Elselotte Smink
Elselotte Smink Lifestyle 21 jun 2016 / 17:31 uur

3 x deze basis-yogahoudingen móét je kennen

In het kader van Internationale Yoga Dag zocht Metro Lifestyle drie simpele basishoudingen voor je op om helemaal zen te worden. Ook geschikt voor beginnende of onervaren yogi’s!

Heb jij nog een zware week voor de boeg? Deze yogaposes kan je altijd en overal uitvoeren voor flexibelere spieren en gewrichten.

View this post on Instagram

Empezando el día con la postura de adho muka svanasana o perro boca abajo. De las más importantes, básicas y a la vez difíciles posturas de yoga. Y de mis favoritas 🙌🏻🙏🏻 Cuando la hagas respira profundamente, eleva las caderas todo lo que puedas y estira la espalda. Poco a poco podrás bajar tus talones al suelo, pero respeta tu evolución. #yogaeverydamnday #downwardfacingdog

A post shared by Lucia Liencres (@lucialiencres) on

1. Downward facing dog (Adho Mukha Svanasana)

De neerwaartse hond positie is perfect om je kuit- en hamstringspieren te stretchen. Ook je rug wordt in deze pose helemaal gerekt. Ideaal als je vaak rugpijn hebt!
Zo werkt het: druk je tenen stevig in de yogamat. Adem dan voorzichtig uit en duw je armen naar achteren. Je billen komen zo omhoog te staan. Je hoofd mag je tussen je armen houden: je staat zo in een omgekeerde letter V. Voor de pro’s: probeer je hielen op de grond te houden zodat je de kuitspieren extra traint.

View this post on Instagram

CALM // stress is a choice. ◦ I am no longer a full-time-stressed-out human being. My mindset and perspective have completely shifted. My thoughts are brighter, lighter, and clearer ◦ Each moment in life provides you with the opportunity to elicit an emotion. You choose. ◦ #yoga #yogachallenge #yogapractice #torontoyoga #health #peace #namaste #om #yogapose #yogi #yogagirl #instayoga #yogisofinstagram #igyogafam #beherenow #presence #abs #childspose #calm #stress

A post shared by positive.mattitude (@positive.mattitude) on

2. Childs pose (Balasana)

Deze houding zorgt ervoor dat je hele lichaam uitrust. Mocht je slecht kunnen slapen, dan moet je zeker eens deze pose proberen vlak voordat je in bed duikt.
Zo werkt het: ga met je onderbenen op de mat zitten. Je voeten zijn gestrekt onder je billen. Leg je voorhoofd rustig op de mat en strek daarna je handen langs je lichaam, zodat je handen naast je voeten komen te liggen. Leg je handen met de handpalmen naar boven! Let op: deze houding moet comfortabel aanvoelen. Adem dus rustig in door je neus en uit door je mond en span je spieren niet aan. Je kunt deze oefening op twee manieren uitvoeren: op de foto worden de armen naar voren in plaats van naar achteren gedaan. Er is geen goed of fout, voel even aan wat beter voor je lichaam is.

View this post on Instagram

Day 1 of #summersunyogis is #samasthiti #tadasana or #mountainpose thanks to hosts @cupcakesandyoga @yogajosey @bluyoga.fit and sponsors @danaloufit @kurmayoga @spiritualjunkies @mixthreads @thewaymat @yogisurprise! #yoga #yogachallenge #yogalove #yogadaily #yogaeverydamnday #yogaeveryday #igyoga #igyogafamily #yogapractice #yogateacher #yogamom #yogi #yogisofinstagram #yogagirl #yogaoutside #yogapose #instayoga #yogafun #yogapose #asana #outdooryoga #yogainspiration #yogini #namaste #practiceyogachangeyourworld

A post shared by Erin Cunningham (@erincunninghamyoga) on

3. Berg (Tadasana)

De naam suggereert het al, deze yogahouding zorgt ervoor dat je steviger en stabieler op je benen staat.
Zo werkt het: ga rechtop staan met je handpalmen tegen elkaar aan voor je borst. Je benen staan op heupbreedte. Zwaai je armen naar beneden en zijwaarts langs je lichaam weer omhoog. Breng je handen boven je hoofd en strek dan je armen. Zorg ervoor dat je je rug goed strekt en zo je borst helemaal opent. Hierdoor kun je een stuk beter ademen en ‘vloeit’ de adem door je hele lichaam.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
3 x deze basis-yogahoudingen móét je kennen
Sluiten