Erik Jonk
Erik Jonk Nieuws 8 aug 2017
Leestijd: 2 minuten

Stervoetballers Arsenal in Italiaanse pakken

Zie ze lopen, daar in het imposante Emirates Stadium in Londen. De topvoetballers Mesut Özil, Santi Carzola, Theo Walcott, Olivier Giroud en Alexandere Lacazette verschijnen niet in hun rood-witte Arsenaltricot…

Nee, ze gaan smetteloos gekleed in Italiaanse pakken uit Haarlem. Dat was zondag, de dag waarop Arsenal de eerste prijs van het prille voetbalseizoen pakte. In een derby tussen kampioen en bekerwinnaar werd Chelsea verslagen en zo de Community Shield gewonnen. Of de nieuwe kleding een handje heeft geholpen zullen we nooit weten, maar dat de pakken uit Nederlandse handen komen dus wel: Cavallaro Napoli uit Haarlem kleedt topclub Arsenal. Hoe zit dat?

Stervoetballers Arsenal in Haarlemse pakken
Mesut Özil voor aanvang van de wedstrijd in het Emirate Stadium

Mijlpaal voor merk

Het is een mijlpaal voor Cavallaro Napoli. Het Nederlands-Italiaanse kledingmerk kleedt twee seizoenen lang de genoemde stervoetballers en natuurlijk hun collega’s als Danny Welbeck, Alex Oxlade-Chamberlain, Per Mertesacker, Petr Cech en de man die al 21 jaar de trainer is, Arsène Wenger.

Arsenal benaderde het Noord-Hollands bedrijf zelf. Eigenaar Giuseppe Cavallaro kan het nog steeds nauwelijks bevatten: „Ik kon gewoon niet geloven dat Arsenal ons benaderde. De club was gecharmeerd van onze passie en ambitie en onder de indruk van de collectie.” Trots vertelt Giuseppe Cavallaro dat na de overeenkomst tussen club en kledingmerk, het heen en weer reizen naar en van Engeland voor hem begon: „De afgelopen maand nog, speciaal om de maten van coach Wenger op te meten. Dit opmeten hebben we uiteraard ook bij alle spelers en stafleden gedaan.”

Doe er nog maar drie

Arsène Wenger is direct fan, zo stelt eigenaar Giuseppe Cavallaro: „The Boss, zoals hij in Londen wordt genoemd, gaf aan de pasvorm en kwaliteit van onze typisch Italiaanse snit goed te vinden. Hij kocht meteen drie extra pakken. Dat vind ik een mooi compliment voor ons merk en onze liefde en aandacht voor vakmanschap.”

Cavallaro Napoli is een relatief jong bedrijf en werd in 2004 opgericht. In dertien jaar tijd groeide het uit tot een bekend label voor dames- en herenkleding. Inmiddels telt het bedrijf zeventien brandstores en bijna vierhonderd verkooppunten in verschillende landen en zit in Haarlem het hoofdkantoor.

Ambitieuze deadline

„De ondernemer in mij kon deze kans niet laten liggen”, zegt de Giuseppe Cavallaro. „En met deze instelling lukt het ook de club uit de Premier League te overtuigen. Eind mei hoorden we pas dat ze voor ons hadden gekozen. Het was flink doorpakken om alles voor elkaar te krijgen, maar het is gelukt.”

Toch nog even terug naar die wedstrijd in het Emirates Stadium, waar de rivaal Chelsey na strafschoppen werd verslagen. Hebben de nieuwe outfits toch niet een beetje bijgedragen aan de winst? „Laten we ze de lucky suits van de club noemen.”

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.