Jessica Heijmans
Jessica Heijmans Tech 31 mei 2016 / 12:40 uur

Binnenkort reclames op de smart-tv’s van Samsung

De meeste televisiekijkers zouden het reclameblok het liefst helemaal zien verdwijnen, maar dat weerhoudt Samsung er niet van om op hun smart-tv’s reclames te gaan tonen. In navolging van Amerika zal de komende maanden ook in Europa advertenties worden geplaatst in het hoofdmenu, meldt The Wall Street Journal.

Samsung verkoopt ongeveer 50 miljoen televisies per jaar en heeft 20 procent van de globale markt in handen. Oorspronkelijk richtte het bedrijf zich op de verkoop van hardware, maar met een slinkende industrie zoekt Samsung nieuwe manieren om geld te verdienen. Het aanbieden van advertentieruimtes is waarschijnlijk het initiatief van de nieuwe Vice President Lee Won-jin.

De reclames worden toegevoegd aan het menu van de televisie’s naast apps als Netflix en YouTube. Wanneer gebruikers op de reclames klikken, opent een nieuw scherm met interactieve content, zoals een quiz.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Binnenkort reclames op de smart-tv’s van Samsung
Sluiten