Redactie Metro
Redactie Metro Tech 18 feb 2019
Leestijd: 3 minuten

OPPO wil met smartphone AX7 naar top Europese markt

Zeven dingen die je moet weten rond de lancering van de nieuwe OPPO smartphone AX7. En – zie onderaan – je kunt er eentje winnen!

Smartphoneproducent OPPO timmert al tien jaar aan de weg met cameratelefoons en innovaties op het gebied van fotografietechniek voor smartphones. Woensdag komt de nieuwe, zoals OPPO het zelf noemt, ‘betaalbare eyecatcher’ op de markt: de AX7 (249 euro). Metro zet zeven wetenswaardigheden van deze smartphone en het bedrijf op een rij.

1 Selfieverbetering

Wie OPPO enigszins kent, weet dat daar het woord selfieverbetering bij hoort. Het bedrijf zag daarin grote kansen en startte het tijdperk van de selfie beautification. OPPO loopt telkens voorop als het gaat om camera’s die geschikt zijn om goede selfies te schieten. De eerste gemotoriseerde camera is daar een voorbeeld van.

OPPO wil met smartphone AX7 naar top Europese markt

2 Richting de top

Vorig jaar was OPPO wereldwijd gezien het vijfde smartphonemerk. De blik wordt nu, onder meer met de AX7, gericht op de Europese top. „We willen één van de meest belangrijke spelers worden in de Europese smartphonemarkt”, zegt Omar Al Azami van OPPO Nederland. Op dit moment maken meer dan 250 miljoen klanten gebruik van een OPPO-telefoon.

3 Less is more

De AX7 kan door de scherpe prijs een prima eerste telefoon voor jongeren zijn, maar net zo goed voor hipster millennials. Voor jonge ouders die hun kind dat gaat studeren een nieuwe smartphone willen meegeven en bellers die geen poespas willen. Nou ja, de AX7 is er dus eigenlijk voor iedereen. Het apparaat heeft overigens een strak design en is in Nederland verkrijgbaar in de kleur Glaze Blue.

OPPO wil met smartphone AX7 naar top Europese markt

4 De batterij

De AX7 wordt uitgebracht met een krachtige duurzame batterij, de 4230mAh voor de kenners. Het slimme batterijsysteem bespaart energie door inactieve apps uit te schakelen en overmatig caching te verminderen.

5 Gamen

Gezien de doelgroep heeft OPPO niet alleen op de camera’s gelet, maar ook het gamen belangrijk gemaakt. Hyper Boost, een tool die de smartphone tijdelijk sneller maakt, zorgt voor gebruiksgemak en de nodige snelheid bij games als PlayerUnknown’s Battlegrounds en Fortnite.

OPPO wil met smartphone AX7 naar top Europese markt

6 Selfies & groothoek

‘De beste beleving op het gebied van fotografie’, staat voor OPPO altijd voorop. De AX7 is daarom uitgerust met een 13+2MP dubbele camera aan de achterzijde en een 16MP camera aan de voorzijde (met een F2.0 diafragma voor nog mooiere selfies). Bovendien heeft deze smartphone een groothoekcamera aan de voorzijde, waarmee ruimtelijke (groeps)foto’s kunnen worden gemaakt.

7 High-end design

Dit dunne lichtgewicht-toestel ligt stabiel en met voldoende grip in de hand. De ontwerpers wilden komen tot een high-end design, onder meer door nagenoeg de hele voorkant als scherm te gebruiken. Dit met alleen een kleine druppelvormige uitsparing, ook wel waterdruppelscherm genoemd, als uitzondering.

Win de AX7

Woensdag wordt de OPPO AX7 officieel gelanceerd (onder meer bij MediaMarkt en Coolblue), maar Metro geeft al een exemplaar weg. Hier zie je hoe je kunt meedoen. Wie weet ben jij dan binnenkort de eigenaar van de OPPO-telefoon ter waarde van 249 euro. Tot en met zondag 24 februari maak je kans!

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.