen vaker gaan kijken.”

2 miljoen bezoekers Soldaat van Oranje

Buigen is nu voor 2 miljoen mensen gedaan. / Joris van Bennekom

Erik Jonk

Entertainmentjournalist Erik Jonk van Metro: „Ik beloonde Soldaat van Oranje met de hoogste musicalbeoordeling in Metro ooit: vijf sterren en een plus. Juist vanwege de extra beleving (door de draaischijf waarop het publiek langs de scenes draait en de bijzondere locatie). Het succes afzetten tegen Londen en New York is een lastig verhaal, maar de conclusie dat dat succes nog knapper is kan wel worden gemaakt. Geen toerist komt naar Nederland voor een musical, in Amerika en Engeland komen ze daarom júist. Haal dan maar eens veel mensen naar een op het eerste gezicht onmogelijke locatie. Met de mijlpaal van 2 miljoen is dat meer, veel meer dan gelukt.”

2 miljoen bezoekers Soldaat van Oranje

Producent Fred Boot. / Patricia Steur

Producent Fred Boot

„Het succes heeft veel te maken met de basis, namelijk het verhaal. Met Soldaat van Oranje – De Musical herdenken we de oorlog uit ’40-’45. Mensen zijn heel erg op zoek naar hun persoonlijke historie uit die periode. Bovendien zijn ze gemotiveerd te komen kijken naar wat ze van vrienden en buren hebben gehoord. Eerst willen nieuwe bezoekers weten of die theaterzaal wel echt draait en of de dakota echt is, maar uiteindelijke vallen ze toch voor de inhoud.”

Probleem werd kracht

„De enorme getallen rond Soldaat van Oranje zijn bereikt zonder een toeristenmarkt als in New York en Londen. Van onze 2 miljoen bezoekers is 30 procent al eerder geweest. De bereidheid om naar Katwijk te reizen is gebleken, maar werd aanvankelijk als probleem gezien; door journalisten, maar ook door ons. Inmiddels is de locatie een kracht geworden: dichtbij de snelweg, parkeren voor de deur, alles is laagdrempelig voor een groot publiek. Of onze prestatie knapper is dan grote successen op Broadway en West End is niet van belang. We zijn vooral trots en dankbaar dat het publiek de voorstelling nog steeds zo waardeert en hopen het verhaal van Erik Hazelhoff Roelfzema en zijn vrienden nog aan veel meer mensen te mogen vertellen.


Talkshow Ladies Night zakt onder de 200.000 kijkers

Talkshow Ladies Night zakt onder de 200.000 kijkers

De Talkshow Ladies Night van Merel Westrik zakt onder de 200.000 kijkers / ANP

Foto van 'Metro en ANP'

VANDAAG, 09:38

De Net5-talkshow Ladies Night trok woensdag 184.000 kijkers. Daarmee is het programma onder de ‘magische grens’ gezakt die medebedenkster Linda de Mol eerder in DWDD had genoemd. „Onder de 200.000 kijkers heb ik een lichte depressie", stelde De Mol toen.

Het programma, dat wordt gepresenteerd door Merel Westrik en waarin alleen vrouwen te gast zijn, ging een maand geleden van start met 378.000 kijkers. Het best bekeken programma was, zoals vrijwel elke dag, het NOS Journaal van 20.00 uur, dat bijna 2 miljoen mensen trok. Westrik stapte over van het RTL Nieuws naar Net5 om dit programma te gaan maken.

Andere talkshows


Niets is wat het lijkt in 'De 12'

'De 12': lekker puzzelen op tv

Meral Polat en Gijs Naber. / Foto’s: Videoland | EndemolShine

Foto van 'Erik Jonk'

12 NOV 2019

RTL’s successerie ‘De 12’ heeft vanaf dinsdag een nieuwe reeks. Maar (bijna) alles is anders. De kracht is hetzelfde: De 12 van Schouwendam is een absolute puzzel.

De 12 van Oldenheim heette ‘de vorige’, naar twaalf Oldenheimbewoners die op mysterieuze wijze onafhankelijk van elkaar verdwenen. De RTL-productie werd een hit op Videoland (2017) en RTL 4 (2018). Hier moest een vervolg op komen, vonden makers en kijkers. Maar ja, de who dunnit was een afgerond verhaal. De dader was na vele puzzelstukjes bekend.


André Hazes: Ik heb Monique niet bedrogen!

André Hazes: Ik heb Monique niet bedrogen!

