Floor Gijsbertse
Floor Gijsbertse Lifestyle 29 mrt 2016 / 10:00 uur

‘Echte mannen’ zonder photoshop in lingeriespotje

Geen Photoshop meer, geen geretoucheerde modellen maar échte lichamen met alles wat daarbij hoort. Het Amerikaanse lingerielabel Aerie komt met ‘echte’ mannen in hun nieuwe campagnespotje.

De video opent met de kreet ‘The real you is sexy’, de slogan die het label in 2014 in het leven riep om diversiteit in modecampagnes te bejubelen. Het label kiest voor een eerlijke aanpak zonder body shaming, zoals de term voor lichaamsacceptatie op social media bekend werd. In het nieuwe spotje zijn vier mannen te zien met een verschillende lichaamsbouw. De één wat voller dan de ander, de één wat hariger dan de ander; het zijn allemaal sexy mannen. En daar kunnen we niet lang genoeg naar kijken. Right?

Het label kondigde twee jaar geleden aan deze koers te gaan varen. Na de ‘echte vrouwenlichamen’ kreeg het merk een verkoopstijging van 21 procent. Naast het algemene reclamespotje hebben de vier mannen uit de campagne allen hun eigen spotje waarin ze worden voorgesteld. Zo is er een ‘Meet Devon’, ‘Meet Kelvin’, ‘Meet Doug’ en ‘Meet Matt’-video. De heren vertellen iets over zichzelf, wat ze in het echte leven doen en hoe ze aankijken tegen het feit dat ze zonder Photoshop worden getoond.

Mocht je jouw echte man een sexy slip of boxer cadeau willen doen? De collectie is te koop in de webshop van het werk.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
‘Echte mannen’ zonder photoshop in lingeriespotje
Sluiten