Redactie Metro
Redactie Metro Nieuws 25 feb 2016
Leestijd: 1 minuut

VIDEO: Rotterdammer wil met liefde scheermes testen

Drukte op het Eendrachtsplein. In een speciaal opgebouwde pop-up barbershop is zaterdag Gillette’s nieuwste scheersysteem, de Fusion Proshield, gelanceerd en gratis uitgedeeld. Op de actie, een samenwerking tussen Metro en het scheermerk, kwamen meer dan tweehonderd mensen af.

„Het is een groot succes”, spreekt Maaike Veeling, woordvoerder van Gillette zaterdag rond het middaguur. „Het is heel leuk om te zien dat er zoveel verschillende mannen op afkomen. Ervaren scheerders, maar ook mannen die dit gewoon een keer willen uitproberen en mannen die hun baard hier vandaag speciaal komen bijwerken.”

Barbershop

In de lange rij die zich voor de barbershop vormt staat ook de 38-jarige Eric Damali. De Rotterdammer wil het mesje weleens testen en zet het apparaatje met hulp van barber Coos op zijn hoofd. „Mijn baard niet hoor, alleen mijn hoofd.” Het scheermesje legt hij op de wastafel en hij lacht: „Het is goed en glad. Ik ga dit mesje zeker thuis ook gebruiken.”

170 scheerbewegingen

Wat de Proshield zo uniek maakt? Veeling heeft het antwoord. „De extra beschermende strip vóór de mesjes. Gemiddeld scheren mannen hun baard met zo’n 170 scheerbewegingen, terwijl scheerschuim maar tot 50 bewegingen beschermt. Dit is een van de belangrijkste redenen waardoor heel veel mannen last hebben van scheerirritatie. De extra strip laat een laagje achter dat bij elke scheerhaal extra bescherming biedt. Zo helpen we irritatie voorkomen. Geïnspireerd door de Rotterdamse barbershopscene leek dit de perfecte plek om ons nieuwe scheermes te laten testen door Rotterdamse mannen in een tijdelijke pop-up barbershop.”

Video

Zien hoe het er zaterdag aan toe ging in Rotterdam? Check het filmpje.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.