André Hazes: Ik heb Monique niet bedrogen! / ANP

Foto van 'Metro'

11 NOV 2019

André Hazes heeft Monique Westenberg níet bedrogen met Bridget Maasland. Dat benadrukt hij op social media.

Afgelopen weekend maakte de zanger bekend dat zijn relatie met Monique Westenberg over is. Hij zou haar hebben verlaten voor de 45-jarige Bridget Maasland, maar volgens Hazes is dat laatste niet waar. „Ik ben NIET weggegaan bij Monique voor Bridget", schrijft hij op Instagram. „Ik heb Monique NIET bedrogen met Bridget."

„Mijn relatie was al over met Monique, en de een is daarin sneller door gegaan dan de ander", vervolgt Hazes. „Ik heb Monique een appje gestuurd dat ik iemand ontmoet heb waar ik contact mee heb. En dat dat contact mij blij maakt. Ik heb dat appje gestuurd omdat ik haar geen (valse) hoop wilde geven, want ik merkte dat ik als vrijgezel de aandacht van Bridget heel leuk vond."


Bridget Maasland is de nieuwe liefde van André Hazes
Likeability of3

Bridget Maasland is de nieuwe liefde van André Hazes

André laat weten dat hij Monique heeft verlaten voor Bridget Maasland. /ANP

Foto van 'Metro en ANP'

10 NOV 2019

André Hazes maakte dit weekend bekend dat hij en Monique Westenberg definitief uit elkaar zijn. Hij laat weten dat hij haar heeft verlaten voor Bridget Maasland. 

„Sinds kort heb ik inderdaad contact met Bridget Maasland en we onderzoeken of we het leuk vinden samen", liet André weten in een statement. „Uit respect naar de moeder van onze zoon en naar hem toe heb ik dit verteld aan Monique. Het is mijn goed recht, we zijn immers al een tijdje uit elkaar en wonen niet meer samen."

Bridget Maasland


wowdislike
user_ed366153f167c71d96704964d8956381921bf71b_avataruser_ea54b30544394f14d8c1bd9b380c7cf0ff182d02_avatar

Likeability of3

Kanye West wil president worden en naam veranderen

Kanye West / ANP

Foto van 'Metro en ANP'

8 NOV 2019

De presidentsverkiezingen in Amerika zijn nog niet begonnen of de focus ligt alweer op de verkiezingen daarna. Kanye West wil zich in 2024 kandidaat stellen voor het presidentsschap.

West is nog steeds serieus als het gaat om zijn politieke ambities. Hij lanceerde donderdag tijdens de Fast Company’s Innovation Festival in New York zijn plannen voor de Verenigde Staten. Maar voordat hij mogelijk zijn intrek neemt in het Witte Huis, denkt Kanye erover na om zijn naam te veranderen.

'Billionaire Kanye West'


dislike
user_ed366153f167c71d96704964d8956381921bf71b_avatar

Chantal Janzen: ‘Zelf aan The Voice meedoen? Nooit, doodeng’

Camera videoChantal Janzen: ‘Zelf aan The Voice meedoen? Nooit, doodeng’

Chantal Janzen en Martijn Krabbé vormen na veertien jaar weer een presentatieduo. / William Rutten

Foto van 'Erik Jonk'

8 NOV 2019

Mister Voice Martijn Krabbé en ‘nieuwkomer’ Chantal Janzen staan als herenigd presentatieduo aan de vooravond van seizoen 10 (!) van The voice of Holland.

Met gepaste trots staan ze naast elkaar in een net geopende pop-up store van The voice of Holland. Je vindt de ruimte voor een trip down memory lane van negen seizoenen in Hoog-Catharijne bij station Utrecht-Centraal. Martijn Krabbé en Chantal Janzen vormen vanaf vrijdagavond het nieuwe presentatieduo van het tiende jaar van de talentenjacht met de draaiende stoelen. Krabbé is er vanaf de eerste seconde bij (negen The Voice-seizoenen naast de naar SBS6 vertrokken Wendy van Dijk), Janzen stapte in.

Chantal Janzen: ‘Zelf aan The Voice meedoen? Nooit, doodeng’

Chantal en Martijn openen de pop-up van The Voice in Utrecht. / Sem van der Wal | ANP


Sunnery & Ryan: 'Als Guus Meeuwis je vraagt, dan zeg je geen nee'

Foto: Bart Heemskerk, tijdens Groots Met een Zachte G 2019

Foto van 'Pierre Oitmann'

7 NOV 2019

Het dj-duo Sunnery James & Ryan Marciano brengt vandaag een single uit met Guus Meeuwis. „Het was voor mij heel leerzaam”, zegt Guus Meeuwis over het nummer Nooit Niet Verliefd.

