Alice Boothby
Alice Boothby Lifestyle 5 jul 2016 / 16:22 uur

Kater? Deze 4 yoga-oefeningen helpen je erbovenop

Kloppende hoofdpijn en ontzettende nadorst. Komt het je bekend voor? De kater kan meedogenloos zijn. Maar wist je dat je ‘m ook kunt bestrijden met wat simpele yoga-oefeningen?

Het beste nieuws is: het merendeel van de oefeningen doe je in een liggende houding, waardoor je het voor jezelf zo makkelijk mogelijk maakt.

1. Liggende twist

Neem bijvoorbeeld de liggende twist. Ga hiervoor op je rug liggen en pak met je rechterarm je linkerknie beet en leg die over je andere been heen. Zo draai je voorzichtig met je heup. Strek vervolgens je linkerarm gestrekt opzij en draai ook je hoofd naar deze kant voor een fijne twist. De oefening werkt ontspannend, opent de borst en zorgt voor meer flexibiliteit in de onderrug. Daarnaast stimuleert het de nieren en de lever en zou het zo alcohol in je lichaam afbreken. Een natuurlijke detox, dus!

2. Child’s pose

Deze pose is een van de makkelijkste én ontspannendste oefeningen. Vergelijk het met een soort foetushouding. Ga op handen en knieën zitten en doe je knieën een stukje uit elkaar. Buig vervolgens langzaam voorover en plaats je voorhoofd op de grond. Je kunt je armen voor je neerleggen, of juist langs je lichaam. Deze houding rekt voorzichtig de heupen, dijen en enkels én helpt tegen stress en vermoeidheid. Door je tijdens deze oefening actief te concentreren op je derde oog (het plekje tussen je wenkbrauwen), kun je hoofdpijn verlichten.

https://www.instagram.com/p/BHa76SdDtSl/

3. Cat-cow pose

Heb je een nacht lang gedanst en speelt je onderrug parten? De cat-cow pose is een fijne oefening om te onthouden. Deze pose zorgt voor flexibiliteit van je wervelkolom en heeft direct invloed op je energiehuishouding.

4. Gebroken kaars

Manoeuvreer jezelf tegen de muur aan en zet je benen loodrecht tegen de muur aan. Leg je armen naar je lichaam met jouw handpalmen omhoog, adem rustig door en voel je spieren aan de achterkant van je benen strekken. Het stimuleert de bloedcirculatie en kan het lichaam herstellen na een lange vermoeiende nacht.

https://www.instagram.com/p/BHaDFZPDh4T/

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Kater? Deze 4 yoga-oefeningen helpen je erbovenop
Sluiten