Evie Westland
Evie Westland Lifestyle 2 dec 2016
Leestijd: 2 minuten

Young Influential #2: Tommy Baljet

Jonge vloggers, bloggers en YouTubers zijn de nieuwe Bekende Nederlanders. Wat drijft hen? Hoe verkopen zij zichzelf zonder authenticiteit te verliezen? Metro Lifestyle vraagt het hen in de nieuwe rubriek Young Influentials. Deze keer: Tommy Baljet (29).

De vrolijke Tommy Baljet werkt in de PR op het gebied van mode, beauty en lifestyle. Wat dat precies inhoudt, vond hij soms lastig uit te leggen aan bijvoorbeeld zijn ouders. Zijn oplossing? Beginnen met vloggen over zijn werk. Zijn vlog bestaat nu acht weken en kan op zo’n tweehonderd volgers rekenen. Zijn doel is om eind februari op de 5.000 abonnees te zitten.

Wie?

De 29-jarige Amsterdammer werd geboren in Apeldoorn, maar verhuisde zodra hij volwassen werd naar onze hoofdstad. Al van jongs af aan had hij er geen problemen mee om in de spotlights te staan. „Ik heb vroeger als professioneel danser gewerkt en het danswereldje is nu eenmaal een beetje aandachtsgeil”, lacht hij. „Vroeger was ik écht een modepopje, maar dankzij het vloggen ben ik wel iets minder ijdel geworden. Ik laat me ook van mijn lelijkere kanten zien, anders vind ik het niet oprecht overkomen. Maar eerlijk is eerlijk: ik houd wel van een botoxje hoor.”

Fulltime baan

Geld verdient Tommy nog niet met zijn YouTube kanaal. „Dat zou leuk zijn in de toekomst, maar het moet niet per se je doel zijn. Als je het alleen daarvoor doet, dan kom je er niet.” Voorlopig blijft Tommy dus vloggen over zijn werk én persoonlijke leven. „Het is eigenlijk een baan naast mijn fulltime baan.”

Er komt immers best veel kijken bij zo’n vlog. „Eerder monteerde mijn vriend de filmpjes, maar ik heb het goed van hem afgekeken en kan het inmiddels ook zelf.”

https://www.instagram.com/p/BNWCWqvB8_A/

Stijve Harry

Het was wel even wennen in het begin, om zichzelf zo pontificaal in beeld te zien. „Ik dacht steeds: ‘Oh, wat ben ik een stijve Harry!’, maar inmiddels ben ik er wel een beetje aan gewend.” Vriendlief wil overigens liever wat minder in beeld. „Hij is een stuk ijdeler dan ik, dus negen van de tien keer ben ik verplicht om hem uit de vlog te knippen”, lacht hij.

In maart wordt Tommy dertig jaar. Daarom hoopt hij vóór die tijd zijn doelen bereikt te hebben: 5.000 abonnees op YouTube en over de tienduizend op Instagram. „Maar ook als dat niet lukt, ga ik lekker door hoor. Zo makkelijk komen jullie niet van me af!”

In deze rubriek wordt iedere maand een nieuwe Young Influential aan je voorgesteld op Metro Lifestyle. Wil je meer weten of je aanmelden? Mail dan naar [email protected].

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang twee keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.

Reageer op artikel:
Young Influential #2: Tommy Baljet
Sluiten