Het is niet ongebruikelijk dat Nederlandse vocalisten samenwerken met dj’s. Zo was Anouk in het verleden al te horen op tracks van Junkie XL en Nicky Romero, zowel Jacqueline Govaert van Krezip als Sharon den Adel van Within Temptation zongen mee op hits van Armin van Buuren en René Froger maakte met John Marks ooit een houseremake van Peter Gabriels Sledgehammer. Nu zien we ineens dat grootheden uit de dance Nederlandstalige artiesten opzoeken. Zo zongen Marco Borsato en Davina Michelle op een track van Armin van Buuren.

De single Nooit Niet Verliefd van Guus Meeuwis met Sunnery James en Ryan Marciano zet die trend voort. „Tegenwoordig is het niet meer gek dat die beide werelden elkaar opzoeken”, stelt Meeuwis. „Het komt erop neer dat je allemaal een zo goed mogelijke track wil maken.”


Likeability of3

Rapper T.I. laat jaarlijks maagdenvlies 18-jarige dochter controleren

Rapper T.I. Foto: ANP

Foto van 'Metro'

7 NOV 2019

Rapper, presentator en acteur T.I. heeft afgelopen woensdag in een interview uitspraken gedaan die veel kritiek opleveren. Zo laat hij weten dat zijn 18-jarige dochter elk jaar bij de dokter haar maagdenvlies moet laten controleren. 

De rapper vindt dat het maagdenvlies van zijn 18-jarige oogappeltje Deyjah Harris op deze leeftijd nog in tact moet zijn. En dus zit er volgens hem niets anders op dan dat Deyjah jaarlijks een gynaecoloog bezoekt. Rapper T.I. gaat trouwens gewoon gezellig mee naar dat consult. „We hebben een gesprek gehad en ik ga met haar mee om haar maagdenvlies te controleren", zei hij in de podcast Ladies Like Us.

Beroepsgeheim


dislike
user_ea54b30544394f14d8c1bd9b380c7cf0ff182d02_avatar

The voice of Holland viert jubileum met pop-up store

The voice of Holland viert jubileum met pop-up store

Chantal Janzen en Martijn Krabbé. / Sem van der Wal | ANP

Foto van 'Erik Jonk'

5 NOV 2019

The voice of Holland gaat vrijdag het tiende (!) seizoen in en dat wordt gevierd met een pop-up store in winkelcentrum Hoog-Catharijne bij station Utrecht-Centraal.

Het nieuwe presentatieduo van de talentenjacht, Martijn Krabbé en Chantal Janzen, opende de store dinsdag door op de befaamde rode knop uit het tv-programma te drukken. Het was door de plotselinge aanwezigheid van deze twee bekende koppen gelijk een drukte van belang.

The voice of Holland viert jubileum met pop-up store

Dennis van Aarssen tijdens zijn optreden in de pop-up store.


Gaite Jansen geniet in Amerika: Er komt nog meer

Gaite Jansen gaat goed in Amerika... en er komt nog meer

Gaite Jansen. / Levin den Boer | ANP

Foto van 'Erik Jonk'

5 NOV 2019

De Britten wisten haar al te vinden. Nu heeft actrice Gaite Jansen ook the American dream op haar cv kunnen bijschrijven.

Ze is 27, maar haar 10-jarig televisie- en filmjubileum heeft ‘acteerveterane’ Gaite Jansen al achter de rug. De Amsterdamse – geboren in Rotterdam – met de opvallende blik hopt heen en weer tussen tv en bioscoop. Op de buis zagen we Jansen in een lange reeks aan series, van SpangaS en In Therapie tot aan Hollands Hoop, De 12 van Oldenheim en Ik weet wie je bent. Haar bioscoop-cv is nóg wat langer en heeft mooie titels als Lover of loser, 170 Hz (Gouden Kalf-nominatie), Hoe duur was de suiker en Knielen op een bed violen. Toen Britse tv-makers haar in 2016 binnenhaalden als hertogin in Peaky Blinders, dreigden we Gaite Jansen voor de Nederlandse tv kwijt te raken. Echter, zo ziet Jansen het zelf niet. Mooie rol in eigen land? Dan pakt ze die met beide handen aan.

