Dennis Ebeli maakt speciale Rotterdam-sokken

1 december 2016 om 13:20 door Daniëlle Rijsdijk
Dennis Ebeli maakt speciale Rotterdam-sokken
Dennis (midden) lanceert vandaag een sokkenlijn geïnspireerd op Rotterdam. /Denni Huis

Dennis Ebeli lanceert donderdagavond een sokkenlijn geïnspireerd op wereldsteden als Rotterdam.

Sokken van het merk Alfredo Gonzales, ooit gezien? De funky, vrolijke sokken zijn het geesteskind van Rotterdammer Dennis Ebeli en vieren dit jaar hun vijfjarig bestaan. Een nieuwe lijn geïnspireerd op wereldsteden als New York, Londen en zijn eigen Rotterdam ligt daarom in de schappen. Vijf jaar later, negentig ontwerpen rijker en honderden sokken verder noemt Ebeli zich een gelukkig mens.

Sokken van bekende wereldsteden. Wat is het idee achter deze lijn?
En paar jaar geleden heb ik een tijdje geen huis gehad. Om die reden sliep ik toen in het citizen M (designhotel in de Oude Haven in Rotterdam, red.). Ik vond hun concept tof. Bijvoorbeeld omdat alles in het hotel te koop is. Ik heb altijd contact gehouden en heb op een gegeven moment het plan opgevat om een samenwerking met ze aan te gaan. Ik heb altijd zo’n sokkenlijn - gericht op steden - gewild, maar ik miste het haakje. Het past ook geweldig bij het merk Alfredo Gonzales: reizen, internationaal. Vergelijk het met Starbucks: in elk filiaal heb je een andere mok. Zo ook hier. In elk citizen M-hotel heb je nu een eigen paar sokken.

Het gaat je voor de wind. Alfredo Gonzales lijkt goed aan te slaan.
Zeker, we groeien heel natuurlijk. We krijgen bestellingen van over de hele wereld en zijn in vijf landen actief: Frankrijk, België, Noorwegen, Japan en Polen. Samen met mijn collega’s Denni van Huis en Hugo Happel werk ik er hier in Nederland keihard voor. Het doel is om steeds een beetje beter te worden.

Uit jouw koker komt ook festival Oranje Bitter en horecazaak Picknick. Het lijkt wel alsof alles wat je bedenkt ook lukt en klopt. Je maakt de meest onlogische combinaties logisch.
Haha. Het zijn de onlogische combinaties die me het meest verrassen. Mijn passie voor iets is doorslaggevend. Heel veel dingen ontstaan ook gewoon. Ik vind dat de stad Rotterdam mooie merken verdient en daar probeer ik een bijdrage aan te leveren.

Wat vind je het leukst om te doen?
Om de wereld achter een merk te creëren zodat het verhaal verdergaat dan alleen een product.

Door wie laat jij je inspireren?
Door de ondernemers van het eerste uur, Man met Bril Koffie, Bar, Groos en Nino en Frankie bijvoorbeeld. Zij hebben Rotterdam gemaakt tot wat het nu is. Diezelfde eigenwijze manier van ondernemen ligt mij ook.

Zo’n creatieve ziel heeft vast meer dromen. Wat is voor jou echt het hoogst haalbare?
Er zijn zat ideeën. Een eigen hotel lijkt me wel wat. Voor Alfredo Gonzales hoop ik dat we stabiel blijven doorgroeien en uitbreiden. Meer sokken van wereldsteden lijkt me wel wat. Met dit merk zijn we sowieso meer van plan. Iets met horeca. Daar later meer over. Haha.

Heb je tips? Ik bedoel: er zijn zat mensen die net als jij eens willen gaan voor hun doelen, maar dat niet durven.
Ik heb drie tips. Nummer 1: Verbeeldingskracht. Ouder worden lijkt haast hand in hand te gaan met het verliezen van verbeeldingskracht. Niet gek ook, want volwassenen hebben meer verplichtingen en worden beperkt door de maatschappij. Ik heb dromen nodig om mijn ambities te verwezenlijken. Tip 2: durven en doen. Het moment dat alles samenvalt bestaat niet. Je moet het gewoon doen en je droom langzaam uitbouwen. En tot slot tip 3: keihard werken. Het is soms bikkelen en heel zwaar, maar als je er echt voor gaat, dan lukt het.

Wil je op de hoogte blijven van de belangrijkste en leukste nieuwtjes?
Like ons dan even op Facebook. Dat is zo gepiept!