Redactie Metro
Redactie Metro Lifestyle 4 mei 2018
Leestijd: 2 minuten

Chanel en het cruiseschip en 5x andere bizarre shows

Modemerk Chanel heeft vaak al een handje van uitbundige catwalkshows, maar heeft zichzelf afgelopen avond weer dubbel en dwars overtroffen: voor de show in Parijs brachten ze namelijk een écht cruiseschip naar de catwalk toe. Het schip ‘La Pausa’ diende als dé perfecte achtergrond voor de nieuwe collectie, die gebaseerd is op de scheepvaart. Chanel is niet het enige merk dat zo nu en dan een show voor in de boeken wegzet: Metro selecteert 5 andere opvallende voorbeelden.

Baardtastisch

De Duitse ontwerper Patrick Mohr besloot in 2010 zijn vrouwelijke modellen met een vrij opvallende look de catwalk op te sturen: de dames waren kaal én met baard. Daarnaast werden zelfs hun tepels weg geschilderd. De reden? De ontwerper staat bekend om zijn kijk op de verschillen tussen man en vrouw en hij wilde laten zien dat de verschillen tussen twee seksen niet belangrijk zijn.

https://www.instagram.com/p/BBaKn3ihDkF/

Pac me dan

Wanneer je van een bepaald spelletje houdt én graag kleding ontwerpt, kan je die twee zaken maar net zo goed combineren, toch? Dat is in ieder geval wat ontwerper Giles Daecon gedacht moet hebben toen hij zijn modellen in Pac-Man stijl de catwalk opstuurde. Aan alles was gedacht: van de juiste hoed tot kleurrijke kledij.

https://www.instagram.com/p/BbYfnlYBWc0/

‘Human backpack’

Eén van de meest spraakmakende shows van de afgelopen jaren moet die van Rick Owen geweest zijn. Waarom? Vanwege de ‘menselijke rugzakken’: de vrouwelijke modellen droegen elkaar namelijk –ondersteboven, waardoor ze gezamenlijk op een rugzak leken- over de catwalk. De show werd met veel hilariteit én horror ontvangen. Rick Owen verklaarde zelf dat hij zijn nieuwe collectie op deze manier wilde presenteren om vrouwen zo krachtig mogelijk weg te zetten.

https://www.instagram.com/p/8WdNdpQOQp/

Draken en losse hoofden

De show die dit jaar veel aandacht trok was de nieuwe collectie van Gucci. De collectie was in principe zoals we van het merk gewend zijn –kleurrijk, een tikkeltje over de top- maar de attributen hoorden bijna thuis in een film of bizarre Netflixserie. Zo droegen modellen replica’s van hun eigen hoofden onder de arm, een babydraakje en een extra derde oog op het voorhoofd. Kortom: best, uh, bijzonder.

Schoonheidsverkiezing

In 2014 spande Jean Paul Gaultier de kroon met zijn show: het gehele spektakel stond in het thema van een schoonheidsverkiezing. Hij liet modellen met elkaar worstelen, een bekende Spaanse actrice strippen en liet hier en daar danseressen het werk doen. Verder: een glinsterende, zilveren trap en maskers die niet onder zouden doen voor een gemiddelde film vol met superhelden.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.