Is deze modeadvertentie ongepast?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.metronieuws.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2F3c742890147fa6596a13ba60dfc3299d-1446045700.jpg)
Ondergoedmerk THINX lag de laatste dagen aardig onder vuur vanwege een nogal opvallende advertentie.
De advertenties in onder meer de metro van New York waren op z’n zachtst gezegd niet heel chic, met druppend eiwit en -geel en het vruchtvlees van een grapefruit om ondergoed voor vrouwen die ongesteld zijn aan te prijzen. De commercials zouden veel te suggestief zijn, aldus de klachten die binnenkwamen. Het eiwit zou te veel verwijzen naar menstruatiebloed. Ook de blote modellen zouden niet in het openbaar vervoer thuishoren.
De Metropolitan Transportation Authority, zeg maar de Amerikaanse reclamecodecommissie, heeft de advertentie echter bekeken en goedgekeurd.
Wat vind jij: kan deze advertentie of niet?
Period ads in the subway will be allowed after all: https://t.co/0KLFimsQsX pic.twitter.com/0MZv9fAX5f
— ELLE Magazine (US) (@ELLEmagazine) October 27, 2015
Those @SheTHINX period panty ads are coming to Brooklyn, even with the word "period" https://t.co/xYfHK3VTjJ
— Jezebel (@Jezebel) October 27, 2015
An underwear company claims it was told its ads are too suggestive for subway https://t.co/yrhkIPGDZb pic.twitter.com/UJMcVvrqAb
— amNewYork (@amNewYork) October 21, 2015