Gina Pesulima
Gina Pesulima Lifestyle 11 mrt 2016 / 16:06 uur

5 tips om makkelijker (vroeg) op te staan

Vroeg opstaan is geen makkie. Helemaal niet op zaterdagochtend. Niet getreurd, Metro Lifestyle heeft vijf tips voor je om het iets makkelijker te maken. Sleep well!

In willekeurige volgorde:

1. Gebruik een app
Er bestaan verschillende apps die je helpen met wakker worden. Sleep cycle is hier één van. Deze app houdt bij hoelang je slaapt en hoe diep je slaap is. Zo kun je jouw wekker zetten op een tijd afhankelijk van je slaapritme. Heb je moeite om in slaap te vallen? Dan biedt de app Sleep uitkomst én brengt-ie je naar dromenland. Met behulp van honderden prettige geluiden, zachte slaapliedjes en ontspannende muziek.

2. Zet je wekker (telefoon!) aan de andere kant van je kamer
Zo dwing je jezelf om uit bed te stappen en ga je voor het slapengaan niet een uur doelloos door je socialmediafeed scrollen.

3. Stel een vervelend geluid in als alarm
Des te eerder wil je dat akelige deuntje uitzetten. Verander het geluid van je wekker elke week. Zo blijf je verrast en raak je niet gewend aan de deun, ga je ‘m niet ‘waarderen’.

4. Kijk naar iets uit
Beloon jezelf! Zorg dat er een lekker ontbijt (hapje, mag ook) op je wacht.

5. Ga niet ‘snoozen’
Heel belangrijk: met de ‘snooze’-knop moet je niet spelen. ‘Snoozen’ maakt het alleen maar moeilijker om op te staan en makkelijker om te laat te komen. Ga dus meteen je bed uit!

En dan heb je nog een hele (vrije) dag om van te genieten…

Reageer op artikel:
5 tips om makkelijker (vroeg) op te staan
Sluiten