Gaite Jansen geniet in Amerika: Er komt nog meer

Gaite Jansen 'als zichzelf'. / Janey van Ierland


Twee Grease-kledingstukken geveild voor 362.000 euro

Grease/ANP

Foto van 'Metro en ANP'

3 NOV 2019

Het leren jack en de strakke zwarte broek die Olivia Newton-John als Sandy droeg in de film Grease (1978), zijn in Beverly Hills geveild voor 362.000 euro (405.000 dollar). De kleren brachten daarmee twee keer meer op dan verwacht.

Met de veiling wilde de Australische zangeres en actrice geld ophalen voor haar kankerinstituut in Melbourne. Newton-John (71) heeft zelf verschillende keren borstkanker gehad en kampt nu voor de derde keer met de ziekte.

Stoere rockchick


Bizar toeval: schepen slag Midway gevonden terwijl er nu een film is

Camera videoNa Dunkirk eindelijk weer een spectaculaire oorlogsfilm in de bios

Ed Skrein.

In samenwerking met Dutch Film Works

1 NOV 2019

Het zou je maar gebeuren: maak je een belangrijke film over de Slag bij Midway, worden twee Japanse vliegdekschepen die bij de zeegevechten aanwezig waren kort voor de première gevonden.

Het overkwam regisseur Roland Emmerich (Independece Day, The Day After Tomorrow). Bizar toeval dus, hij hoefde er niets voor te doen.

Bizar toeval: schepen slag Midway gevonden terwijl er nu een film is

Woody Harrelson.


Bloedbad bekendste influencers in ‘smartphonefilm’

Bloedbad bekendste influencers in ‘smartphonefilm’

Buddy Vedder met naast hem Marije Zuurveld en Quinty Misiedjan.

Foto van 'Erik Jonk'

31 OKT 2019

Donderdag wordt – officieel – Halloween gevierd. Dus is het tijd voor een ‘lekkere’ Nederlandse slachtfilm, die door iedereen gratis kan worden gezien.

Nederlands bekendste influencers worden een voor een uitgemoord. Thomas van der Vlugt (StukTV), Lize Korpershoek, haar influence-kat Dirkie, Quinty Misiedjan, Marije Zuurveld, Bokoesam, Vonneke Bonneke, Buddy Vedder, Gaby Blaaser… Wie gaan er op een verschrikkelijke manier aan en wie ontkomen er op het influencersfeest van het jaar aan de moordenaar en dus een bloederig einde?

Bloedbad bekendste influencers in ‘smartphonefilm’

Marije Zuurveld - naast haar Buddy Vedder - met een schaar in haar hoofd.


K3 zingt voor dove kinderen

K3 zingt voor dove kinderen

K3, met van links naar rechts Klaasje, Hanne en Marthe. / Levin den Boer | ANP

Foto van 'Erik Jonk'

31 OKT 2019

Ook dove en slechthorende kinderen kunnen zondag genieten van een concert van de meiden van K3.

Omdat iedereen de 20e verjaardag van K3 moet kunnen mee vieren, organiseren de populaire zangeressen zondagochtend een bijzonder concert. In het kader van hun jubileumtournee wordt een speciale show gehouden waar dove en slechthorende kinderen bij kunnen zijn. Dit gebeurt in de Brabanthallen in Den Bosch en wordt mogelijk gemaakt door K3 en Studio100, Huawei en de app StorySign, die dove kinderen helpt bij het leren lezen (zie onder). Een gebarentolk doet het hele concert mee en zo kunnen kinderen die anders geen concert kunnen bezoeken genieten van de grootste hits en liedjes van het laatste album Rollerdisco. K3’s Klaasje Meijer, Hanne Verbruggen en Marthe De Pillecyn blikken vooruit. Voor hun is zingen voor dove kinderen niet helemaal nieuw.

Hebben jullie ervaring met optreden voor dove en slechthorende kinderen?


'Pizzabezorger' probeerde Ronnie Flex te overvallen
Likeability of3

'Pizzabezorger' probeerde Ronnie Flex te overvallen

/ANP

Foto van 'Metro'

29 OKT 2019

Een man die vermomd was als bezorger van Thuisbezorgd heeft geprobeerd de woning van Ronnie Flex te overvallen. Dat laat de rapper weten via Instagram.

