Gina Pesulima
Gina Pesulima Lifestyle 29 jun 2016
Leestijd: 1 minuut

Science says: Nederlanders zijn echte koopjesjagers

Wij Nederlanders staan bekend als fanatieke koopjesjagers. Schaamteloos afdingen. En ons ‘kijken, kijken, niet kopen’ shopgedrag meegeteld. Maar zijn deze ‘vooroordelen’ terecht?

Ja! Zo blijkt uit onderzoek van kortingsapp Yellowbag en marktonderzoeksbureau RMI. Sterker nog: bijna de helft (45 procent) stelt aankopen uit totdat er korting wordt geboden.

Ons ben zuinig

Altijd op zoek naar de beste deal is het credo! Maar liefst 87 procent houdt tijdens het shoppen rekening met korting. Bij 30- tot 50-jarigen is dat zelfs 97 procent! Ruim twee derde van de Nederlandse shoppers geeft aan bij een koop altijd op zoek zijn naar de beste deal (prijs-kwaliteit). Wat blijkt ook? Ruim 55 procent wil best een maand of langer wachten met de aankoop van favoriet producten als kleding, voeding, schoenen en verzorgingsmiddelen. Nederlanders zijn naast prijsbewust ook sterk tijdsbewust.

Kortingsapp Yellowbag

Hoe het werkt? Simpel, je sleept je favoriete producten in je Yellowbag (je virtuele boodschappentas). De kortingsapp laat dan direct zien waar het product op dat moment goedkoper is. Niet tevreden over de laagste prijs? Yellowbag blijft de prijs van het product volgen en brengt je op de hoogte als het product ergens in prijs is gedaald. Yellowbag is jouw nieuwe online shopbuddy!

In totaal houdt Yellowbag (mogelijke) prijsschommelingen van meer dan 20 miljoen producten bij. De kortingsapp biedt daarmee een nieuwe en simpele manier van besparen op online aankopen.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.