Sanne van Rij
Sanne van Rij Lifestyle 19 nov 2017
Leestijd: 1 minuut

Deze nieuwe haartrend is gebaseerd op frisdrank (!)

Het houdt niet op met de trends in de wereld der haren – dat kunnen we op z’n zachtst gezegd wel stellen. Zo wordt Instagram nu overgenomen door het populaire drankje ‘LaCroix’, en néé, dat is dus precies niet zoals je het verwacht.

Bubbelhaar

‘LaCroix’ is niet in Nederland te koop, maar in Amerika een enorme hit: de blikjes met bubbelwater bevatten allerlei exotische smaken, zoals passiefruit en meloen. Het kleurrijke design maakt het daarnaast tot een geliefd product. Nou zijn er weinig ‘normale’ trends waar de beautywereld níet mee aan de haal gaat, zo blijkt maar weer: mensen baseren nu namelijk hun kapsel op het drankje.

#rainbowhair

Dat begon bij de Amerikaanse kappersketen Scruples Hair Care, die acht stylisten uitdaagde om een watersmaak uit te kiezen en er een nieuwe haarkleur mee te fabriceren. Aangezien het drankje vrij kleurrijk is, waren regenboogkapsels het resultaat. Van limoengroen tot een gemêleerde zonsondergang: niets bleek te gek. Uiteraard gaan er nu veel meer haarliefhebbers mee aan de gang en domineren regenboogkapsels in – minimale of maximale vorm – het platform. Onopvallend is het niet, maar een berg likes zal het in ieder geval sowieso opleveren (check vooral de hashtag #rainbowhair, mocht je het niet geloven).

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.