Floor Gijsbertse
Floor Gijsbertse Lifestyle 8 dec 2016 / 13:29 uur

Modeketen The Sting komt met nieuwe mannenketen

Costes, het was ooit een huislabel van de winkelketen The Lady Sting (vrouwen), maar heeft sinds een tijd een eigen keten voor vrouwen. Voor mannen had The Sting nog geen zelfde soort keten. Daar komt nu verandering in.

Costes Men

De keten speciaal voor mannen droeg eerste de naam Stangata, en wordt nu omgedoopt tot Costes Men. Het plan is dat er diverse nieuwe winkels komen in Nederland. Deze komen onder andere in Den Bosch, Breda, Alkmaar, Arnhem en Eindhoven, schrijft de website. Maar de ketens Costes Women en Costes Men zullen ook gecombineerd worden in één grote winkelketen. De tijdelijke naam voor deze samengevoegde winkel is nu ‘Costes Big’, maar kan dus nog veranderen, vertelt Maurice Dahan, chief creative officer aan Fashion United.

Het verschil tussen The Sting en Costes

Mocht je het spoor bijster zijn tussen de verschillende ketens The Lady Sting, The Sting, Costes Women en Costes Men, Maurice legt aan het modevakblad uit wat precies het verschil is tussen Costes en The Sting. „The Sting is echt voor een jongere doelgroep. Costes is meer een lifestylemerk,voor consumenten van 27 jaar en ouder. Daar willen we nu een mannelijke variant van maken. Het zal iets duurder zijn dan The Sting. De Costes vrouw heeft een stoere man als tegenhanger; het wordt iets stoerder dan de vrouwenlijn.”

Likje verf

De huidige The Sting-filialen worden niet overgeslagen, ook deze keten krijgt een likje verf. Dahan vertelt dat de winkels nu erg donker zijn en ze graag een lichter en witter concept in de filialen willen doorvoeren. De winkels moeten een shop-in-shopervaring meegeven aan de klanten. Bovendien moet er meer ‘ruimte’ en ‘lucht’ gecreëerd worden. Alle huismerken krijgen dan ook hun eigen campagnes.

Reageer op artikel:
Modeketen The Sting komt met nieuwe mannenketen
Sluiten