Op de camerabeelden, die Ronnie Flex en zijn manager Ali B. delen, is te zien hoe de man gisteravond rond 22.00 uur aanbelt bij het huis.

Op video's die de twee hebben gedeeld is te zien hoe een 'pizzabezorger' gisteravond rond aanbelt bij een huis. Als er niemand open doet, verschijnen er ook twee handlangers in beeld. Beiden hebben hun gezicht bedekt. Uiteindelijk lopen ze alle drie weer weg.


dislike
user_ea54b30544394f14d8c1bd9b380c7cf0ff182d02_avatar

Soldaat van Oranje met twee vrienden tiende (!) jaar in

Soldaat van Oranje met twee vrienden tiende (!) jaar in

Alex van Bergen (links) en Theo Martijn Wever tijdens een promotie-optreden in het land. / Samuel van Leeuwen

Foto van 'Erik Jonk'

29 OKT 2019

Succesmusical Soldaat van Oranje gaat woensdagavond het tiende (!) jaar in. Voor de twee hoofdrolspelers is dat extra bijzonder. Dat geldt ook voor de cijfers (zie onder).

Hoe lang speelt die musical Soldaat van Oranje eigenlijk nog? Dat is een vraag die regelmatig wordt gesteld en waarbij het antwoord luidt: nog heel lang. Waarom zou je het grootste theatersucces in Nederland aller tijden stoppen? Woensdag gaat Soldaat van Oranje – De Musical met een feestelijke voorstelling het tiende jaar in. Onwaarschijnlijk mooi voor de man die voor de musical met het publiek op de grote schijf, draaiend langs de scènes, verantwoordelijk is, producent Fred Boot. Prachtig voor al die acteurs die het toneel van ‘Soldaat’ bespeelden, schitterend voor al die mensen achter de schermen. Maar deze keer vooral speciaal voor twee jeugdvrienden uit Ede, die de hoofdrol van Erik Hazelhoff Roelfzema delen: Alex van Bergen (36, nu Haarlem) en Theo Martijn Wever (33, nu Zaandam).

Soldaat van Oranje met twee vrienden tiende (!) jaar in

Alex van Bergen (links) en Theo Martijn Wever. / Soldaat van Oranje - De Musical


Rapper Snelle beste Nederlandse act volgens MTV

Snelle met zijn award / ANP

Foto van 'Metro en ANP'

28 OKT 2019

Rapper Snelle kan een ticket naar de Spaanse stad Sevilla boeken: hij is namelijk de beste Nederlandse act volgens de MTV EMA's.

Snelle is de winnaar geworden van de MTV EMA Best Dutch Act. Dat betekent dat Snelle zondag Nederland vertegenwoordigt op de internationale EMA's in het Spaanse Sevilla. De prijswinnaar werd maandag bekendgemaakt op een zogeheten Pre Party van die MTV Europe Music Awards in Amsterdam. Vorig jaar ging de titel EMA Best Dutch Act naar Jack $hirak.

Snelle scoorde recent nog een hit met zijn nummer Reunie.


Mat Ras heeft faamnaam van 2019: 'Hartstikke leuk!'

Radioduo Coen en Sander in studio van 538 / ANP

Foto van 'Metro'

28 OKT 2019

Ieder jaar gaat het radioduo Coen en Sander op zoek naar de meest bijzondere naam van het jaar. Dit jaar mag Mat Ras de felbegeerde - of niet zo felbegeerde - titel mee naar huis nemen. Hij is er zelf best oké mee.

Hij mag zich voegen bij Jack Pot, Chris Mus, Ferry Kuhlman en Kenny Boeijen. Ook Mat werd door de luisteraars van het radioprogramma De Coen en Sander Show uitgeroepen tot de drager van de meest originele naam in Nederland.

Trots


Justin Bieber belooft een nieuw album vóór kerst bij 20 miljoen likes

Justin Bieber. / ANP

Foto van 'Metro'

28 OKT 2019

We hebben goed nieuws voor alle Beliebers onder ons. Gisteravond liet Justin Bieber op Instagram weten dat hij een nieuw album wil droppen nog vóór kerst dit jaar. De enige voorwaarde? Zijn post moet minstens twintig miljoen likes krijgen.

Begin maar met liken want iedereen weet dat de kerstnummers van Justin simpelweg fantastisch zijn. We kennen allemaal nog wel ‘Mistletoe’ dat hij in 2011 uitbracht, toch?

Justin Biebers nieuwe album