Metro
Metro Fit & gezond 11 mei 2018 / 06:59 uur

Acht manieren om extra stappen te zetten

Lopen is goed voor de beentjes en die beentjes willen we deze zomer allemaal laten zien, het liefst zo strak mogelijk. Daarom is het tijd om wat extra stappen te zetten. Maar hoe doe je dit nou zonder dat dit extra veel tijd kost?

1. Loop tijdens het tandenpoetsen
Ha, doe dit twee keer per dag twee minuten en je hebt zo weer honderd stappen op die teller.

2. Ga naar de wc op een andere verdieping
Zo loop je niet alleen langer, maar ga je ook weer die trap op en af. Goed voor de spieren!

3. Draag je boodschappentassen één voor één van de auto naar huis
Extra stappen en het is ook nog eens beter voor je rug.

4. Zet de auto dan vervolgens zo ver mogelijk van je huis
Misschien niet heel makkelijk, maar je lichaam zal het zeker waarderen.

5. Al lopend wachten op de trein
In plaats van op het bankje ploffen kun je best eens heen en weer over het perron!

6. Maak je werkplek actiever
Collega’s die koffie halen? Een grote kan water op je bureau? Voor ieder kleine notitie een mailtje sturen? Dat moet voorgoed afgelopen zijn. Vooruit met de benen!

7. Stap een bushalte eerder uit
Als je toch al een klein stukje moet lopen, kun je er net zo goed een wat groter stukje van maken.

8. Houd een ‘walking-lunch’ als het weer dit toelaat
Want als je toch al acht uur per dag in dezelfde ruimte zit, is het wel lekker hier even uit te gaan.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Acht manieren om extra stappen te zetten
Sluiten