Redactie Metro
Redactie Metro Nieuws 27 mrt 2018
Leestijd: 1 minuut

Ophef omtrent Het RD en flyer tegen zoenende mannen

Stichting Civitas Christiana heeft maandag een flyer verspreid met de oproep om te protesteren tegen een poster van modeketen SuitSupply, omdat daarop zoenende mannen zijn te zien. Civitas Christiana roept met de campagne Gezin in Gevaar op een online petitie tegen de ‘onsmakelijke reclames’ te tekenen.

Het Reformatorisch Dagblad zag geen aanleiding om de flyer te weigeren

De flyer werd afgelopen maandag 26 maart verspreid bij Het Reformatorisch Dagblad. Op Twitter en andere sociale media wordt de krant bekritiseerd voor het verspreiden van de flyer. In een verklaring op de website van de krant laat Cees Hovius, verantwoordelijk voor het advertentiebeleid van het RD weten, dat de krant geen aanleiding zag de flyer van Civitas Christiana te weigeren.

https://twitter.com/AltijdCorrect/status/978628137511665664

https://twitter.com/diederikdegroot/status/978627564636950530

Hij benadrukt dat het RD geen verantwoordelijkheid neemt of heeft voor de inhoud van de advertentie. ,,Als we een flyer bij de krant voegen met reclame voor bijvoorbeeld meubels, dan zijn wij ook niet verantwoordelijk voor die producten.”

Op Twitter zorgde het bericht voor veel ophef. Ook minister Ingrid van Engelshoven van emancipatiezaken reageerde. ,,Ook regenbooggezinnen zijn gezinnen”, stelt ze op Twitter.

https://twitter.com/karinfolkersma/status/978648607141384195

Jasper Klapwijk is een crowdfunding-actie gestart met de naam ‘Celebrate Love-campagne’. Deze campagne viert de liefde door twee zoenende mannen te laten zien. Met de actie wil hij geld inzamelen voor een advertentie.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.