Gina Pesulima
Gina Pesulima Lifestyle 14 mei 2016 / 17:48 uur

6 x Sporten en bewegen: voor ieder wat wils

Regelmatig bewegen is goed! Maar welke vorm van bewegen (en sporten) past bij je, is leuk?

Metro Lifestyle somt op:

1. Yoga
Naast lichamelijke en geestelijke weldaad (!) bevordert yoga de lening en souplesse van het lichaam. Diverse houdingen en rekken en versterken de spieren en gewrichtsbanden, stimuleren de doorbloeding en masseren de inwendige organen. De innerlijke rust krijg je er gratis bij!

2. Touwtje springen
Iedereen kan het! En ideaal om je dijen, kuiten en billen te verstevigen. Het vergroot ook je uithoudingsvermogen en versterkt rug- en schoudergewrichten. Probeer elke dag 5-10 minuten te springen. Resultaat gegarandeerd.

3. Joggen
Of hardlopen, hoe je het wil noemen. Goed voor de bloedsomloop. Bovendien hou je met een potje rennen ook je benen en dijen stevig én lenig. P.S. ga niet joggen als je zwakke knieën of enkels hebt. P.S.2. zorg voor goede hardloopschoenen.

4. Power walking
Het nieuwe snelwandelen! Een stevige power walk is een van de energiekste vormen van beweging. Met 15 minuten flink doorlopen kun je zo’n 75 calorieën verbanden. Loop met een rechte rug, ingetrokken buik en strak aangespannen billen. Just do it.

5. Dansen
Iedere vorm dansen verbetert de algemene conditie, dat moge duidelijk zijn. Beheerste dansen zoals ballet versterken de spieren, bevorderen de kracht en houding, terwijl bewegingen die veel energie kosten (denk aan een streetdance les) de doorbloeding op gang brengen, het hart sneller doen pompen en eerder en meer calorieën verbranden.

6. Zwemmen
Dé manier om je lichaam te shapen! Wist je dat de rugslag je buikspieren versterkt en je benen en bovenarmen sterker maakt? En wist je dat de borstcrawl algehele lichaamsvormen verbetert? En wist je dat de schoolslag de bovenarmen en de binnenkant van de dijen versterkt? Zo heeft elke ‘zwemstijl’ haar charme, doel. Tip: probeer drie keer per week 20 minuten te zwemmen.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
6 x Sporten en bewegen: voor ieder wat wils
Sluiten