Rosan de Vos
Rosan de Vos Nieuws 15 dec 2017
Leestijd: 1 minuut

Is dit de allerslechtste slogan van 2017?

‘Haring is caring’ of ‘We make it transpossible’. Dit zijn slechts twee zinnen die de top 10 van de meest slechtste slogans van het jaar hebben gehaald in de sloganverkiezing. Dit jaar brachten 7757 stemmers in totaal 12.193 stemmen uit.

De kanshebbers

‘Voor iedere gleuf een doos’, is dé slogan die tot nu toe de meeste kans maakt om slechtste slogan van het jaar te worden. Gevolgd door ‘Van kop tot kont, worst in de mond’ van een Brabantse worstenbroodjesmaker, en ‘Alles om uw poes mee te verwennen’ van een kattenspeciaalzaak uit Amsterdam.

De overige kanshebbers zijn: 

5. ‘We zeggen geen chardo-nee tegen de borrel’, van een café uit Nijmegen;
6. ‘Wat knort mijn mage! 50 jaar Bram Ladage!’, van de patatmaker uit Rotterdam;
7. ‘Een doos is een doos is nooit zomaar een doos’ van een Kartonbedrijf uit Helmond;
8. ‘Goed dakonderhoud is geen pre maar een feit’, van een onderhoudsbedrijf uit Maarssenbroek;
9. ‘We make it transpossible’ van een transportbedrijf uit België;
10. ‘Wees geen domme gans, steun de Dierenambulance!’ van een dierenambulance uit Amsterdam.

Voorgaande jaren

De slechtstesloganverkiezing wordt sinds 2012 gehouden. Vorig jaar won ‘Zit je haircut’ van een kapperszaak uit Utrecht, het jaar daarvoor kreeg ‘Iedere paal gaat erin’ van een heibedrijf de meeste stemmen.

Zaterdag 30 december, tijdens Avond van de Taal op NPO2, wordt bekendgemaakt welke slogan het allerslechtst is.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.